مرکز مشاوره خانواده تهران، مشاور خانواده خوب

مرکز مشاوره خانواده در تهران و یا هر کجای دیگر یک گستره زیادی از مسائل و چالش های موجود در خانواده ها را شامل می شود. در گذشته خانواده ها برای حل مشکلاتشان، با افراد با تجربه و مسن تر خانواده خود به اصطلاح ریش سفید خانواده مشورت می کردند. اما امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی و نیازهایی که زندگی امروزه می طلبد، خانواده ها با مشکلات پیچیده تری مواجه هستند و برای حل این مشکلات نیاز به مشاوره با یک مشاور خانواده متخصص دارند. مشاوره مشکلات خانوادگی فرقی نمی کند مشاوره خانواده تلفنی یا حضوری هر دو می توانند به شما برای رفع این مشکلات کمک کنند.

انواع مشکلات و مشاوره خانواده – مرکز مشاوره خانواده تهران

مرکز مشاوره خانواده تهران

مشکل روابط جنسی و زناشویی

یکی دیگر از انواع مشکلات خانوادگی افراد بسیار زیادی را درگیر خود نموده و مشکلات متعدد را برای آنها به وجود آورده است مشکل روابط جنسی و زناشویی در میان زن و شوهر است و شاید این مورد را بتوان مهم ترین مورد مهم و اساسی دانست که تاثیر بسیار زیادی را بر سایر جنبه‌های زندگی مشترک افراد همچون روابط عاطفی آنها ایفا نموده و تاثیر بسیار زیادی را بر آنها می گذارد.

مشکل ارتباطات پدر و مادر با فرزندان

یکی دیگر از مشکلات مهم و اساسی خانواده ها که همواره اذان به عنوان یکی از مشکلات خطرناک در زندگی یاد می کنند کل ارتباطات والدین و پدر و مادر با فرزندان است به ویژه فرزندان نوجوان در این زمینه بسیار حساس بوده و بایستی تلاش کنیم تا روابط بسیار مطلوبی را با این سنین برقرار نماییم چرا که در سن نوجوانی اگر خانواده‌ ها نتوانند به خوبی با فرزندان نوجوان خود رابطه برقرار نموده و حفظ دوستی و شادمانی بین آنها وجود نداشته باشد.

بنابراین نوجوان چه دختر و چه پسر به دنبال برطرف کردن نیازهای عاطفی خود به بیرون از محیط خانه و روی می یاورد و در نتیجه ممکن است در چنگال سوء استفاده گران و افراد ناباب گرفتار شده و به انواع مشکلات روحی و جسمی و جنسی اعم از روابط نامشروع جنسی اعتیاد به الکل و مواد مخدر و سایر اعتیاد ها و همچنین مشکلات اخلاقی و ناهنجاری ها کشیده شود. بنابراین خانواده‌ها بایستی تلاش کنند تا با استفاده از مشاوره مشکلات خانوادگی مشکلات مورد نظر را در این زمینه به خوبی حل نموده تا بتوانند ارتباطات مناسبی را با فرزندان نوجوان خود برقرار نمایند.

مشاوره کودک و نوجوان در مواجه با مشکلات

یکی دیگر از مشکلاتی که همواره افراد در مرکز مشاوره مشکلات خانوادگی آنها را ذکر می‌کنند مشکل تربیت کودکان است که در این زمینه مشاوره مشکلات خانوادگی باعث تسلط کافی و لازم به امور کودکان داشته باشند.

به نوعی مشاوره کودک مناسبی باشد تا بتواند ویژگی های اخلاقی رفتاری و شخصیتی کودک را فهمیده و بنابراین کمک های لازم را به خانواده او در جهت داشتن فرزند هر چه بهتر و آینده ای موفق تر برای او رقم بزنند.

بسیاری از خانم ها و آقایان که تازه ازدواج کرده اند و برای اولین بار اقدام به فرزند آوری کرده اند از تربیت کودک خود نگران بوده و اذعان می کنند که کودک ان ها به انواع مشکلات اخلاقی و رفتاری مبتلاست بنابراین در مرکز مشاوره مشکلات خانوادگی این موارد را مطرح نموده و امیدوارند تا با استفاده از کمک‌ های مشاور بتوانند دغدغه‌ های خود را در این زمینه به نحوی مطلوب کاهش داده و از بین ببرند.

دعوای فرزندان با یکدیگر

یکی دیگر از مشکلات خانوادگی که همواره در جلسات مشاوره بین مشاوران و خانواده‌ها و یا افرادی از خانواده مطرح می‌شود روابط و ارتباطات بین فرزندان است فرزندان در سنین مختلف و به خصوص در سنین نوجوانی نمی توانند روابط مناسب و حسنی را با یکدیگر برقرار نموده و انواع ایرادات و اشکالات در روابط بین آنها وجود دارد بسیاری از آنها در سنین نوجوانی است نفرتی را نسبت به برادر یا خواهر خود دارند.

چرا که ممکن است یک نفر به دلیل توجه بیش از حد یکی از والدین یا هر دوی آنها به یک طرف دیگر باشد و در واقع کمبود توجه را در نوجوان مورد نظر برانگیخته نماید بنابراین والدین بایستی توجه داشته باشند که باید به تمام فرزندان به خصوص در سنین نوجوانی و کودکی به یک چشم نگاه کرده و همه آنها را به یک اندازه دوست بدارند تا مشکلات زیادی در این زمینه اعم از کینه ‌توزی حسادت و سایر ویژگی های نا مناسب اخلاقی را در فرزندان خود به وجود نیاورده و آینده آنها را به باتلاق اینگونه مشکلات اخلاقی و رفتاری بسیار مناسب مهم نکشانند.

مشکلات ارتباطی زن و مرد بعد از ازدواج – مرکز مشاوره خانواده تهران

یکی دیگر از مواردی که مشاوره مشکلات زناشویی می تواند در زمینه بهبود آن به نحو احسن فعالیت نموده و مشورت‌های مناسبی را به خانواده ها بدهند روابط بین زن و شوهر است.

در بسیاری از خانواده‌ ها و چه آنهایی که تازه ازدواج کردند و چه کسانی که مدت زیادی از ازدواج آنها می گذرد مشکلات متعددی در روابط بین زن و شوهر وجود دارد که این روابط می تواند به سایر اعضای خانواده و سایر جنبه ‌های خانواده نیز سرایت کرده و تمام مشکلات و دغدغه‌ های فراوانی را از این جهت برای آنها به بار آورد.

اولاً یکی از موارد بسیار مهم روابط عاطفی نامناسب میان زن و شوهر است که می‌تواند سایر جنبه های زندگی اعم از روابط جنسی و زناشویی را تحت تأثیر قرار داده و آن را به سمت و سوی نا مناسب و نامعین سوق دهد بنابراین مشاوره روانشناس و مشاور ای که اقدام به برگزاری جلسات مشاوره مشکلات خانوادگی یا به اصطلح مشاوره خانواده برای برطرف نمودن مشکلات خانوادگی این افراد می کنند بایستی به خوبی با ابعاد گوناگون مشکلات زناشویی و روابط میان زن و شوهر آشنا بوده تا بتواند در موارد مختلف و طی جلسات مشترک با هر دوی آن ها و یا با یکی از آنها مشکلات را به خوبی شناسایی نموده و در جهت حل آنها مشورت و راهنمایی مناسب را به زن و شوهر و یا یکی از آنها بدهد

انواع مشاوره خانواده

اگر فردی را می شناسید که در زمینه مشکلات خانوادگی با موارد متعدد و دغدغه‌های زیادی روبروست انواع مشاوره ‌های مشکلات خانوادگی را به او معرفی نموده تا از این راه بسیاری از دغدغه ‌های او را بکاهید.

چرا که بسیاری از افراد با وجود داشتن مشکلات زیاد در روابط خانوادگی و در میان خانواده خود برای حضور در جلسات مشاوره اقدام نکرده و اذعان می کنند که زمان کافی و یا هزینه مناسب برای انجام آن را ندارد.

مشکلات خانوادگی و شامل موارد زیر است و مشاوره مشکلات خانوادگی می تواند در مسائل زیر ورود کند:

  • دعوای میان مادر زن و داماد
  • دعوای میان مادر شوهر و عروس
  • دعوای میان خواهر زن و داماد، خواهر شوهر و عروس
  • مشکلات جنسی و زناشویی ناشی از تنوع طلبی که در مردان بیشتر است.
  • مشکلات جنسی ناشی از زودانزالی و دیرانزالی
  • بحران های دوره بلوغ در کودکان
  • پرخاشگری فرزندان با والدین
  • مشکلات تربیتی و رفتاری فرزندان
  • خیانت و دگرخواهی میان زوجین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.