3 بازی برای کاهش اضطراب کودکان

از هر ۸ کودک یک نفر در ایالات متحده از اضطراب رنج می برد، اما تسکین اضطراب کودک و کمک به کودکان می تواند بدون ابزار مناسب چالش برانگیز باشد. به عنوان یک درمانگر کودک، دانستن اینکه کدام ابزار برای کمک به کودک مضطرب مناسب است، ضروری است.

در اینجا چند فعالیت برای کاهش اضطراب کودک وجود دارد که می تواند به کودکان شما کمک کند تا اضطراب خود را مدیریت کنند. این تکنیک ها مستقیما از کتاب های درمان اضطراب کودکان استخراج شده اند.

 کاهش اضطراب کودکان

آرامش پیشرونده عضلات در اضطراب کودک

آرامش عضلانی پیشرونده روشی است که برای کودکان و بزرگسالان به منظور کمک به کاهش اضطراب استفاده می شود. شما باید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در هر مکانی که هستید وقت بگذارید، زیرا چیزی است که نباید عجله کرد. این روش به صورت ساده تنش و آرامش بخش های مختلف بدن است و این به کودکی که با وی کار می کنید کمک می کند تا تفاوت بین تنش و احساس راحتی را بداند. این روش همچنین اگر در ابتدا با تنفس عمیق شروع شود و سپس به سمت تکنیک های آرام سازی عضلات بهتر عمل می کند.


مقاله مرتبط: اضطراب جدایی در کودکان


برگه ترس یا جعبه نگرانی

یک برگه که در آن کودک می تواند ترس و نگرانی های خود را یادداشت کند، برگه ترس راهی عالی برای باز کردن خطوط ارتباطی در مورد اضطراب است. این امر نه تنها می تواند به شما در یافتن آنچه کودک اضطراب دارد کمک کند بلکه چون کودک نیاز به صحبت کردن ندارد، می تواند احساس راحتی بیشتری کند. یکی دیگر از تغییرات این فعالیت، یک جعبه نگرانی است که در آن کودک ترس و اضطراب خود را بر روی کاغذهایی به رشته تحریر در آورده و آنها را درون جعبه ای قرار می دهد. این تنها یکی از انواع ابزارهای درمانی برای کودکان است که برای کمک به مهار اضطراب استفاده می شود، روش های متنوعی برای این کار وجود دارد.

کارت بازی درمانی برای کاهش اضطراب کودک

بازی توسط کارت برای کودکان می تواند راه دیگری برای کمک به آنها در پرداختن به نگرانی های خود باشد. برخی از بازی های کارتی ممکن است شامل جملات نهایی یا شناسایی احساسات در شخصیت های متحرک باشد. شما می توانید با پرس و جو و مطالعه کتب روانشناسی به صورت کامل این بازی ها را یاد بگیرید و با کودک خود بازی های درمانی انجام دهید.

تاکید می شود اینها فقط چند مورد از بسیاری از ابزارهای مشاوره کودکان است که می توانید در کتاب های درمانی پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که از ابزارهای مناسب استفاده می کنید تا به همه بیماران کمک کنید که چگونه در مورد نحوه باز کردن و به درستی رسیدگی به اضطراب خود بیاموزند.


منبع: childswork

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.