هفته ششم بارداری

هفته ششم بارداری

در هفته ششم، بارداری برای شما هنوز تازگی و شگفتی دارد. بنابراین کمی هیجانی بودن طبیعی است. برخی از علائم در این زمان خیلی ناراحت کننده است (که شامل نوسانات هورمونی است که می تواند مانند PMS – در استروئیدها احساس شود!). اما شما باید با این شرایط سازگار شوید، احتمالا ۴۰ هفته فرصت دارید!

اندازه جنین در هفته ششم بارداری

در ۶ هفتگی بارداری، کودک به اندازه یک نخود است. اندازه ​​جنین به طور متوسط در هفته ششم حدود ۲۵/۰ اینچ است و هفته آینده اندازه آن دو برابر می شود. شگفت انگیز است!

علائم هفته ششم بارداری

از آنجا که هنوز در اوایل بارداری است، ممکن است شما هنوز علائمی را تجربه نکنید – در این مرحله، برخی از زنان حالت تهوع زیادی دارند، در حالی که برخی دیگر تقریباً هیچ احساسی ندارند. در ۶ هفتگی بارداری، هر یک طبیعی است، اما شایع ترین علائمهفته ششم بارداری شامل موارد زیر است:

خستگی: شما خیلی خسته شده اید زیرا بدن شما هنوز به هورمون های متغیر عادت نکرده است. اگر احساس خستگی دارید، استراحت بیشتری کنید.

حالت تهوع: حالت تهوع صبحگاهی فقط در صبح اتفاق نمی افتد. در طول روز هم اتفاق می افتد. و مادران آینده که در ۶ هفته بارداری دوقلو هستند ممکن است حالت تهوع شدیدتری هم داشته باشند. ایده خوبی است که غذاهای سبکی را پیدا کنید که به معده شما کمک می کنند و آنها را در زمان میان وعده میل کنید، زیرا معده خالی می تواند تهوع ایجاد کند.

سینه های دردناک: سینه های شما به دلیل افزایش جریان خون احتمالاً زخم می شوند. آیا می توانید باور کنید بدن شما در حال شروع به آماده سازی برای شیر دادن به کودک شما است؟ بله، حتی در هفته ششم!

تکرر ادرار: اگر متوجه شدید که بیش از حد معمول باید به دستشویی بروید، تا حدی به این دلیل است که هورمون بارداری hCG جریان خون اضافی را به ناحیه لگن هدایت می کند. رفتن به دستشویی در بیشتر مواقع طبیعی است، اما اگر ادرار دردناک دارید یا تمایل به رفتن دارید اما قادر به این کار نیستید  فوراً به پزشک خود بگویید. اینها علائم عفونت ادراری است که از ابتدای هفته ۶ بارداری در معرض خطر بیشتری هستید.

نفخ: هورمون بارداری پروژسترون می تواند باعث این مشکلات شکمی شود. مقدار زیادی آب بنوشید و غذاهای غنی از فیبر بخورید تا از یبوست  که منجر به نفخ شکم می شود جلوگیری کنید.

نوسانات خلقی: بله، احساس خستگی و احساسات شدید به دلیل هورمون ها است. خستگی و نوسانات قند خون نیز می تواند در بروز این مشکل موثر باشد، بنابراین استراحت اضافی داشته و مرتباً از وعده های غذایی و میان وعده های سالم استفاده کنید تا به شما کمک کند تا روحیه خود را کنترل کنید.

گرفتگی و لکه بینی: در  هفته ششم بارداری و هر زمان در اوایل بارداری، گرفتگی و لکه بینی هر دو معمول است. ما می دانیم که این علائم می تواند شما را در مورد مشکلاتی مانند حاملگی خارج رحمی در ۶ هفتگی و سایر سقط جنین نگران کند. بدانید که اگر هرگونه درد شکمی شدید (قوی تر از گرفتگی پریود) است یا اگر خونریزی مانند پریود شدید شد، باید با پزشک تماس بگیرید.

وضعیت بدن در هفته ششم بارداری

گرچه معمولاً در هفته ششم بارداری نفخ می کنید، اما به نظر نمی رسد که اصلاً باردار به نظر برسید. در داخل شکم شما در شش هفتگی، جنینی که به سرعت در حال رشد است (به اندازه نخود) به زودی مقدار بیشتری موادغذایی را در شکم شما تصاحب می کند. مطمئناً، اگر شما در هفته ششم دوقلو هستید، برآمدگی شکم شما کمی زودتر از مادران دیگر است. اگر آماده به اشتراک گذاشتن این خبر مهم خود با جهان نیستید، می توانید از راز کوچک خود برای مدت زمان طولانی تری لذت ببرید.

سونوگرافی هفته ششم بارداری

اگر به پزشک خود اطلاع داده اید که ۶ هفته باردار هستید، ممکن است به شما گفته باشند که چند هفته صبر کنید. در واقع، اولین معاینه قبل از تولد معمولاً در حدود هفته ۸ و ۹ است، مگر اینکه بارداری پر خطر باشد. ما می دانیم که انتظار برای ملاقات با پزشک شما را می کشد!

هنوز هم احتمالاً از خود می پرسید که در داخل شکم ۶ هفته باردار شما چه می گذرد. خوب، بسیاری از زمینه های مهم رشد کودک در حال حاضر آغاز شده است. خون در حال گردش کودک با سیستم گردش خون پیچیده و فزاینده در حال شکل گیری است. کودک حتی ممکن است دست و پاهای خود را مانند پارو زدن تکان دهد. ظاهر جنین ۶ هفته ای شما نیز در شرف رشد است، زیرا آنها شروع به جوانه زدن بینی، چشم ها، گوش ها، چانه و گونه ها می کنند.

اگر سونوگرافی هفته ششم را انجام داده، ممکن است پزشک بتواند ضربان قلب جنین را ببیند، این نشانه واضحی است که در آن جنین رشد می کنید. با این حال، اگر دکتر ضربان قلب را مشاهده نکرد، وحشت نکنید، چرا که ممکن است هنوز جنین آنقدر رشد نکرده باشد. پزشک احتمالاً از شما می خواهد چند روز یا یک هفته دیگر برای سونوگرافی دیگر مراجعه کنید.

بله، اگر در هفته ششم دوقلو باردار هستید، احتمالاً در این مرحله می توانید دو کیسه بارداری یا زرده متمایز را در سونوگرافی مشاهده کنید.

چک لیست هفته ششم بارداری

برای اولین قرار دیدار قبل از تولد خود را آماده کنید.

برای جلوگیری از ورود میکروب و باکتری موادغذایی را کاملا بهداشتی کنید.

رابطه خوبی با کودک در درون شکم ایجاد کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.