هفته هجدهم بارداری

هفته هجدهم بارداری

زمان تغییر شرایط است. از حدود هفته هجدهم بارداری، شروع به خوابیدن به پهلو به جای پشت کنید. به این دلیل که کودک و رحم شما بزرگ شده است و باعث می شود رگ های بزرگ پشت شکمتان را فشار دهد، که این موضوع می تواند میزان گردش خون به قلب شما را کاهش دهد و خود این موضوع می تواند آسیب هایی داشته باشد، اما با خوابیدن به پهلو کاملا قابل پیشگیری است.

اندازه کودک در هفته هجدهم بارداری چه قدر است؟

در هفته هجدهم بارداری، کودک تقریباً ۱۴۲.۲۴ میلیمتر طول و حدود ۱۹۰ گرموزن دارد و به سرعت رشد می کند. به همین دلیل احتمالاً خیلی احساس گرسنگی می کنید!

هفته هجدهم بارداری چند ماه است؟

در هفته ۱۸، حدود چهار ماهه باردار هستید. از آنجا که بارداری ۴۰ هفته است، در ۱۸ هفته بارداری تقریباً در نیمه راه هستید!

نشانه ها و علائم هفته هجدهم بارداری

ممکن است علائمی مانند تورم پا یا دست، کمر درد، گرفتگی پا و خون دماغ را داشته باشید. و استرس و ناراحتی می تواند شما را در هفته هجدهم بارداری بیدار نگه دارد. مجموعه ای از نشانه های بارداری در هفته هجدهم که ممکن است احساس کنید:

  • پاها/دست های متورم: تورم می تواند یکی از علائم آزار دهنده بارداری باشد. تا زمانی که تورم ناگهانی یا شدید نباشد جای نگرانی نیست. اگر چنین است، بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید.
  • کمر درد: کودک فشار زیادی به اندام شما وارد می کند و باعث درد در کمر شما می شود.
  • گرفتگی عضلات پا: گرفتگی عضلات می تواند نشانه کم آبی بدن باشد، بنابراین آب نوش جان کنید!
  • رگ های واریسی: این رگ های بنفش یا آبی قابل مشاهده به دلیل فشارهای زیادی که بر سیستم گردش خون شما وارد می شود، متورم شده اند. برای مقابله با آنها، مرتباً وضعیت خود را عوض کنید، پاها را تا جایی که می توانید بالا بیاورید، ورزش کافی داشته باشید و از پوشیدن لباس ها و کفش های تنگ خودداری کنید.
  • مشکل خواب: ذهن شما اضافه کاری می کند و بیشتر احساس ناراحتی می کنید. این موضوع می تواند خواب شما را مختل کند.
  • خون دماغ شدن: شرط می بندم که هرگز انتظار اینها را نداشتید! افزایش فشار به وریدها و رگ های بینی ممکن است باعث خونریزی بیش از حد معمول شود. اگر دچار خون دماغ شدید، با فشار دادن بینی خود به مدت پنج تا ده دقیقه خون شما بند خواهد آمد. کیسه یخ نیز می تواند به جلوگیری از خونریزی کمک کند.
  • لگدهای کودک: فرقی ندارد، چه در هفته ۱۸ بارداری با دوقلو، سه قلو یا یک نوزاد باشید، احتمالاً نه تنها بال زدن های ریز، بلکه احساسات مشخص تری شبیه لگد های واقعی را احساس می کنید. آنها قوی تر می شوند!

اندازه شکم در هفته هجدهم بارداری

شکم شما در هفته ۱۸ بارداری به سرعت در حال بزرگ شدن است، کشش و فشار ناشی از آن از علائم آن است. افزایش وزن در هفته ۱۸ بارداری برای زنان با BMI متوسط ​​توصیه می شود حدود ۴۵۰ تا ۹۰۰ گرم در هفته باشد، چه شما در هفته هجدهم یک فرزند دارید یا دوقلو باردار هستید، فرقی نمی کند. اگر تاکنون در مورد افزایش وزن خود نگرانی دارید به پزشک خود اطلاع دهید. افزایش شدید یا ناگهانی وزن یا کاهش وزن می تواند نشانه هایی از یک مشکل باشد. اگر در هفته هجدهم بارداری هستید و بدن شما زیاد نشان نمی دهد، احتمالاً همه چیز خوب است. به یاد داشته باشید: بدن ها در دوران بارداری متفاوت هستند.

سونوگرافی هفته هجدهم بارداری

کودک در شکم ۱۸ هفته بارداری شما چه کار می کند؟ کارهای زیادی می کند! جنین ۱۸ هفته ای شما در حال کار روی عضلات و تمرین انواع حرکات است. آیا می توانید باور کنید کودک در حال خمیازه کشیدن، سکسکه کردن، مکیدن و بلعیدن است؟ آنها نیز می پیچند، غلت می زنند، مشت می زنند و لگد می زنند و به اندازه کافی بزرگ هستند که شما می توانید احساس کنید!
اگر در هفته هجدهم دوقلو باردار هستید، غشایی وجود دارد که دو جنین ۱۸ هفته ای شما را از هم جدا می کند. همانطور که به داخل اتاق تکان می خورند، مایعات را به اطراف هل می دهند و غشا کمی تغییر مکان می دهد و احتمالاً در سونوگرافی حاملگی ۱۸ هفته خواهید دید. در هفته ۱۸ بارداری، سونوگرافی مهمی در هفته های آینده وجود دارد.
سونوگرافی اواسط بارداری (به عنوان مثال اسکن آناتومی یا سونوگرافی سطح دو) یک بررسی دقیق از کل بدن کودک است. جنین ۱۸ هفته ای شما بررسی می شود تا اطمینان حاصل شود که رشد وی نرمال است. اعضای اصلی برای رشد مناسب بررسی می شوند. مایع آمنیوتیک، محل جفت و ضربان قلب جنین نیز مورد بررسی قرار می گیرند تا مطمئن شوید کودک رشد می کند. برای مادران آینده که در هفته ۱۸ بارداری، دارای دوقلو (یا چندقلوی دیگر) هستند، آناتومی هر دو (یا همه) نوزادان در یک قرار ملاقات اسکن می شود. اگر می خواهید بدانید که پسر یا دختر دارید، تکنسین در سونوگرافی اواسط بارداری می تواند با اطمینان حدود ۹۵ درصد به شما بگویدکه جنسیت کودک چیست. کودک باید در موقعیتی باشد که اعضای بدن او قابل مشاهده باشند. برخی از نوزادان همکاری نمی کنند!

چک لیست بارداری در هفته هجدهم

  • یک شب در کنار همسر خود باشید، زمانش را تنظیم کنید.
  • موقعیت خواب خود را از پشت به سمت کنار تغییر دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.