هفته بیست و پنجم بارداری

هفته بیست و پنجم بارداری

 

شما ۲۵ هفته باردار هستید و احتمالاً برای شما آگاه شده است که به زودی مجبور خواهید شد این کودک را به دنیا بیاورید. این ممکن است کمی ترسناک باشد ، اما همچنین هیجان انگیز است! جالب اینجاست که اکثر بیمارستانها به شما امکان می دهند قبل از زایمان ثبت نام کنید ، این بدان معنی است که می توانید مقالات پذیرش خود را زود پر کنید تا مجبور نشوید در هنگام پر کردن زایمان ، یک فرم را پر کنید.

کودک در ۲۵ هفتگی چقدر بزرگ است؟

کودک در ۲۵ هفتگی به اندازه یک گل کلم است ، طول ۱۳.۶ اینچ و وزن تقریبا ۱.۵ پوند.

۲۵ هفته باردار چند ماه است؟

در حالی که اکثر پزشکان بارداری را هفته به هفته و نه ماه پیگیری می کنند ، هفته ۲۵ بارداری شش ماه بارداری است.

۲۵ هفته علائم بارداری

احتمالاً شما هنوز هم احساس زیبایی زیادی می کنید ، اما ممکن است احساس بزرگ شدن کودک روزمره خود را نیز داشته باشید. علائم بارداری هفته ۲۵ شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مشکل خواب. شاید شما نتوانید بخوابید زیرا از زایمان عصبی می شوید ، یا شاید این هورمون های گیاه هویج شما باشد – یا فقط شکم بزرگ شما مانع می شود. استراتژی های مختلفی را برای خوابیدن تجربه کنید. یک ایده نوشیدن آب اضافی در اوایل روز است ، بنابراین با نزدیک شدن به زمان خواب می توانید میزان مصرف خود را کاهش دهید. به این ترتیب ، ممکن است در طول شب به تعطیلات حمام کمتری نیاز داشته باشید.
تکرر ادرار. اکنون که کودک مثانه شما را شلوغ کرده است ، شما باید ادرار کنید. زیاد.
یبوست. ورزش (به راحتی پیاده روی منظم است) ، نوشیدن مقدار زیادی آب و خوردن مقدار زیادی غذای غنی از فیبر می تواند به منظم ماندن شما کمک کند.
بواسیر ما نمی توانیم به اندازه کافی در مورد این رگهای واریسی متورم همدردی کنیم. بواسیر در نیمه دوم بارداری شایع است زیرا کودک یک تن فشار بر دستگاه گوارش شما وارد می کند. و یبوست قطعاً کمکی نمی کند. تحت کنترل گرفتن یبوست به شما کمک می کند تا هنگامی که به دستشویی می روید از فشارهای شدید جلوگیری کنید و امیدوارم از تورم و ناراحتی در آینده جلوگیری کند.
گاز و نفخ. هورمون های شما هضم را کند کرده و گاز اضافی ایجاد می کنند.
سوزش سردل. این را به لیست مشکلات شکمی خود اضافه کنید. کودک دستگاه هضم شما را تحت فشار قرار می دهد ، که می تواند به نوبه خود اسید معده را به سمت بالا ببرد و باعث سوزش دردناک شود. بیشتر آنتی اسیدها باید در دوران بارداری ایمن باشند (اما همیشه با پزشک خود مشورت کنید!) و همچنین حاوی مقدار زیادی کلسیم به عنوان یک پاداش اضافی است. پرهیز از غذاهای چرب و پرادویه همچنین می تواند به سوزش معده کمک کند ، به خصوص قبل از خواب.
انقباضات Braxton Hicks. معمولاً این “انقباضات تمرینی” کوچک حدود ۲۸ هفته نشان داده می شود ، اما برخی از مادران آینده زودتر از آن متوجه آنها می شوند. اگر آنها را بدست آورید ، متوجه خواهید شد که رحم شما بسیار سخت و سفت شده و سپس به حالت عادی برگردید. خوشبختانه ، انقباضات Braxton Hicks مکرر نیستند و به طور منظم اتفاق نمی افتند. اگر موقعیت را تغییر دهید ، آنها نیز از بین می روند. از طرف دیگر ، انقباضات واقعی به طور مکرر اتفاق می افتد و همچنان قویتر و مکررتر خواهد شد. اگر نگران هستید که انقباضات شما معامله واقعی است و فقط تمرین نیست ، فوراً با پزشک تماس بگیرید. ممکن است زایمان زودرس داشته باشید – بعضی از مادران آینده بیشتر در معرض خطر زایمان زودرس قرار دارند ، از جمله آنها که در هفته ۲۵ بارداری با دوقلو قرار دارند – و اگر زایمان زودرس انجام شود گاهی اوقات می توان زایمان زودرس را متوقف کرد.

۲۵ هفته شکم باردار

احتمالاً تاکنون حدود ۱۵ تا ۱۸ پوند وزن اضافه کرده اید. آیا شما هفته ۲۵ بارداری با دوقلوها هستید؟ برای شما احتمالاً بیشتر از ۲۵ تا ۴۰ پوند است.

وقتی ۲۵ هفته باردار هستید ، افزایش وزن می تواند منبع اضطراب باشد. ما می دانیم ، می دانیم ، ما به شما گفته ایم که به آرامی و با سرعت به دست آورید ، اما همچنین بسیار معمول است که در این مدت در سه ماهه دوم عدد در مقیاس شما پرش می شود. بخشی از این امر ممکن است به دلیل میزان وزنی باشد که زنان باردار در اواسط بارداری می گذارند. و واقع بینانه ، افزایش دقیقاً همان وزن در هر هفته اتفاق نمی افتد – به طور طبیعی نوساناتی وجود دارد. دکتر شما فقط می خواهد که شما اضافه وزن سالم را به هدف تبدیل کنید تا شما و کودک تا آنجا که ممکن است سالم باشید. (و همچنین سه ماهه سوم شما بدبخت نیست زیرا شما وزن اضافی زیادی تحمل می کنید!)

چند پوند اضافی عرق نکنید و با تغذیه و ورزش سالم خود همراه باشید. اگر افزایش وزن شما واقعاً مشکلی است ، پزشک به شما اطلاع می دهد. به جای استرس بیش از حد در مورد وزن خود ، بر آنچه در داخل آن شکم باردار ۲۵ هفته وجود دارد تمرکز کنید.

حرکت جنین در ۲۵ هفته بیشتر مورد توجه قرار گرفته است – و احتمالاً برخی از الگوها را مشاهده می کنید. وقتی زیاد احساس لگد می کنید ، کودک بیدار است و وقتی که نیستید ، احتمالاً دارند چرت می زنند. حرکت منظم نشانه وجود یک کودک سالم و فعال است. اگر مدتی است که احساس نکرده اید کودک حرکت می کند و می خواهید اطمینان حاصل کنید که همه چیز خوب است ، مقداری آب یخ بنوشید ، موسیقی بنوازید یا از شریک زندگی خود بخواهید ماساژ سبکی به شما بدهد و ممکن است کودک کوچک شما بیدار شود و به شما بدهد. چند ضربه

سونوگرافی ۲۵ هفته باردار

کودک از حس تعادل جدید خود لذت می برد – بله ، جنین ۲۵ هفته ای شما اکنون در حال یادگیری است که کدام طرف بالا و کدام یک پایین است. همانطور که برای ۲۵ هفته رشد جنین ، کودک در حال رشد بیشتر چربی و موهای بیشتری است!

به احتمال زیاد در ۲۵ هفتگی بارداری سونوگرافی خواهید کرد ، مگر اینکه پزشک شما نظارت بیشتری را برای کودک انجام داده باشد. اگر قبلاً این کار را نکرده باشید ، یک بار OB را در این ماه مشاهده خواهید کرد. از هفته ۲۸ ، بازدیدهای شما هر دو هفته یکبار متلاشی می شود.

در صورت از دست دادن آن ، آزمایش غربالگری چالش گلوکز بین هفته های ۲۴ و ۲۸ اتفاق می افتد ، بنابراین اگر هنوز مراجعه نکرده اید ، مطمئن شوید که یک قرار ملاقات تنظیم کرده اید. پزشک ممکن است از شما بخواهد که چندین ساعت قبل غذا نخورید (در هنگام بارداری در هفته ۲۵ بارداری خیلی سرگرم کننده نیست) و سپس یک محلول شیرین بنوشید. خون شما گرفته می شود تا ببینید که چگونه قند بدن شما پردازش می شود. این آزمایش می تواند دیابت حاملگی را رد کند یا پرچم قرمز را بالا ببرد ، در این صورت پزشک شما آزمایش بیشتری را تجویز می کند.

چک لیست بارداری در ۲۵ هفته بارداری

یادآوری های هفته:

برای سفر نهایی از هواپیما خارج شوید!
به میزبان دوش کودک خود کمک کنید
بیاموزید که متخصصان اطفال نمی خواهند در چه مواردی ثبت نام کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.