هفته سی و پنجم بارداری

هفته سی و پنجم بارداری

مثل همیشه مراقب باشید! در هفته ۳۵ بارداری، برخی از مادران آینده احساس می کنند که قبل از به دنیا آمدن کودک تعداد زیادی چیز برای انجام دادن باقی مانده است. دیگران به سختی صبر می کنند تا کودک اولین بازی خود را انجام دهد. در هر صورت سعی کنید استرس نداشته باشید. کودک وقتی آماده شود ظاهر می شود و اگر همه جزئیات لیست خود را بررسی نکرده باشید برایش مهم نخواهد بود. تا زمانی که مکانی امن برای خواب کودک، تعدادی پوشک و یک صندلی ماشین مخصوص نوزاد برای رفتن به خانه خود پیدا کرده اید، قبلاً یک دسته از نیازهای اساسی کودک را نیز برآورده کرده اید.

کودک در ۳۵ هفتگی چقدر بزرگ است؟

در هفته ۳۵ بارداری، جنین به اندازه آناناس است. اندازه کودک از سر تا پاشنه حدود ۱۸.۲ اینچ است. از اینجا به بعد، قد جنین خیلی رشد نخواهد کرد اما ادامه خواهد داشت. وزن جنین ۳۵ هفته ای شما در حال حاضر حدود ۵.۳ پوند است و قبل از اینکه آنها را ملاقات کنید، یک پوند یا بیشتر چربی کودک به شما اضافه می کند.

۳۵ هفته باردار چند ماه است؟

هفته سی و پنج بارداری هشت ماهه باردار است، اگرچه پزشکان مراحل شما را در هفته های بارداری بررسی می کنند نه بر اساس ماه، فقط حدود پنج هفته دیگر باقی مانده است!

علائم شایع بارداری در هفته سی و پنجم

در حالی که ماه هشتم خود را به پایان می برید، احتمالاً برخی از این علائم ۳۵ هفته بارداری را احساس می کنید:

  • اشتیاق مکرر برای کندن پوست:  تحت فشار قرار دادن مثانه شما (یا نوزادان ، اگر هفته ۳۵ بارداری با دوقلو هستید)، که احتمالاً در لگن شما خیلی کم نشسته و برای تولد آماده است، تحت فشار قرار می گیرد. اجازه ندهید رفتن زیاد به دستشویی، شما را از نوشیدن مقدار زیادی آب منصرف کند، کم آبی بدن شما را در معرض خطر زایمان زودرس قرار می دهد، بنابراین نوش جان کنید.
  • یبوست: ما قبلاً این را گفته ایم و دوباره خواهیم گفت: اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی فیبر در رژیم غذایی خود داشته باشید. اگر همه چیز را امتحان کرده اید و هنوز با یبوست دست و پنجه نرم می کنید، از دکتر خود بپرسید که آیا مصرف مکمل فیبر یا نرم کننده مدفوع اشکالی ندارد.
  • لگن درد: این دردها ادامه دارند و حتی ممکن است چند مورد جدید را نیز احساس کنید. در حالی که با ناراحتی روبرو هستید، به سمت مثبت ماجرا نگاه کنید: این نشانه ای است که بدن شما برای زایمان کودک شما آماده می شود. بله، همه این درد در واقع یک هدف دارد! رباط های شما شل می شوند تا کودک بتواند از رحم شما و به دنیا راه پیدا کند.
  • انقباضات Braxton Hicks: در هفته ۳۵ بارداری، ممکن است متوجه افزایش تعداد انقباضاتی شده باشید. این دیوانگی است که چقدر شکم شما سخت می شود! فقط مراقب آن انقباضات باشید. وقتی آنها را گرفتید استراحت کنید و مقدار زیادی آب بنوشید.

وضعیت بدن در هفته ۳۵ بارداری

اکنون که به ۳۵ هفته بارداری رسیده اید، رحم شما به حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ برابر اندازه اصلی خود رسیده است، رقمی که ممکن است برای همه اغراق آمیز به نظر برسد  اما برای شما احتمالاً مانند یک میلیون است. می توانید انتظار داشته باشید که هر هفته حدود نیم پوند وزن اضافه کنید تا زمانی که زایمان کنید.

وقتی ۳۵ هفته باردار هستید، بهتر است علائم زایمان را مرور کنید. ممکن است فکر کنید که هنوز زود است، اما حدود ۱۱ درصد از مادران تک نفره زودرس به دنیا می آورند، در حالی که مادرانی که ۳۵ هفته باردار هستند و دوقلوها در این مرحله نزدیک به شکل و حالت کامل هستند. برای یادآوری، در اینجا نشانه هایی از زایمان و تماس با پزشک یا ماما و رفتن شما به بیمارستان وجود دارد:

  • پارگی کیسه آب: اگر چیزی را تجربه کنید که کمتر شبیه تخلیه و بیشتر شبیه جریان آب باشد، می دانید که کیسه آب شما پاره است. این ممکن است در یک هجوم بزرگ اتفاق بیفتد (مانند فیلم ها) یا در یک قطره آهسته که مدام ادامه می یابد.
  • انقباضات دردناک: آن Braxton Hicks هیچ چیزی در مورد انقباضات واقعی ندارند. اگر به طور ناگهانی در ۳۵ هفته بارداری یا شکم خود احساس درد می کنید به جای برخی از گرفتگی خفیف، میتواند نشانه این باشد که زمان زایمان فرا رسیده است.
  • انقباضات منظم: انقباضات واقعی به طور منظم اتفاق می افتد و متوقف نمی شوند. آنها بیشتر و بیشتر مکرر و دردناک تر می شوند. پزشک شما احتمالاً به شما می گوید در چه نقطه ای تماس بگیرید تا از انقباضات شما مطلع شود. یک قانون خوب این است که در بارداری اول وقتی انقباضات ۵ دقیقه از هم فاصله دارد، تماس بگیرید. اگر اولین بار نیست، زودتر تماس بگیرید. بیشتر شبیه زمانی که ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از هم فاصله دارند، زیرا کار دوم (و بعد) بسیار کوتاهتر است.
    مطمئن نیستید که آیا علائم بارداری در هفته ۳۵ می تواند نشانه زایمان باشد؟ همیشه فقط برای ایمنی با پزشک تماس بگیرید.

سونوگرافی هفته سی و پنجم

شنوایی کودک اکنون کاملاً رشد کرده و جنین ۳۵ هفته ای شما بهترین پاسخ را به صداهای پرتحرک دارد. اگر از پسری باردار هستید، در سونوگرافی بارداری ۳۵ هفته خواهید دید که بیضه های او احتمالاً کاملاً نزول کرده اند.

در این هفته یا هفته آینده، ممکن است تست استرپینگ گروه B داشته باشید. برای اینکار، پزشک ناحیه واژن و راست روده شما را تعویض کرده و از نظر باکتریهایی به نام گروه B استرپ آزمایش می کند. این باکتری شایع است و شما را مریض نمی کند، اما اگر کودک در بدو تولد در معرض آن قرار گیرد، می تواند برای کودک مضر باشد، بنابراین دانستن اینکه آیا آن را دارید مهم است. اگر این کار را انجام دهید ، در هنگام زایمان به شما آنتی بیوتیک می دهند تا از قرار گرفتن در معرض آن جلوگیری کنید.

چک لیست و مراقبت هایی در هفته ۳۵ بارداری

  • آماده شوید تا ورود نوزاد را اعلام کنید.
  • علائم زایمان را بشناسید!!
  • اعداد مهم را در تلفن های خود برنامه ریزی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.