هفته سی و سوم بارداری

هفته سی و سوم بارداری

نفس عمیق بکشید و آرام باشید، اما هر یک از کارهایی که در هفته ۳۳ بارداری انجام میدهید، احتمالاً سخت است. در واقع، راحت بودن احتمالاً دشوار است، زیرا ممکن است علاوه بر علائم دیگر خود بیش از حد گرم شوید. احتمالاً شما از نزدیکتر شدن زمان ملاقات با کودک خود بسیار هیجان زده شده اید و ما نمی توانیم شما را سرزنش کنیم. هفته ۳۳ بارداری زمان خوبی برای شروع بسته بندی کیف بیمارستان است. همچنین ممکن است بخواهید مراقبت های پس از زایمان را بخوانید و کابینت دارو را با برخی از لوازم ضروری مراقبت از مادر تهیه کنید. (همچنین بیمارستان دارای امکانات فراوانی خواهد بود، بنابراین اگر از چیزی چشم پوشی کنید جای نگرانی نیست.) مطمئناً ممکن است یک ماه دیگر یا بیشتر کودک را نبینید، اما اگر زود از قبل غافلگیر شدید، حداقل لازم نیست به این فکر کنید که کدام پیراهن را بسته بندی کنید!

کودک در ۳۳ هفتگی چقدر بزرگ است؟

در هفته ۳۳ بارداری، کودک به اندازه یک کرفس بزرگ است. وزن آنها در حدود ۴.۲ پوند و در حدود ۱۷.۲ اینچ است  و ممکن است در این هفته به یک اینچ کامل برسند. حیرت انگیز!

۳۳ هفته باردار چند ماه است؟

سی و سه هفته حاملگی هشت ماهه باردار است، اگرچه بیشتر پزشکان پیشرفت شما در بارداری را هر هفته ذکر می کنند.

۳۳ هفته علائم بارداری

اگر مجبور شدیم علائم بارداری ۳۳ هفته را در یک کلمه جمع کنیم؟ درد و ناراحتی! این چیزی است که احتمالاً این هفته احساس می کنید:

  • گرم شدن بیش از حد: شما یک مادر داغ هستید زیرا میزان متابولیسم شما از طریق پشت تان است.
  • سردرد: نوسانات هورمونی در هفته ۳۳ می تواند باعث سردرد شود. استرس یا کمبود آب بدن نیز می تواند وجود داشته باشد، بنابراین سعی کنید آن را راحت کرده و مقدار زیادی آب بنوشید.
  • تنگی نفس: تاکنون ممکن است عادت کرده باشید که نتوانید نفس خود را به طور کامل بگیرید و به راحتی نفس بکشید (مخصوصاً اگر در هفته ۳۳ بارداری با دوقلو هستید). تصور کنید که وقتی کودک “رها می شود” و فضای اطراف ریه های شما را آزاد می کند، چه تسکین می یابد. برای مادران آینده متفاوت، این اتفاق در زمان های مختلف رخ می دهد، اما به احتمال زیاد، ممکن است خیلی زود باشد.
  • فراموشی: این پدیده اثبات نشده ای است که به عنوان “مغز کودک” نیز شناخته می شود. فراموشی شما ممکن است به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی کمتر و بیشتر به دلیل استرس و اضطراب انتظار کودک در کمتر از دو ماه باشد.

۳۳ هفته شکم باردار

در هفته ۳۳ بارداری، ممکن است در کل ۲۲ تا ۲۸ پوند وزن اضافه کرده باشید. اگر در هفته ۳۳ بارداری با دوقلوها هستید ۳۲ تا ۴۲ پوند پیش بینی می شود. برای برخی از مادران آینده، داشتن برخی از منحنی های اضافی باعث می شود آنها احساس سکسی کنند. بدانید تا زمانی که پزشک گفته است رابطه جنسی در دوران بارداری شما اشکال ندارد، می توانید از آن  تا روز زایمان لذت ببرید.

اگر احساس می کنید شکم شما گهگاهی سفت می شود، احتمالاً دچار انقباضات Braxton Hicks می شوید. از این طریق می دانید: Braxton Hicks دردناک نیست و اغلب پس از رابطه جنسی یا ورزش اتفاق می افتد. آنها با انقباضات معمول متفاوت هستند زیرا هنگام تغییر موقعیت، متوقف می شوند.

انقباضات واقعی ادامه دار هستند. حداقل در عرض یک ساعت پنج بار وجود دارد و به معنای زایمان واقعی است. هنوز زود است، بنابراین در این مرحله داشتن انقباضات واقعی زایمان زودرس محسوب می شود. برخی از عوارض و شرایط باعث می شود که زود زود زایمان کنید، مانند داشتن مایع آمنیوتیک اضافی، کمبود آب بدن یا بارداری در هفته ۳۳ با دوقلوها.

در هفته ۳۳ بارداری، گرفتگی عضلانی مانند پریود می تواند نشانه زایمان زودرس باشد. خونریزی واژن، ترشحات غیرمعمول یا نشت نیز می تواند باشد. در هفته ۳۳ بارداری، فشار در لگن شما نیز می تواند نشانه ای باشد. مراقب این علائم باشید. اگر چیزی شما را نگران کرد، مثانه خود را خالی کنید، به سمت چپ دراز بکشید، آب بنوشید و بلافاصله با پزشک یا ماما خود تماس بگیرید.

سونوگرافی باردار ۳۳ هفته

اگر قرار بود سونوگرافی ۳۳ هفته بارداری انجام دهید، می بینید که کودک چشم های خود را در حالت بیدار باز نگه می دارد. کودک همچنین شروع به هماهنگی تنفس با مکیدن و بلعیدن می کند که یک مهارت مهم برای زندگی “در دنیای خارج” است. استخوان های جنین ۳۳ هفته ای شما در حال سخت شدن است و کودک در حال رشد (بیشتر) عمده مغزی است. این یک نوزاد باهوش است!

سونوگرافی بارداری ۳۳ هفته ای ممکن است به عنوان بخشی از مشخصات بیوفیزیکی (BPP) انجام شود. این آزمایش در سه ماهه سوم برای بیماران پرخطر انجام می شود (بنابراین اگر در هفته ۳۳ بارداری با دوقلو هستید، ممکن است هر چند وقت یکبار این موارد را داشته باشید) و بعد از ۴۰ هفته برای زنانی که از تاریخ موعد خود گذشته اند. سونوگرافی حرکت، تنفس، تون عضلانی و مقدار مایع آمنیوتیک جنین را در ۳۳ هفته اندازه گیری می کند. قسمت دیگر BPP، آزمایش بدون استرس، نحوه تغییر ضربان قلب کودک هنگام حرکت یا انقباض شما را اندازه گیری می کند.

فکر کنید این یک زیرچشمی اضافی است تا تأیید کنید همه چیز در مورد کودک ۳۳ هفته ای شما خوب است. شاید آرامش خاطر در کل کار آرامش بخش به شما کمک کند.

چک لیست بارداری در ۳۳ هفته بارداری

یادآوری های هفته:
  • کیف بیمارستان خود را بسته بندی کنید.
  • برای مراقبت های بعد از زایمان آماده شوید.
  • از منابع بیمارستان برای مادران جدید، مانند مشاوران شیردهی، استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.