هفته سی و چهارم بارداری

هفته سی و چهارم بارداری

کودک کنجکاو شما می تواند صدای شما را بشنود و به مکالمات شما در هفته ۳۴ بارداری، گوش می دهد. در حقیقت، کودک ممکن است از یک یا دو لالایی لذت ببرد. بنابراین پیش بروید و برای آنها آواز بخوانید. برخی از متخصصان می گویند، پس از تولد، نوزادان می توانند آهنگ هایی را که مادر هنگام بارداری خوانده است تشخیص دهند. حتی اگر “در خارج” باشند، حتی ممکن است با آن آهنگ های آشنا راحت تر شوند. نگران نباشید چون کودک اهمیتی نخواهد داد اگر کمی آواز بخوانید.

کودک در ۳۴ هفتگی چقدر بزرگ است؟

در هفته ۳۴ بارداری، کودک به اندازه یک کدو تنبل کره ای است. در کمتر از دو ماه تا زمان شروع، وزن کودک حدود ۴.۷ پوند و ابعاد حدود ۱۷.۷ اینچ است.

۳۴ هفته بارداری چند ماه است؟

در هفته ۳۴ بارداری، شما هشت ماهه باردار هستید و فقط شش هفته با مادر شدن فاصله دارید:)

۳۴ هفته علائم بارداری

علائم شما در هفته ۳۴ بارداری کاملاً مربوط به اواخر بارداری است و از اینجا به بعد به نظر می رسد یک رکورد شکسته باشد.

  • تاری دید: ترکیبی از هورمون ها، تجمع مایعات و کمبود خواب ممکن است باعث شود بینایی شما کمی خاموش باشد. گاهی اوقات این فقط یک علائم طبیعی و موقت بارداری است، اما اگر تاری دید شما همراه با تورم، سردرد، افزایش سریع وزن و  یا تورم باشد، این می تواند نشانه ای از پره اکلامپسی باشد، بنابراین فوراً به ماما خود اطلاع دهید.
  • خستگی: تحمل این همه وزن اضافی طاقت فرسا است (چه یک کودک در آنجا داشته باشید و چه در هفته ۳۴ بارداری با دوقلوها باشید!). و اگر فقط می توانستید شب بخوابید!
  • یبوست: متوقف شدن در هفته ۳۴ بارداری امری طبیعی است که باعث می شود احساس راحتی بیشتری نسبت به گذشته نداشته باشید. به یاد داشته باشید که مرتباً پیاده روی کنید، غذاهایی با فیبر زیاد بخورید مانند سبزیجات برگ دار و آب زیادی بنوشید تا چیزها به حرکت در بیایند.
  • بواسیر: زور زدن هنگام رفتن به دستشویی می تواند این علامت کاملاً سرگرم کننده دیگر باشد. بنابراین آیا تمام وزن اضافی که کودک روی رکتوم قرار می دهد نیز می تواند باشد. برای تسکین بواسیر، بر روی یبوست کار کنید و حالت های مختلف نشستن و ایستادن را امتحان کنید تا از فشار وارد بر ناحیه بکاهید.
  • مچ پا متورم است: برای کاهش تورم هر زمان که می توانید بنشینید و پاهای خود را بالا بگذارید.
  • فشار شکم: هنگامی که کودک برای ورود آماده می شود و پایین می آید، ممکن است در لگن خود فشار داشته باشید و حتی ادرار بیشتر هم داشته باشید.
  • انقباضات Braxton Hicks: در هفته ۳۴ بارداری، احساس گرفتگی کاملا طبیعی است. احتمالاً بدن شما برای معامله واقعی آماده می شود. البته توجه داشته باشید که در هفته ۳۴ بارداری، درد لگن می تواند نشانه یک مشکل باشد. انقباضات منظم که بعد از حدود یک ساعت متوقف نمی شوند، خونریزی واژینال و کمردرد از علائم زایمان زودرس است. اگر در هفته ۳۴ هر یک از این علائم نگران کننده را دارید ، بلافاصله با ماما خود تماس بگیرید.

۳۴ هفته شکم باردار

شکم بارداری در هفته ۳۴ شما ممکن است کمی یا خیلی زیاد به نظر برسد نسبت به چند هفته پیش. به این دلیل که کودک ممکن است به پایین لگن شما بیاید. اینطور ممکن است کمی راحت تر نفس بکشید، زیرا فضای ریه های شما بیشتر است. بعضی از نوزادان این کار را تا روزی که به دنیا می آیند انجام نمی دهند ، بنابراین  هیچ تضمینی نیست. مشکل این پایین آمدن، حتی فشار بیشتر روی مثانه شما است ، بنابراین آماده باشید که حتی بیشتر طی هفته های آینده نیاز داشته باشید تند تند به سرویس بهداشتی بروید.

در هفته ۳۴ بارداری، شکم شما باید از بالای رحم تا استخوان شرمگاه حدود ۳۲ تا ۳۶ سانتی متر اندازه بگیرد. اگر کمی بزرگ یا کمی کوچک اندازه گیری می کنید  این می تواند بدین معنی باشد که کودک بزرگتر یا کوچکتر از حد متوسط ​​یا در ناحیه برش یا پهلو قرار دارد، یا اینکه سطح مایعات آمنیوتیک غیرطبیعی است. هر چیزی غیر معمول با قد بنیادی (آن اندازه گیری شکم) ممکن است پزشک شما را وادار کند سونوگرافی بارداری ۳۴ هفته ای را برای کشف علت ایجاد کند.

واقعیت جالب!!
مایع آمنیوتیک بین هفته های ۳۴ و ۳۶ به بالاترین حد خود رسیده است ، بنابراین ممکن است احساس کنید بعد از این مرحله شکم شما خیلی بزرگ نمی شود. این به این دلیل است که مایعات کاهش می یابد ، بنابراین کودک می تواند رشد خود را ادامه دهد و مجالی برای تکان دادن در اطراف داشته باشد. با این وجود ، آنها در آنجا جا افتاده اند و باعث می شوند در این زمان حرکت کمی متفاوت باشد.

با انجام شمارش تعداد ضربه، به بررسی نوزاد ادامه دهید. روزی دو بار یک تایمر تنظیم کنید و ببینید ۱۰ بار حرکت برای کودک چقدر طول می کشد. (باید یک ساعت یا کمتر باشد.) در مورد هرگونه تغییر قابل توجه به پزشک اطلاع دهید.

اگر شما در هفته ۳۴ بارداری با دوقلوها هستید، ممکن است احساس زیبایی موربگی داشته باشید. این می تواند نشانه روان شناختی ظریفی باشد مبنی بر اینکه نوزادان به زودی می آیند. برای مادران دوقلوی آینده، شمارش معکوس به طور رسمی آغاز شده است، زیرا بارداری دوقلو در ۳۷ هفتگی به تمام مدت می رسد. اگر نیازی به زایمان زود هنگام نوزادان شما باشد، احتمالاً حدود ۳۷ هفته زایمان خواهید کرد.

سونوگرافی باردار ۳۴ هفته

شما احتمالاً این هفته به پیش ماما خود خواهید رفت، زیرا احتمالاً آنها را یک هفته دیگر می بینید. اگر دکتر شما آن را سفارش دهد، می توانید یک پروفایل بیوفیزیکی (BPP) داشته باشید ، که ترکیبی از سونوگرافی بارداری ۳۴ هفته ای و یک آزمایش خاص غیر استرس است، که ضربان قلب کودک را برای مدت زمان ۲۰ دقیقه اندازه گیری می کند. در کنار هم، این دو آزمایش به پزشک کمک می کند تا کودک واکنش خوبی نسبت به استرس و رشد نشان دهد.

از هفته آینده مرخصی لذت ببرید، زیرا از هفته ۳۶ قرار ملاقات هفتگی با ماما خود خواهید داشت. احتمالاً حدود ۳۶ هفته آزمایش استرپتوز گروه B نیز خواهید داشت که شامل سواب واژن و رکتوم است.
۱۰ تا ۳۰ درصد زنان باردار از نظر باکتریهای گروه B استرپتوكیك مثبت هستند كه اگر در حین زایمان به آنها منتقل شود، می تواند برای نوزاد مضر باشد. اگر از نظر تستوسترون گروه B مثبت باشید، هیچ مشکلی نیست؛ فقط باید در حین زایمان و برخی از آنتی بیوتیک ها استفاده کنید. شاید در زمان اتاق انتظار کتاب جدیدی را برای خواندن انتخاب کنید.

چک لیست بارداری در ۳۴ هفته بارداری

یادآوری های هفته:
  • برای ویزیت ۳۶ هفته ای قبل از تولد برنامه ریزی کنید.
  • راه های آسان تر کردن زایمان را مرتباً بررسی کنید.
  • یادداشت های تشکرآمیز حمام کودک خود را بنویسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.