هفته بیست و نهم بارداری

هفته بیست و نهم بارداریاحتمالاً با احساس تحرک کودک ، پیش نمایشی از شخصیت او دریافت می کنید. با این ضربات و ضربات بازیگوشانه، ممکن است متوجه شوید که یک رقصنده ملایم یا یک نینجا فعال دارید! هفته ۲۹ بارداری زمان خوبی برای شروع جزئیات نهایی است؛ مانند تهیه لوازم مهد کودک یا وسایل ضروری مراقبت از کودک، گشت و گذار در بخش زنان و زایمان بیمارستان، انتخاب پزشک متخصص اطفال و بررسی چند مراکز مراقبت روزانه. (بسته به جایی که زندگی می کنید ، ممکن است با یک لیست طولانی انتظار روبرو شوید!) همچنین می خواهید کیفی را با چیزهایی که می دانید برای تولد کودک همراه خود در بیمارستان می خواهید، بسته بندی کنید. آن را کنار در بگذارید، بنابراین می توانید مواردی را که فکر می کنید به آنها نیاز پیدا می کنید اضافه کنید و بنابراین می توانید در سریع ترین زمان ممکن آن وسایل را پیدا کنید.

کودک در ۲۹ هفتگی چقدر بزرگ است؟

در هفته ۲۹ ، کودک به اندازه یک کدو سبز بلوط است. کودک ۲۹ هفته ای شما در حال حاضر حدود ۱۵.۲ اینچ طول دارد. وزن آنها حدود ۲.۵ پوند است اما هنوز راهی برای پیشروی دارند. آیا می توانید باور کنید وزن کودک قبل از تولد سه برابر خواهد شد؟

۲۹ هفته باردار چند ماه است؟

هفته بیست و نه بارداری هفت ماه بارداری است. البته به خاطر داشته باشید که بیشتر پزشکان بارداری را هفته به هفته و نه ماه به ماه ردیابی می کنند. به این دلیل است که بارداری در واقع ۴۰ هفته طول می کشد، یعنی کمی بیشتر از ۹ ماه.

علائم شایع هفته بیست و نهم

در هفته ۲۹ بارداری، کودک نه تنها زیاد حرکت می کند، بلکه همچنین علائمی به دنبال او می آیند. و هنگامی که کودک به سیستم هضم شما فشار می آورد مشکلاتی مانند بواسیر، دل درد، لگن درد و تکرر ادرار احساس خواهید کرد. علائمی که در این مرحله شایع است:

  • سردرد و یا سبکی سر: اگر کم خواب باشید می توانید سردرد یا احساس ناراحتی کنید. (ما می دانیم که برای داشتن یک خواب آرام شب احتمالاً سخت بوده است!) اما ممکن است این مشکل ناشی از قند خون پایین نیز باشد، بنابراین مطمئن شوید که در فواصل منظم غذا می خورید.
  • شکم خارش دار: پوست شما نازک تر می شود و باعث حساسیت بیشتر پوست می شود. لوسیون بزنید و آب زیادی بنوشید! در مورد هرگونه خارش شدید یا جوش، به پزشک اطلاع دهید.
  • درد پشت، پا، یا ران: برخی از درد ها کاملاً مساوی با دوره است. بدن شما در هفته ۲۹ بارداری وزن اضافی را تحمل می کند و بسته به موقعیت کودک، او به همه چیز فشار می آورد. (حتی اگر در هفته ۲۹ بارداری با دوقلوها حامله باشید!) به علاوه ، مفاصل و رباط های شما برای آماده شدن برای زایمان نرم و آرام می شوند. تمام این فشارها می تواند باعث درد شود.
  • بواسیر کودک: به سیستم هضم شما نیز فشار می آورد (به خصوص مقعد)، و ممکن است این هورمون های مزاحم باعث شل شدن عضلات روده شما شده و بواسیرهای ناخوشایندی ایجاد کنند. با خوردن مقدار زیادی فیبر (مانند سبزیجات برگ دار) و نوشیدن مقدار زیادی آب با آنها مبارزه کنید.
  • یبوست: این واقعاً به وضعیت بواسیر کمک نمی کند. فیبر و آب در اینجا نیز کمک خواهد کرد.
  • مشکل خواب: در مصرف کافئین زیاده روی نکنید، مقدار زیادی آب بنوشید و کمی ورزش کنید. ما طرفداران بزرگ یوگا قبل از تولد و پیاده روی سریع در اطراف محله (یا مرکز خرید!) هستیم.
  • تکرر ادرار: رحم شما هر چه بیشتر منبسط شود، احتمالاً مجبور خواهید شد که زیاد به دستشویی بروید. این بدان معنی نیست که باید آب آشامیدنی را کم کنید. آبرسانی مناسب برای کاهش بسیاری از علائم ۲۹ هفته بارداری مهم است. همچنین برای جلوگیری از زایمان زودرس مهم است. (اگر عارضه بارداری داشته باشید یا اگر در هفته ۲۹ بارداری با دوقلوها هستید بیشتر در معرض خطر زایمان زودرس هستید.)

وضعیت شکم در هفته ۲۹ بارداری

وزن بیست و نه هفته بارداری به طور معمول حدود ۱۹ تا ۲۵ پوند است. برای زنانی که ۲۹ هفته باردار هستند و دوقلوها افزایش وزن در حدود ۲۳ تا ۳۸ پوند است. اگر احساس می کنید شکم باردار ۲۹ هفته ای خود را با دست گرفته اید ، متوجه خواهید شد که بالای رحم شما در حدود ۳.۵ تا ۴ اینچ بالای دکمه شکم شما قرار دارد.

همچنین می توانید تعداد زیادی لگد را در داخل شکم ۲۹ هفته باردار خود مشاهده کنید. کودک کمی احساس شلوغی می کند و به لطف افزایش سطح انرژی، بسیار فعال است. برای اطمینان از اینکه میزان فعالیت کودک کاملاً ثابت است هر روز به انجام شمارش ضربات ادامه دهید. کودک باید ۱۰ بار در یک ساعت حرکت کند.

اگر مدت کوتاهی احساس نکردید کودک حرکت می کند و نگران هستید، مقداری آب یخ بنوشید، موسیقی بنوازید یا برای ماساژ خوب در کنار خود دراز بکشید (از شریک زندگی خود بپرسید!) یکی از این فعالیت ها باید کودک را از خواب بیدار کند. هر زمان نگران فعالیت جنین هستید، با پزشک خود تماس بگیرید آنها ممکن است بخواهند که کودک زودتر خارج شوند و به دنیا بیاید.

سونوگرافی هفته بیست و نهم بارداری

فضای کودک کمی در آن جا تنگ می شود . این مسئله با توجه به سرعت رشد آنها مشخص است. این بدان معناست که همه آن لگدها و ضربات قویتر می شوند. حتی ممکن است دچار یک کشش ظریف و تکراری شوید. این سکسکه جنین هفته ۲۹ شماست.

اگر هفته ۲۹ بارداری با دوقلوها هستید، قطعاً دوقلوی شما در داخل شکم ۲۹ هفته بارداری شما بسیار شلوغ می شود!

اگر شما در یک برنامه ویزیت قبل از زایمان قرار دارید، احتمالاً مجبور نیستید در هفته ۲۹ بارداری به پزشک مراجعه کنید، اما در حدود هفته ۳۰ به عقب باز خواهید گشت. اگر قصد انجام سونوگرافی ۲۹ هفته بارداری را داشتید، ممکن است ببیند که کودک در حال افزایش رسوبات چربی سفید در زیر پوست است و انرژی آنها به دلیل آن افزایش می یابد!

چک لیست بارداری در ۲۹ هفته بارداری

  • در تست های سه ماهه سوم مطالعه کنید.
  • در صورت نیاز ، به فکر استخدام پرستار بچه خود باشید یا مهد کودک را انتخاب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.