هفته نوزدهم بارداری

هفته نوزدهم بارداری

در این هفته مشتاق هستید بدانید که آیا فرزندتان پسر است يا دختر؟ سونوگرافی در اواسط بارداری یا هفته ۱۹ بارداری، اکثر والدین آینده این آزمایش را فرصتی برای کشف جنسیت کودک می دانند. شما تمام بدن کودک را در این سونوگرافی خواهید دید.

اندازه کودک در ۱۹ هفتگی

کودک در هفته ۱۹ بارداری به اندازه انبه است. با طول حدود ۶.۰ اینچ و وزن حدود ۸.۵ اونس ، جنین ۱۹ هفته ای شما همچنان بزرگتر می شود!

 هفته ۱۹ بارداری چند ماه است؟

نوزده هفته بارداری ماه چهارم بارداری است ، اما به یاد داشته باشید ، پزشکان پیشرفت شما را در بارداری هر هفته و طی نه ماه پیگیری می کنند. یک هفته دیگر، نیمه راه خواهید بود.

 علائم بارداری در هفته ۱۹

علائم طبیعی بارداری در هفته ۱۹ شدید نیستند بلکه بیشتر شبیه ناراحتی های جسمانی هستند. البته این بدان معنا نیست که کار با آن ها آسان است. این ها برخی از علائم نه چندان سرگرم کننده ای است که ممکن است در هفته ۱۹ احساس کنید:

دردهای شکمی

درد رباط گرد این ناراحتی در شکم باردار پایین هفته ۱۹ شما است. این در اثر کشش عضلات شما برای جا دادن کودک است. اگر هر گونه درد یا دردی به شما مربوط می شود، به پزشک یا ماما خود اطلاع دهید، اما تا زمانی که شدید نباشد و با علائم دیگری همراه نباشد، این فقط درد در حال رشد است.

سرگیجه یا سبکی سر

احساس ضعف می کنید؟ خیلی از زنان باردار سبکی سر یا سرگیجه را احساس می کنند. اگر برای شما اتفاق افتاد، بدانید که تنها نیستید. سبکی سر در دوران بارداری می تواند اتفاق بیفتد زیرا رحم در حال رشد شما به رگ های خونی فشار وارد می کند. به علاوه، کودک در ریه های شما شلوغ است، بنابراین اکسیژن کمتری برای شما وجود دارد! اما موارد دیگری نیز وجود دارد که به سبکی سر کمک می کند؛ از جمله کم آبی و گرسنگی، بنابراین مراقب خود باشید و مرتباً غذا بخورید و آب بنوشید!

گرفتگی عضلات پا

برای گرفتگی عضلات پا می توانید پای خود را دراز کرده و مچ پا و انگشتان پا را به سمت زانوها خم کنید. (برخی از یوگاهای قبل از تولد نیز ممکن است کمک کنند.)

درد لگن

اگر درد لگن شبانه شما را آزار می دهد، سعی کنید به پهلو بخوابید و یک بالش بین زانوها قرار دهید. این بالشهای بدن ممکن است بزرگ و خسته کننده به نظر برسند، اما میتواند بای لگن درد شما مفید باشد و تا بتوانید خواب بهتری داشته باشید به خصوص اگر شما در هفته ۱۹ بارداری با دوقلوها هستید.

 شکم باردار در هفته ۱۹ بارداری

در هفته ۱۹ بارداری، احتمالاً حرکت کودک در داخل شکم شما قابل توجه است. البته، مانند نمایش، این پدیده برای برخی از زنان زودتر از دیگران اتفاق می افتد. در حال حاضر، این حرکات ریز احتمالاً بیشتر شبیه ضربه یا بال زدن است  اما طی چند هفته آینده تقویت می شوند. مطمئناً زمان بیشتری طول خواهد کشید تا شریک زندگی یا دیگران بتوانند آن لگدها را احساس کنند. تا آن زمان، از این چیز کوچک که فقط بین شما و نوزاد است لذت ببرید. شما دو نفر در حال پیوند هستید. در هفته ۱۹ بارداری، افزایش وزن ممکن است شما را نگران کند، زیرا احتمالاً تاکنون ۸ تا ۱۴ پوند وزن اضافه کرده اید. اگر افزایش وزن شما تا به امروز بیشتر یا کمتر از آن است، در مورد اینکه آیا این مسئله باعث نگرانی می شود یا نه با پزشک خود صحبت کنید.

 سونوگرافی در هفته ۱۹ بارداری

جنین ۱۹ هفته ای شما در حال ایجاد یک پوشش محافظ روی پوست خود به نام vernix caseosa است. چرب و سفید است و ممکن است مقداری از آن را هنگام تولد مشاهده کنید. کودک در ۱۹ هفتگی نیز روی پنج حس کار می کند. سلول های عصبی برای حس چشایی، شنوایی، بینایی، لامسه و بویایی همه در مغز کودک در حال رشد هستند. در سونوگرافی در اواسط بارداری، که خیلی زود انجام می شود، تکنسین تقریباً تمام بدن کودک را از جمله مغز، ستون فقرات و قلب اسکن می کند تا مطمئن شود همه چیز به درستی رشد می کند. دیدن همه اینها از نزدیک بسیار جالب است! و اگر می خواهید جنسیت کودک را بدانید ، تکنسین احتمالاً می تواند به شما بگوید. البته، انجام سونوگرافی تنها چیزی نیست که باید برای برنامه ریزی در حدود هفته ۱۹ بارداری برنامه ریزی کنید. احتمالاً باید جستجوی متخصص اطفال را نیز شروع کنید. ابتدا با درخواست از برخی از خانواده و دوستان برای توصیه شروع و سپس چند قرار ملاقات برای ملاقات با کارمندان بگذارید. سوالات زیادی بپرسید تا بفهمید چه دكتری مناسب شما است. یافتن شخصی که به او اعتماد دارید بسیار مهم است، زیرا در سال اول کودک دفعات زیادی یکدیگر را خواهید دید.

چک لیست بارداری در هفته ۱۹ بارداری

  • مصاحبه با متخصصان اطفال را شروع کنید.
  • درباره بانکداری خون بند ناف تحقیق کنید.
  • برای کلاس CPR نوزاد ثبت نام کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.