هفته سی و ششم بارداری

هفته سی و ششم بارداری

زمان در حال پرواز است! از آنجا که کودک واقعاً می تواند هر روز تصمیم بگیرد که چه زمانی به دنیا بیاید، سعی کنید در هفته ۳۶ بارداری آخرین کارهای خود را انجام دهید. به عنوان مثال، اگر چند ماه پیش در کلاس زایمان شرکت کرده اید، مطالبی که به شما داده شده را دوباره بخوانید و تکنیک های تنفسی را که آموخته اید با همسرتان تمرین کنید. برنامه خود را برای رسیدن به بیمارستان و همه مواردی که در نظر گرفته شده دنبال کنید. رئیس و همکاران خود را در مورد وضعیت تمام پروژه های کاری خود به روز کنید تا آنها بدانند که اگر ناگهان از دفتر خارج شوید، کجا را بر عهده بگیرند. هفته ۳۶ بارداری نیز زمان خوبی برای لذت بردن از قرار ملاقات با شریک زندگی خود است. ما حدس می زنیم که شما برای رقص آماده نخواهید شد ، اما یک شام خوب چطور؟

کودک در ۳۶ هفتگی چقدر بزرگ است؟

در هفته ۳۶ بارداری، کودک به بزرگی یک پاپایا است ، اندازه آن از تاج تا پاشنه حدود ۱۸.۷ اینچ و وزن آن حدود ۵.۸ پوند است.

۳۶ هفته باردار چند ماه است؟

در هفته ۳۶، شما اکنون نه ماهه باردار هستید! در حالی که فقط چهار هفته به موعد مقرر مانده اید ، در خانه هستید. به یاد داشته باشید ، بارداری ۴۰ هفته است ، که در واقع کمی بیشتر از ۹ ماه است که اکثر افراد حاملگی را تصور می کنند.

۳۶ هفته علائم بارداری

هنگامی که فقط چهار هفته زمان دارید، تقریباً تمام علائم شما مربوط به این واقعیت است که جنین تقریباً آماده به دنیا آمدن است. علائم بارداری ۳۶ هفته شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • توانایی بهتر نفس کشیدن: با پایین آمدن کودک به داخل لگن، ریه های شما فضای بیشتری دارند و شما می توانید نفس عمیق تری بکشید.
  • ناراحتی لگن: این مورد را به همان دلیلی که می توانید دوباره نفس بکشید احساس می کنید! کودک پایین است و لگن شما را تحت فشار قرار می دهد. (به دنبال علائم زایمان باشید، از جمله انقباضات مداوم و مداوم).
  • مشکل خواب: مشکلات خواب شما گاهی به حدی زیاد است که نگهان در ساعت ۳ بامداد خود را در حال نوشتن نامه های تشکرآمیز یا سازماندهی مجدد کمد می بینید!! برای بهتر شدن این موضوع چند روش برای آرامش پیدا کنید حتی اگر زیاد چشم بسته نباشید.
  • سوزش سردل: کودک در حال رشد شما سیستم هضم شما را شلوغ کرده و مانع کار آن در روشی می شود که در زمان بارداری شما کار نکرده است. آنتی اسیدها می توانند کمک کنند (به شرطی که پزشک آنها را تأیید کرده باشد). با پرهیز از غذاهای مرکبات، ادویه دار، سرکه ای و چربی تا آنجا که می توانید از سوزش معده جلوگیری کنید. (خوشایند نیست، اما ارزش آن را دارد که از درد اجتناب کنیم.)
  • مچ دست و پا متورم است: تورم جزئی در هفته ۳۶ بارداری کاملاً طبیعی است و حتی اگر در هفته ۳۶ بارداری با دوقلوها باشید احتمال بروز آن وجود دارد. ممکن است متوجه شوید که تقریباً به محض به دیا آوردن کودک، کاملاً از بین می رود. به طور جدی! اما تورم شدید یا ناگهانی می تواند نشانه یک مشکل جدی باشد، بنابراین فورا پزشک خود را در جریان بگذارید و به او اطلاع دهید.
  • تغییرات ترشحات واژن: در هفته ۳۶ بارداری، با آماده شدن بدن برای تولد، ممکن است ترشحات افزایش یابد. اما به دنبال ترشحات آبکی (که می تواند مایع آمنیوتیک باشد – با پزشک خود تماس بگیرید!)، خون (نشانه زایمان زودرس) یا ترشحات موکوس مانند یا خون آمیخته، که می تواند پلاگین مخاط باشد، مراقب باشید. از بین بردن پلاگین مخاط نشانه زایمان بسیار نزدیک است. البته نمی توان گفت چقدر نزدیک!
  • انقباضات Braxton Hicks: احتمالاً هنوز در شکم خود احساس سفتی می کنید و ممکن است شدت آن بیشتر شود. در واقع، برخی از زنان باردار در بیمارستان حاضر می شوند و فکر می کنند که به خاطر زایمان است. توجه داشته باشید که در هفته ۳۶ بارداری، گرفتگی هایی که حداقل به اندازه گرفتگی های قاعدگی دردناک هستند به دلیل Braxton Hicks نیست. اگر اتفاق شدیدتری را تجربه کردید، بلافاصله با ماما یا پزشک خود تماس بگیرید.

از آنجا که در هفته ۳۶ بارداری علائم زایمان جدا از ناراحتی های منظم بارداری دشوار است، در صورت به نظر رسیدن چیزی غیرعادی به پزشک خود بگویید. ارزش تماس را دارد و حتی رفتن به بیمارستان برای فهمیدن این که زایمان کاذب است یا خیر کاملاً مشکلی ندارد. بدترین اتفاقی که می تواند بیفتد این است که شما برای آرامش به خانه فرستاده می شوید و منتظر می مانید.

۳۶ هفته شکم باردار

به نظر نمی رسد در هفته ۳۶ شکم باردار شما از هفته به هفته تغییر زیادی داشته باشد. احتمالاً شما در کل نزدیک به ۲۵ تا ۳۵ پوند وزن اضافه کرده اید (مقدار پیشنهادی کل افزایش وزن بارداری برای زنان با BMI طبیعی). این احتمالاً جابجایی (یا واقعاً چرخیدن) در اطراف را به چالش می کشد. از این به بعد بیش از حد وزن نخواهید داشت بلکه احتمالاً فقط تا هفته به دنیا آمدن کودک تقریباً نیم پوند اضافه خواهید کرد.

اگر هفته ۳۶ بارداری با دوقلوها هستید، احتمالاً در مجموع ۳۵ تا ۴۵ پوند وزن اضافه کرده اید. اینکه بگویید شکم شما شلوغ است، کم لطفی است. در حالی که بسیاری از مادران دوقلو در حدود هفته ۳۶ زایمان می کنند، این احتمال وجود دارد که شما و جفت شما چند هفته دیگر نگه داشته باشید. به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر جنین را نگه دارید، احتمال اینکه نوزادان شما پس از تولد به زمان NICU نیاز داشته باشند کمتر است. بنابراین حتی اگر احساس فوق العاده ناراحتی می کنید، به بیمارستان بروید و به یاد داشته باشید که این زمان اضافی در رحم برای دوقلوها بسیار خوب است!

سونوگرافی باردار ۳۶ هفته

در هفته ۳۶ بارداری، کبد و کلیه های جنین در حال کار هستند. گردش خون و سیستم ایمنی بدن اساساً خوب است. در حال حاضر، کودک نزدیکتر و نزدیکتر شده است تا بتواند به تنهایی نفس بکشد. به علاوه، پوست جنین ۳۶ هفته ای شما صاف و نرم شده و لثه های آن سفت و سخت است.

در هفته ۳۶ قبل از تولد، پزشک شما ممکن است موقعیت کودک را بررسی کند. در این مرحله، کودک باید از قبل به حالت سر به پایین باشد. در غیر این صورت ، آنها “بریچ” در نظر گرفته می شوند. اگر کودک شما در هفته ۳۶ بارداری پیش می برد، وحشت نکنید. یک احتمال وجود دارد که کودک به طور طبیعی تبدیل شود یا، OB شما ممکن است بخواهد یک روش نسخه برای یک کودک بریچ انجام دهد.

نسخه تلاشی است برای چرخاندن کودک با فشار دادن و یا بالا بردن شکم باردار شما. به نظر ناهموار می رسد (و احساس خوبی ندارد)، اما نگران نباشید. این یک روش کم خطر است و بیش از نیمی از زمان کار می کند. پیش از این، ممکن است به شما دارو داده شود تا رحم خود را آرام کنید. شما سونوگرافی ۳۶ هفته بارداری انجام می دهید، بنابراین پزشک می تواند موقعیت کودک و محل جفت را به وضوح مشاهده کند. سونوگرافی همچنین در حین عمل برای هدایت حرکات پزشک استفاده خواهد شد. ضربان قلب کودک قبل، بعد و احتمالاً حتی در حین نسخه کنترل می شود تا مطمئن شوید همه چیز خوب به نظر می رسد. انگشتان متقاطع به زودی به دنبال نوزاد، بالا، پایین … هستند.

شما در حدود هفته ۳۶ بارداری خود یک آزمایش گروه B Strep خواهید داشت. این آزمایشی است برای بررسی اینکه آیا باکتری مشترکی به نام گروه B استرپ در بدن شما وجود دارد یا خیر. در صورت مشاهده، ممکن است هرگز حتی متوجه آن نشوید، یا ممکن است مشکلی مانند UTI ایجاد کند. با این حال، برای نوزاد، این باکتری ها می توانند مشکلات شدیدتری ایجاد کنند و حتی می توانند زندگی او را تهدید کنند. حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد از زنان باردار از نظر گروه B مثبت هستند. درمان ساده است: شما به یک قطره آنتی بیوتیک در حین زایمان احتیاج دارید تا احتمال انتقال باکتری به نوزاد را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

اگر هفته ۳۶ بارداری با دوقلوها هستید یا یک بیماری پرخطر مانند فشار خون بالا یا بیماری کلیوی یا قلبی دارید، ممکن است در این هفته مشخصات بیوفیزیکی داشته باشید. این ترکیب سونوگرافی و آزمایش بدون استرس به پزشک شما یک تصویر کاملاً خوب از وضعیت کودک می دهد و نیاز به زایمان زودرس را رد می کند.

چک لیست بارداری در ۳۶ هفته بارداری

یادآوری های هفته:
  • برای ویزیت ۳۷ هفته ای قبل از تولد برنامه ریزی کنید.
  • برنامه مرخصی زایمان خود را نهایی کنید.
  • اگر قبلاً این کار را نکرده اید، یک متخصص اطفال را انتخاب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.