هفته سی و هشتم بارداری

هفته سی و هشتم بارداری

اگر احساس می کنید که چیزی پیچ و مهره مانند، پاهای شما بالا و پایین می رود (و در واژن) ، نترسید و آرام باشید. در هفته ۳۸ بارداری، کودک احتمالاً در لگن شما کاملاً پایین نشسته است، به این معنی که آنها در آن جا به انواع اعصاب برخورد می کنند؛ از جمله برخی از حساسیت های فوق العاده حساس که ممکن است نمی دانید، داشته اید. در حالی که با این ناراحتی جدید روبرو هستید، در هفته ۳۸ بارداری مراقب علائم زایمان باشید، از جمله انقباضاتی که با فواصل منظم تر انجام می شوند و البته خونریزی زیاد. زایمان شما ممکن است هر روز و هر لحظه اتفاق بیفتد یا ممکن است برای چند هفته نباشد. تا آن زمان، سعی کنید آرام باشید.

کودک در ۳۸ هفتگی چه اندازه است؟

در هفته ۳۸ بارداری، کودک به اندازه یک خربزه زمستانی است. کودک تقریباً ۱۹.۶ اینچ طول دارد و سر آنها تقریباً همان اندازه شکم است. میانگین وزن کودک در ۳۸ هفتگی ۶.۸ پوند است وجالب است بدانید خیلی شبیه وزن هنگام تولد است.

۳۸ هفته باردار چند ماه است؟

در هفته ۳۸ بارداری شما نه ماهه باردار هستید. شما در حال طی کردن مراحل آخر بارداری هستید.

علائم شایع در هفته ۳۸ بارداری

علائم متداول بارداری در هفته ۳۸ ارتباطی با زایمان دارد. جنین شما بزرگتر شده و تقریباً آماده خروج از بدن است و بدن شما برای روز زایمان آماده می شود. نحوه تأثیر بدن شما به شرح زیر است:

  • انقباضات Braxton Hicks: در هفته ۳۸ بارداری انتظار انقباضات وجود دارد. ممکن است هفته ها این موارد را داشته باشید، یا ممکن است تازه متوجه شده باشید که گرفتگی های بارداری در هفته ۳۸ یا سفت شدن شکم شما به نظر می رسد. اگر انقباضات دردناک نیستند و با تغییر موقعیت از بین می روند، باز هم همان Braxton Hicks است.(یعنی “تمرین” انقباضات).
  • مشکل خواب: شاید شما احساس اضطراب می کنید، یا شاید احساس درد داشته باشید پس سخت است که یک شب را استراحت کنید!
  • ترشحات واژن: ترشحات واژن در هفته ۳۸ افزایش می یابد. ممکن است در این هفته متوجه گلوله های ماده غلیظ و مخاطی مانند شوید. به این چیزهای یوکی پلاگین مخاط گفته می شود و وجود آنها کاملا طبیعی است. با گشاد شدن دهانه رحم و آماده شدن برای زایمان آزاد می شود. با دیدن این ترشحات نترسید؛ هر قسمت از پلاگین مخاط شما را به زایمان نزدیکتر می کند!
  • خارش شکم: شکم بارداری در هفته ۳۸ شما تقریباً تا جایی که می تواند کشیده شده است، بنابراین احساس می شود که حساسیت بیشتری دارد.  هیدراتاسیون می تواند به شما کمک کند! در این مرحله از بارداری، ممکن است بخواهید به یک مرطوب کننده سنگین نیاز داشته باشید و به یاد داشته باشید که مقدار زیادی آب بنوشید. آنچه طبیعی نیست، بثورات است، بنابراین اگر این بیماری را دارید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • تورم مچ و پا: پا و مچ پا متورم است. شما ۳۸ هفته باردار هستید، بنابراین اساساً بهانه این را دارید که تا جایی که ممکن است انسانی بنشینید و پاهای خود را قرار دهید. پیاده روی منظم داشته باشید تا خون شما جریان یابد و تورم کاهش یابد.
  • اضطراب: طبیعی است که تا رسیدن به هفته ۳۸ بارداری باحساس سنگینی کنید. این احساس آماده بودن برای دریافت یا همان زایمان است. است. اگر مقدار قابل توجهی از وزن بارداری خود را به دست آورید، بارداری پیچیده ای داشته باشید یا هفته ۳۸ بارداری با دوقلوها را داشته باشید، ممکن است حتی قوی تر باشد. سعی کنید ذهن خود را به چیزهای سرگرم کننده مشغول کنید. بروید یک فیلم ببینید، یک شام ویژه با همسر خود بخورید یا برای صرف ناهار با چند نفر از دوستانتان جمع شوید. این آخرین روزها یا هفته های شما قبل از این است که یک نوزاد تازه متولد شده تمام توجه شما را به خود جلب کند، بنابراین تا آنجا که می توانید از آنها لذت ببرید.

برخی از علائمی که نشان دهنده زایمان است را در زیر مشاهده می کنید:

  • انقباضات شدید: انقباضات در هفته ۳۸ بارداری، ممکن است یک قسمت طبیعی از روز شما باشد و یا حتی شاید تاکنون متوجه آن نشده اید. اما بدانید که اگر شکم بارداری ۳۸ هفته شما در فواصل منظم شروع به سفت شدن می کند و متوقف نمی شود، پس احتمالاً در مراحل اولیه زایمان هستید. انقباضات دردناک یا انقباضاتی که فاصله آنها از پنج دقیقه بیشتر باشد و بیش از دو ساعت طول بکشد احتمالاً نشانه این است که شما در حال زایمان هستید و باید آماده رفتن به بیمارستان باشید.
  • پلاگین مخاط و خونریزی زیاد: ممکن است ترشحاتی مانند ضخامت مخاط (پلاگین مخاط) داشته باشید و ممکن است کمی خونین باشد (خونریزی). این نشانه ای است که دهانه رحم شما برای آماده شدن برای تولد شروع به گشاد شدن می کند.
  • اسهال: در هفته ۳۸ بارداری، ممکن است اسهال به دلیل غذای نامناسب که خورده اید نباشد؛ این می تواند نشانه وجود هورمون های زایمان در بدن شما باشد. ممکن است خیلی زود زمان زایمان برسد.
  • حالت تهوع: حالت تهوع بارداری هفته ۳۸ همین است. این نشانه زایمان قابل اندازه گیری نیست، اما برخی از زنان قسم می خورند که درست قبل از شروع زایمان احساس آرامش می کنند.
  • کمردرد: ممکن است هفته ها باشد که دچار کمر درد شده باشید، اما در هفته ۳۸ بارداری، کمر درد شدید یا ناگهانی می تواند در واقع نشانه زایمان باشد، بنابراین اگر این علائم بارداری ۳۸ هفته را دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.
  • پاره شدن کیسه آب: اگر قطره ای از آب را احساس کردید، به این معنی است که کیسه آمنیوتیک پاره شده و مایعات در حال بیرون آمدن است. زایمان معمولاً خیلی زود پس از پاره شدن کیسه آب زنان شروع می شود، بنابراین اگر این علائم بارداری ۳۸ هفته ای دارید ، پزشک خود را مطلع کنید.

در هفته ۳۸ بارداری ، اگر عارضه ای مانند پره اکلامپسی یا دیابت حاملگی، عفونت رحم یا مشکل جفت دارید، ممکن است القای زایمان باشد. در غیر این صورت، اگر در هفته ۳۸ بارداری با دوقلوها باردار هستید  یا اگر در هفته ۳۸ بارداری خونریزی دارید، ممکن است دکتر شما بگوید: “وقت آن است!” این می تواند هر مادر آینده ای را که فکر می کند دو هفته دیگر زمان زایماناست دچار وحشت کند، اما بدانید که همه چیز خوب است. ما واقعاً هرگز نمی توانیم صد در صد آماده باشیم (خوب ، شاید شما از آن دسته زنانی هستید که به هفته ۴۲ می رسند)، و شما و کودک در حالی که تحت مراقبت از پزشک و متخصص اطفال هستید، در دستان خوبی قرار دارید.

به یاد داشته باشید ، در هفته ۳۸ بارداری، القا labor یا زایمان به طور طبیعی توصیه نمی شود؛ کودک معمولاً در داخل به کمی بیشتر وقت احتیاج دارد و بعضی از روش ها بی خطر محسوب نمی شوند. اگر می خواهید خودتان زایمان را تحریک کنید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و حداقل یک هفته دیگر صبر کنید تا کودک “کامل تر” شود.

سونوگرافی ۳۸ هفته بارداری

در داخل شکم بارداری ۳۸ هفته شما، کودک ممکن است از قبل حدود یک اینچ مو داشته باشد. کودک به آرامی آن گوی سفید را روی پوست می ریزد (به یاد دارید ، آن ماده ای به نام vernix caseosa) اما ممکن است برخی از آن را هنگام تولد مشاهده کنید.

اکنون هفتگی پزشک را مشاهده می کنید، بنابراین این هفته قرار ملاقات خواهید داشت. در این قرارهای هفتگی، پزشک بررسی می کند که کودک در وضعیت سر به پایین قرار دارد و آیا سر به سمت پایین لگن حرکت کرده است یا خیر. همچنین، برای معاینه لگن آماده شوید، جایی که دهانه رحم شما از نظر گشادی (باز شدن) و برافروختگی (نازک شدن) بررسی می شود (هر دو علامت آماده شدن بدن برای زایمان است). متأسفانه ، در مورد پیش بینی زایمان بر اساس اتساع یا افشانه، هیچ “چیز عادی” وجود ندارد. اگر شروع کرده باشید، ممکن است ساعت ها یا هفته ها قبل از شروع زایمان باشد. اما حتی اگر اصلاً گشاد نیستید، می توانید فردا زایمان کنید!

اگر پزشک شما بخواهد بررسی دقیق تری روی جنین انجام دهد، ممکن است برای دیدن اندازه جنین، سونوگرافی بارداری ۳۸ هفته ای را انجام دهد. آنها همچنین ممکن است یک پروفایل بیوفیزیکی سفارش دهند، که در طی آن تنفس، حرکت، تون عضلانی، ضربان قلب و مایع آمنیوتیک کودک انجام می شود. در برخی موارد، نتیجه پروفایل بیوفیزیک می تواند باعث شود که پزشک تصمیم بگیرد کودک را زودتر از موعد تحویل دهد.

چک لیست و مراقبت هایی برای بارداری در هفته ۳۸

  • برنامه  هفته ۳۹ قبل از تولد را برنامه ریزی کنید.
  • برای شیردهی آماده شوید.
  • بعضی از وعده های غذایی را بپزید و منجمد کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.