هفته سی و هفتم بارداری

هفته سی و هفتم بارداریدر هفته ۳۷ بارداری، بسیاری از مادران، بیشترین وقت خود را با سازماندهی اتاق، کمد و وسایل کودک می گذرانند. در ابن هفته پدیده ای به نام”تودرتو” وجود دارد. این ممکن است غریزی باشد. در این پدیده بدن شما احساس می کند کودک به زودی اینجا خواهد بود. به هر حال ، شما در هفته ۳۷ بارداری هستید ، که دوره کودک “زودرس” محسوب می شود ، به این معنی که کودک تقریباً آماده است. تودرتو همچنین می تواند راهی باشد که مغز شما سعی می کند مطمئن شود برای هرچه آماده باشید ، آماده است.

اندازه کودک در هفته ۳۷ بارداری

در هفته ۳۷ بارداری ، نوزاد به اندازه یک کاهو رومین است. اندازه کودک حدود ۱۹.۱ اینچ است. میانگین وزن کودک در ۳۷ هفتگی ۶.۳ پوند است و کودک هر روز تقریباً نصف اونس اضافه می کند.

هفته۳۷ بارداری چند ماه است؟

وقتی ۳۷ هفته بارداری دارید ، نه ماهه باردار هستید. شما فقط سه هفته تا تاریخ موعد خود فرصت دارید.

 علائم شایع در هفته ۳۷ بارداری

در هفته ۳۷ بارداری ، علائم را می توان با علائم زایمان اشتباه گرفت. این چیزی است که ممکن است در این هفته احساس کنید:

  • سوزش سردل: کودک در نزدیکی زایمان همچنان به فشار آوردن روی سیستم گوارش شما ادامه می دهد.
  • لکه بینی: کمی لکه بینی در هفته ۳۷ بارداری طبیعی است اما به یاد داشته باشید، در حین بارداری دهانه رحم شما بسیار حساس است، بنابراین رابطه جنسی می تواند آن را تحریک کرده و خونریزی کند. اما اگر بیش از چند قطره خون نیست با پزشک خود تماس بگیرید. خونریزی از واژن می تواند نشانه ای از مشکل در جفت باشد (مانند جدا شدن جفت) و مهم است که فوراً به دنبال درمان باشید. همچنین، لکه بینی یا خونریزی را با “نمایش خونین” اشتباه نگیرید ، ترشحاتی که متصل به خون هستند و این یک علامت کاملا بی ضرر است که دهانه رحم شما در حال تغییر به آمادگی برای زایمان است.
  • علائم کشش: اما کشش های جدید ممکن است در شکم بارداری هفته ۳۷  و از اینجا به بعد هر هفته ظاهر شوند. میتواانید بدن خود را روغن مالی کنید. همچنین ، حتی اگر دو دقیقه یکبار به دستشویی می روید، مقدار زیادی آب بنوشید.
  • فشار شکم: اگر کودک در لگن شما در انتظار زایمان افتاده است، او فشار بیشتری را به شکم شما وارد می کند، که ممکن است احساس درد جدید در شما ایجاد کند و همچنین تمایل بیشتری به آب زدن نیز دارید!
  • مشکل خواب: در اواخر بارداری نیمه شب بیدار شدن طبیعی است. مقدار زیادی آب بنوشید و مصرف کافئین خود را محدود کنید.
  • حالت تهوع: ناراحتی معده تقریباً در هر زمان از بارداری معمول است. اما اکنون که خیلی به اواخر دوره بارداری نزدیک شده اید، می تواند نشانه ای از زایمان باشد. اگر حالت تهوع شدید است و یا استفراغ می کنید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

آیا در هفته ۳۷ بارداری با دوقلوها هستید؟

حدود ۵۷ درصد دوقلوها قبل از بارداری هفته ۳۷ به دنیا می آیند، بنابراین اگر همچنان دو قلوی خود را باردارید، در میان مادران چندقلویی در اقلیت هستید. و گرچه شما برای به دنیا آوردن این نوزادان احساس فوق العاده ناخوشایندی و بسیار عصبانی می کنید، اما با بیرون کشیدن آنها برای سلامتی آنها کار خوبی انجام می دهید.

هنگامی که در ۳۷ هفته باردار هستید، زمان مناسب برای تقویت علائم زایمان است. هر روز احتمال زایمان شما بالا می رود و چه کسی می خواهد در اتومبیل هنگام زایمان گیر کند زیرا بیش از حد منتظر رسیدن به بیمارستان بوده اند؟ (منظور ما این نیست که شما را بترسانیم – احتمال زایمان در اتومبیل کم است. ما فقط می خواهیم آماده باشید.)

علائم مختلف زایمان به دو دسته تقسیم می شوند:
۱. علائمی که به این معنی است که به زایمان نزدیک می شوید.
۲. علائمی است که نشان می دهد اکنون اتفاق می افتد.

اگر در هفته ۳۷ این علائم زایمان را مشاهده کنید ، به زودی زایمان خواهید کرد :

  • پلاگین مخاط و  یا نمایش خونین

ممکن است ببینید که کمی مخاط ضخیم روی لباس زیر شما می آید، یا به اندازه یک گلدان بزرگ یا کم کم. این پلاگین مخاط است که در تمام مدت از دهانه رحم شما محافظت می کند. با گشاد شدن دهانه رحم، پلاگین مخاط آزاد می شود تا جای کودک را باز کند. پلاگین مخاط ممکن است رنگی در خون داشته باشد یا نداشته باشد اگر چنین باشد ، این “نمایش خونین” است.

  • حالت تهوع

برخی از زنان قسم می خورند که درست قبل از شروع زایمان از معده احساس مریضی می کنند. بنابراین در هفته ۳۷ بارداری، حالت تهوع ممکن است به این معنی باشد که کودک به زودی به دنیا می آید.

  • اسهال

هنگامی که شما در هفته ۳۷ بارداری هستید ، اسهال ممکن است فقط اسهال باشد یا ممکن است به معنی زایمان قریب الوقوع باشد. به این دلیل است که با تغییر هورمون ها برای آمادگی  زایمان ، آنها می توانند روده های شما را نیز تحریک کنند.

  • پاره شدن کیسه آب

اگر احساس می کنید که آب به بیرون نشت می کند و یا به صورت قطره قطره، احتمالاً مایع آمنیوتیک است. اکثر خانمها در طی ۱۲ ساعت از پاره شدن کیسه آب خود زایمان می کنند.

  • انقباضات منظم

آیا شکم هفته ۳۷ بارداری شما از نظر انقباضات، سفت شده است؟ اگر انقباضات مدام تکرار شود و به نظر می رسد بیشتر و بیشتر اتفاق می افتد، شما در حال زایمان هستید. با انقباض رحم، دهانه رحم شما گشاد می شود تا کودک هنگام زایمان از آن عبور کند. اگر این اولین بارداری شما است، ممکن است چندین ساعت قبل از شروع “زایمان فعال” انقباضات منظم داشته باشید؛ این زمانی است که انقباضات واقعا دردناک می شوند و تمام توجه شما را می طلبد.

  • کمردرد

زایمان سخت!!! گاهی اوقات کودک به گونه ای قرار می گیرد که فشار بیشتری به ستون فقرات مادر وارد می کند. اگر به طور مداوم به کمر درد خود مبتلا هستید که شدیدتر از درد دیگری است که تاکنون در بارداری داشته اید، یا این درد از شکم شما به کمر شما تابیده می شود (یا بالعکس) ، این می تواند به معنی زایمان شما باشد.
پزشک به شما می گوید که در چه مرحله ای شکم بارداری هفته ۳۷ خود را به بیمارستان منتقل کنید. اگر کیسه آب شما پاره شده باشد، پزشک می تواند به شما توصیه کند که فوراً بستری شوید، زیرا ممکن است لازم باشد از نظر عفونت تحت نظر باشید. اگر دچار انقباض هستید اما کیسه آب شما پاره نشده باشد، احتمالاً باید مدام  هر ۵ دقیقه یا حتی کمتر از هم اتفاق بیفتد تا نشانه زایمان باشد.

◊ در هفته ۳۷ ، بسیاری از مادران آینده استرس دارند تا بدانند که چگونه القا درد زایمان کنند. اما بهتر است جلوتر از زمان زایمان خود نباشید! جنین ۳۷ هفته ای “زودرس” در نظر گرفته می شود. این به این معناست که پزشکان هنوز توصیه نمی کنند که سزارین را انجام دهند. به این دلیل که در ۳۷ هفتگی بارداری، برخی از نوزادان برای تکامل کامل به چند هفته دیگر نیاز دارند. اگر به طور طبیعی زایمان کنید، کاملاً عالی است، اما نیازی به عجله در کارها نیست. دو هفته محکم بمانید. این می تواند تفاوت زیادی در سلامت کودک شما هنگام تولد ایجاد کند. آن را اولین اقدام عاشقانه از خودگذشتگی بدانید که برای فرزند خود انجام خواهید داد:)

 سونوگرافی در هفته ۳۷ بارداری

کودک در حال تمرین مهارت های جدید جالب است: مانند استنشاق، بازدم، مکیدن، گرفتن و پلک زدن است. در خبری کمتر زیبا، بچه ها در حال تهیه اولین مدفوع چسبناک (به نام مکونیوم) برای اولین پوشک خود هستند.

سونوگرافی ۳۷ هفته ای ممکن است به عنوان بخشی از مشخصات بیوفیزیکی انجام شود. این نمایه برای سنجش میزان رفاه کودک با استفاده از سونوگرافی و نتایج یک آزمایش بدون استرس طراحی شده است.

برای مادرانی که ۳۷ هفته باردار با دوقلو هستند، ممکن است پزشک در مورد القا شروع درد زایمان یا سزارین با شما صحبت کند (بستگی به سابقه پزشکی و وضعیت نوزادان دارد). بعضی از پزشکان این اتفاق را در هفته ۳۸ بارداری با دوقلوها توصیه می کنند، بنابراین شما می توانید فقط در عرض یک هفته با بچه های خود ملاقات کنید!

مهم نیست که چگونه و چه زمانی کودک خود را به دنیا بیاورید، سعی کنید صبورانه منتظر بمانید. به خود یادآوری کنید که ممکن است اکنون همان روز باشد یا ممکن است چند هفته تا به روز موعد باشد. اگر احساس عصبانیت می کنید، خود را مشغول کنید.

چک لیست وکارهایی برای مراقبت در هفته ۳۷ بارداری

  • برای ویزیت ۳۸ هفته ای قبل از تولد برنامه ریزی کنید.
  • علائم افسردگی پس از زایمان را بیاموزید.
  • اصول اولیه نظافت کودک را یاد بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.