دو ماهگی کودک

دو ماهگی کودک

 

کودک شما دو ماهه است!

چه اتفاقی برای آن نوزاد خواب آلود می افتد؟ در دو ماهگی، کودک احتمالاً به لذت تعامل پی برده است و با این اوصاف کمی خوابیدن را در طول روز کاهش می دهد و می تواند “معاشرت” کند. اکنون شما احتمالاً می خواهید بفهمید که چگونه کودک را سرگرم کنید  و کارهای خود را همزمان در خانه انجام دهید. این احتمالاً به این معنی است که شما شب ها کمی بیشتر می خوابید. اما نگران نباشید چون به زودی می توانید شب ها خواب بیشتر و راحتتری داشته باشید.

توسعه کودک ۲ ماهه

داشتن یک کودک دو ماهه می تواند نوعی سخت باشد. در حالی که کودک، مخصوصاً عصرها، ممکن است بیشتر بخوابد و ممکن است بیشتر گریه کند. خبر خوب این است که حدود شش تا هشت هفته زمانی است که گریه در نوزادان به اوج خود می رسد و طی یکی دو ماه آینده، احتمالاً زمان بسیار کمتری گریه خواهد کرد. هر زمان گریه کرد کنار نوزاد حاضر باشید تا او را آرام کنید و اگر گریه نوزادتان شما را نگران کرده با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید.

وزن و قد کودک ۲ ماهه

وزن متوسط ​​کودک ۲ ماهه برای دختران ۱۱.۳ پوند و برای پسران ۳.۳ پوند است. طبق سازمان جهانی بهداشت، میانگین قد برای دختران ۲۲.۵ اینچ و برای پسران ۲۳ اینچ است.

طبیعی است که تعجب کنید که کودک ۲ ماهه چقدر باید وزن و قد داشته باشد اما همیشه به یاد داشته باشید که اندازه نوزادان سالم متفاوت است و در مقایسه وزن کودک خود با “حد متوسط” خیلی متوجه مقدار مناسب نمی شوید. درعوض، این مسئله درمورد رشد است. کودک دو ماهه شما باید روند صعودی ثابت نمودار رشد را در مطب متخصص اطفال دنبال کند. ااگر جهت خوبی داشته باشد، در مسیر درست است.

کودک ۲ ماهه شما احتمالاً در ماه گذشته حدود ۱.۵ تا ۲ پوند وزن اضافه کرده و حدود ۱ تا ۱.۵ اینچ رشد کرده است. سر او نیز می تواند نیم اینچ بزرگتر باشد.

پنج حس

چشم های کودک بیشتر حرکت می کند و می تواند بهتر روی اشیا تمرکز کند در حقیقت، کودک دو ماهه شما احتمالاً می تواند یک جسم متحرک را ردیابی کند، و با نگاه کاملاً ۱۸۰ درجه دنبال آن حرکت کند.

کودک دوست دارد به الگوهای پیچیده تری از الگوهای سیاه و سفید ساده ای که ماه گذشته بود نگاه کند. جغجغه را بالای تخت او یا حصیر بازی آویزان کنید تا با آن بازی کند.
کودکتان واقعاً به حرفهای شما علاقه مند است. وقتی صحبت می کنید، ممکن است متوجه شوید که او فعالانه گوش می دهد. او حتی ممکن است سعی کند با قان و قون کردن به شما پاسخ دهد، یا دستان و پاهای خود را با لذت از “مکالمه” شما حرکت دهد.
او با لمس شما احساس راحتی می کند و چهره شما را تشخیص می دهد.

نقاط عطف کودک ۲ ماهه

کودک ۲ ماهه من باید چه کاری انجام دهد؟

  • کودک قوی می شود، شاید شانه های خود را در زمان شکم و سر خود را در حالی که در حالت نشسته است بلند کند. به او اجازه دهید تا مدتی روی شکم خود بخوابد، بنابراین او می تواند بلند کردن سر خود را تمرین دهد که باعث تقویت عضلات گردنش می شود!
  • پاهایش صاف می شود و ضرباتش محکم تر است.
  • حرکات کودک ممکن است کم تحرک و روان تر به نظر برسند. او در حال حرکت زیاد است، موقعیت های جدید را امتحان می کند و عضلات را تقویت و هماهنگ می کند.
  • کودک با دستان خود آگاه و بازیگوش تر می شود. شاید او با مکیدن مشت هایش شروع به تسکین خود کرده باشد.
  • او به تدریج در حال تبدیل شدن به یک پروانه اجتماعی است و با غرغر کردن، دست و پا زدن و آه و آه و حتی لبخند به شما پاسخ می دهد.

آیا کودک ۲ ماهه من سالم است؟

در حالی که کودک دو ماهه شما به رشد و تکامل خود ادامه می دهد؛ از نظر جسمی و شخصیتی، به راحتی می توانید از خود بپرسید که آیا هر کمی تغییر و علائم طبیعی است. در اینجا برخی از نگرانی های بهداشتی رایج والدین کودک دو ماهه آورده شده است:

  • دندان درآوردن: آیا کودک دوماهه میتواند دندان دربیاورد؟
    بله، در واقع! یک محدوده سنی بسیار گسترده وجود دارد که در آن نوزادان می توانند دندان درآوردن را شروع کنند، و این غیر ممکن نیست. این اتفاق خیلی نزدیکتر از چهار تا شش ماه اتفاق می افتد. اگر کودک شما آب دهانش زیاد است، گریه می کند، در خواب مشکل دارد و از بغل کردن امتناع می ورزد، ممکن است کودک دو ماهه شما دندان درآورد. برای اطمینان از این موضوع با پزشک مشورت کنید.
  • مدفوع: مدفوع دو ماهه چند وقت یک بار باید انجام شود؟
    خوب، پیچیده است! نوزادانی که از شیر خشک تغذیه می شوند، یک یا دو بار در روز تمایل به مدفوع دارند. نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند اغلب می توانند مدفوع کنند یا می توانند تا هفت روز بدون مدفوع ادامه دهند و کاملاً سالم باشند!
    اگر کودک ۲ ماهه شما یبوست داشته باشد ، مدفوع در گلوله های سخت خارج می شود و ممکن است شکم او سخت یا سفت شود. در اینجا چگونگی کمک به کودک یبوست آورده شده است.
    اگر کودک ۲ ماهه شما اسهال داشته باشد، بیش از حد معمول آبریزش یا آبکی دارد. در اینجا چگونگی کمک به کودک مبتلا به اسهال آورده شده است.
  • سرفه کردن: در یک کودک ۲ ماهه، سرفه می تواند ناشی از موارد مختلفی باشد، از جمله سرماخوردگی. در اینجا اطلاعات زیادی در مورد درمان سرفه در نوزادان وجود دارد.

تغذیه کودک ۲ ماهه

چه با شیشه به نوزاد شیر می خورانید و چه به او شیر می دهید، تغذیه کودک احتمالاً قسمت عمده ای از روز را به خود اختصاص داده است. به سیگنالهای کودک مبنی بر گرسنگی او ادامه دهید (لبهایتان را می شکند ، مک می زند ، گریه می کند!) و وقتی سیر شد (از بطری دور می شود ، حواسش پرت می شود ، به خواب می رود) و می توانید به او اطمینان دهید که خوب تغذیه می کند.

کودک ۲ ماهه چقدر باید بخورد؟

تغذیه با بطری:

چه مقدار فرمول برای کودک ۲ ماهه لازم است؟ کودک شما که از شیشه شیر تغذیه می کند، احتمالاً هر سه تا چهار ساعت یکبار تغذیه می کند و هر بار حدود چهار تا پنج اونس به او غذا می دهد. درست مثل بزرگسالان ، او ممکن است یک وعده غذایی بخورد که بیش از حد گرسنه باشد یا خیلی زیاد غذا نمی خورد. آن طبیعی است.

شیردهی:

شیردهی به کودک ۲ ماهه چند بار باید انجام شود؟ تقریباً هر دو تا سه ساعت یکبار. اگر کودک شما از کشش های طولانی تر از گذشته خوابیده است دیگر نیازی به بیدار کردن او برای تغذیه نیست. او وقتی گرسنه باشد به شما خواهد گفت!

کودک در این ماه چه چیزی می تواند بخورد؟ کودک هنوز باید فقط شیر مادر یا شیر خشک، برای تغذیه مصرف کند.

آیا می توانید آب به نوزاد ۲ ماهه بدهید؟ و پاسخ به طور معمول منفی است. یک استثنا در صورتی است که متخصص اطفال کودک شما آن را به دلیل پزشکی توصیه کرده باشد.

هم غذاهای جامد و هم آب می توانند حدود چهار تا شش ماه معرفی شوند. با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید تا زمان مناسب کودک را تعیین کنید.

خواب کودک ۲ ماهه

یک کودک ۲ ماهه چقدر باید بخوابد؟
یک کودک سالم ۲ ماهه هر روز حدود ۱۵ ساعت و نیم می خوابد. معمولاً برای نوزادان در این سن حدود هشت ساعت و نیم شب می خوابند و حدود سه ساعت چرت می زنند که در کل حدود هفت ساعت خواب شبانه دارند. مدت خواب برای کودک ۲ ماهه ممکن است از یک نوزاد به نوزاد دیگر متفاوت باشد ، اما برخی از والدین گزارش می دهند که نوزادان آنها برای کشش های پنج تا شش ساعته در شب می خوابند.

آیا می توانم یک کودک ۲ ماهه را بخوابم؟
برخی از والدین تعجب می کنند که آیا آموزش کودک ۲ ماهه امکان پذیر است، اما بسیاری از پزشکان به شما می گویند حداقل تا چهار ماهگی کودک صبر کنید. این زمانی است که بسیاری از نوزادان تمایل دارند به طور طبیعی در شب کمتر تغذیه کنند و الگوی خواب ثابت تری دارند. البته می توانید اکنون کودک را برای آموزش خواب آماده کنید. این می تواند به معنای شروع خواباندن کودک برای خوابیدن و خواباندن در تختخوابش باشد، هنگامی که خواب است اما هنوز بیدار است. برای کودک مهم است که یاد بگیرد خودش بخوابد. این مهارتی است که برای خواب شبانه و بدون بیدار کردنش به آن احتیاج دارد.

چرا کودک دو ماهه من کمتر میخوابد؟
اکنون که کودک بیشتر در حال اجتماعی شدن است ، ممکن است متوجه شوید که او می خواهد برای کششهای طولانی بیدار بماند. این کاملا خوب و طبیعی است اما متأسفانه برخی از نوزادان بیش از آنچه باید بیدار می مانند و خسته می شوند. کودک خسته بیش از حد، کودکی بدقلق است که سخت تر می تواند بخوابد!

چرا کودک دوماهه من بیشتر می خوابد؟
اگر کودک ۲ ماهه شما تمام روز را بخوابد، ممکن است روزها و شب هایش را گیج کند. یا شاید او بیمار است! دلایل مختلفی برای خواب آلودگی بیش از حد کودک در طول روز وجود دارد. اگر نگران هستید با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید.

برنامه رشد کودک ۲ ماهه

در سن ۲ ماهگی، نوزادان هنوز بیش از یک برنامه الگوی خود را دنبال می کنند، اما شما باید همچنان آن الگو را دنبال کنید ، بنابراین کودک شما به عادت های روزمره تبدیل می شود و شروع به پیش بینی آینده می کند. با این کار او کمی بزرگتر می شود که در یک روال متمایزتر قرار بگیرد.

چک لیست و نکاتی برای مراقبت از کودک ۲ ماهه

  • کودک را به معاینه دو ماهه او ببرید.
  • در صورت شیردهی از پزشک در مورد مکمل قطره ویتامین D سوال کنید.
  • واکسیناسیون: آکادمی اطفال آمریکا در ویزیت دو ماهه واکسیناسیون پنوموکوک (PCV13) ، DTaP ، Hib ، ویروس فلج اطفال و روتاویروس را توصیه می کند. اگر
  • نوزاد ماه گذشته این واکسن را دریافت نکند، ممکن است به دوز دوم واکسن هپاتیت B نیز نیاز داشته باشد. اگر نگران عوارض جانبی تزریق ۲ ماهه هستید با پزشک خود صحبت کنید.
  • برای معاینه چهار ماهه کودک برنامه ریزی کنید.
  • مرتباً به کودک زمان بدهید که روی شکم بخوابد تا عضلات گردن و بازویش قوی تر شود.
  • عکس کودک ۲ ماهه خود را بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.