شش ماهگی کودک

شش ماهگی کودک

 

کودک شما ۶ ماهه است!

آیا می توانید باور کنید که نیمه اول سال اول کودک هستید؟! در ۶ ماهگی، کودک احتمالاً بسیار خوش فکر است. ممکن است وقتی شخصی غیر از شما او را در آغوش می کشد جیغ بزند. کودک همچنین با معرفی طعم های جدید به او، شروع به ایجاد علاقه به غذا می کند.
در حال حاضر، او در زمان صرف غذا بسیار راحت است. چیزی که او واقعاً دوست دارد نام اوست. حالا ، او آن را تشخیص می دهد و هنگام گفتن آن هیجان نشان می دهد.

توسعه رشد کودک ۶ ماهه

ممکن است متوجه شوید کودک ۶ ماهه شما جهش دارد و در این ماه گذشته حدود یک پوند و در ماه آینده بیش از نیم پوند اضافه می کند. در طول جهش رشد، نوزادان تمایل دارند کمی متفاوت از حد معمول رفتار کنند، شاید بخواهند بیشتر اوقات شیر ​​بخورند یا ورجه وورجه کنند. خوشبختانه، جهش معمولاً فقط چند روز طول می کشد.

وزن و قد کودک ۶ ماهه

وزن کودک ۶ ماهه چقدر باید باشد؟ وزن متوسط ​​کودک ۶ ماهه برای دختران ۱۶.۱ پوند و برای پسران ۱۷.۵ پوند است. قد متوسط برای دختران ۲۵.۹ اینچ و برای دختران ۲۶.۶ اینچ است.

وزن متوسط ​​یا “طبیعی” برای یک کودک ۶ ماهه، اما همه داستان را بیان نمی کند. نوزادان، دقیقاً مانند بزرگسالان، بدن و توانایی متفاوتی دارند و فقط به این دلیل که کودک شما به صدک ۵۰ نزدیک نمی شود، به این معنی نیست که او سالم نیست. در عوض، به سرعت رشد وی نگاه کنید؛ دکتر آن را در نمودار رشد ترسیم می کند. تا زمانی که کودک به حرکت رو به بالا پیش بینی شده ادامه دهد، همه چیز از نظر رشد کاملاً طبیعی محسوب می شود.

پنج حس

درک عمق کودک هنوز در حال بهبود است. او می تواند به آن طرف اتاق به شما و به بلوک هایش روی زمین نگاه کند.
او همچنین با دقت بیشتری به مسائل نگاه می کند. احتمالاً در بررسی اسباب بازی هایش متوجه شیفتگی او شده اید. (و معاینه با دهان او نیز ادامه دارد!)
بیشتر کودکان شش ماهه به سرعت به صداها پاسخ می دهند و با شنیدن چیزی سریع سر خود را برمی گردانند. صدای بزرگسالان زن و مرد ممکن است برای او بسیار متفاوت باشد.
کودک علاقه مند به لمس بافتها و اشکال مختلف است و حتی بدن خود را بسیار لمس می کند تا بفهمد چه احساسی در همه جا دارد.

نقاط عطف ۶ ماهه

کودک ۶ ماهه من باید چه کاری انجام دهد؟

کودک ممکن است قبلاً حباب های صدادار را شروع کرده باشد ، اما ممکن است در آنجا نیز برخی از صامت ها را کار کند. تقریباً نیمی از کودکان شش ماهه همان صدای صامت را بارها و بارها تکرار می کنند: دادا، بابا، ماما و غیره
احتمالاً او همچنین می خندد و پاسخ خود را نشان می دهد.
کودک احتمالاً در هر دو جهت غلت می زند: عقب به جلو و جلو به عقب.
او با فشار دادن اشیا کوچک با دست خود به سمت خودش “می لرزد” یا آنها را برمی دارد.
کودک می نشیند؛ اما احتمالاً با کمی کمک. او به زودی به آنجا خواهد رسید.
او به زودی ممکن است شروع به عبور اشیا از یک دست به دست دیگر کند.

دندان درآوردن ۶ ماهه

معمولاً در این سن بچه ها شروع به دندان درآوردن می کنند. اگر کودک بیش از حد معمول گریه می کند، دچار آب ریزش شده و  لثه اش متورم شده، تب کم داشته باشد، ممکن است نشانه برای دندان درآوردن کودک ۶ ماهه خود باشد. امتناع یک کودک ۶ ماهه از بطری نیز می تواند نشانه دندان درآوردن شما باشد.

آیا کودک ۶ ماهه من سالم است؟

برخی از سوالات بهداشتی رایج والدین کودک شش ماهه وجود دارد. این شامل:

  • مدفوع کودک ۶ ماهه چند وقت یک بار باید انجام شود؟ (پیچیده است.)
  • کودک ۶ ماهه من یبوست است. باید چکار کنم؟ برای کودک شش ماهه ای که یبوست دارد ، آب آلو چقدر است؟ (دو تا چهار اونس در روز)
  • کودک ۶ ماهه من اسهال دارد. باید چکار کنم؟
  • کودک ۶ ماهه ام سرفه می کند. باید چکار کنم؟
  • کودک ۶ ماهه من تب دارد. دمای طبیعی برای کودک ۶ ماهه چقدر است؟ باید چکار کنم؟
  • چند وقت یک بار باید کودک ۶ ماهه خود را استحمام کنم؟ چند بار در هفته خوب است!

غذای کودک ۶ ماهه

کودک ۶ ماهه چه مقدار باید بخورد؟

تغذیه بطری:

برای کودک ۶ ماهه چه مقدار فرمول وجود دارد؟ به طور معمول شش تا هشت اونس در حدود شش بار در روز.

شیردهی:

شیردهی کودک ۶ ماهه چند وقت یک بار باید انجام شود؟ تغذیه هنوز به طور معمول هر سه یا چهار ساعت یک بار انجام می شود اما هر کودک شیرده ممکن است کمی متفاوت باشد. آنچه مهم است این است که به نظر می رسد کودک راضی است، به نظر می رسد سینه شما خالی شده است و کودک به سلامت وزن می گیرد.

پمپاژ:

اگر شیر مادر را پمپاژ می کنید، احتمالاً از خود می پرسید که یک اونس شیر مادر برای کودک ۶ ماهه کافی است. به طور معمول ، کودک هر روز حدود ۲۵ اونس شیر مادر نیاز دارد. بنابراین شما باید این تقسیم را بر تعداد تغذیه کودک به طور معمول تقسیم کنید. بنابراین اگر روزانه حدود شش بار به کودک شیر می دهید ، برای مثال باید در هر دوره تغذیه حدود ۴.۲ اونس شیر مادر دریافت کند.

غذاهای جامد:

تقریباً همه نوزادان در شش ماهگی آماده خوردن غذاهای جامد هستند. اگر شما و پزشک متخصص اطفال تصمیم گرفته اید مواد جامد کودک را تغذیه کنید، آهسته پیش بروید و نشانه های کودک را دنبال کنید.

چه مقدار غذای کودک برای کودک ۶ ماهه؟
ممکن است با یک اونس غذای کودک در وعده غذایی شروع کنید و به تدریج مقدار آن را به سه اونس، سه بار در روز افزایش دهید، اگر به نظر می رسد کودک از خوردن غذا بسیار لذت می برد. میزان میوه و سبزیجات یا میزان غلات برای کودک ۶ ماهه تا حد زیادی به کودک بستگی دارد. کودک هرچه مدت زمان بیشتری مواد جامد بخورد و بیشتر علاقه مند به خوردن آنها باشد، باید احساس آرامش بیشتری برای تغذیه او داشته باشید؛ حداکثر سه اونس ، سه بار در روز.

کودک در این ماه چه چیزی می تواند بخورد؟
کار خود را با میوه های پوره، سبزیجات یا غلات کامل شروع کنید. فقط کافی است هر سه تا چهار روز یک غذا معرفی کنید و در این فاصله، به دنبال نشانه هایی از واکنش آلرژیک در کودک خود باشید. (در صورت مشکوک بودن به پزشک خود اطلاع دهید.)

چه غذایی باید برای کودک ۶ ماهه تهیه کنید؟ این غذاها گزینه های عالی برای اولین غذاهای کودک هستند:

  • موز
  • آووکادو
  • سیب زمینی شیرین
  • غلات برنج قهوه ای
  • غلات کودک بلغور جو دوسر
  • گلابی
  • کدو تنبل
  • کدو بلوط

آیا می توانم آب به کودک ۶ ماهه خود بدهم؟
بله! فقط زیاده روی نکنید؛ کودک می تواند با نوشیدن آب سیر شود، این بدان معنی است که مواد مغذی مورد نیاز شیر مادر، شیر خشک و یا غذای جامد را از دست خواهد داد. کودک ۶ ماهه چقدر می تواند آب داشته باشد؟ در حدود چهار تا شش اونس آب در روز تا زمانی که کودک هنوز شیر خشک (تا ۳۲ اونس در روز) یا شیر مادر (شش تا هشت تغذیه در روز) دریافت می کند خوب نیست.

خواب کودک ۶ ماهه

در اینجا چند پاسخ به سوالات معمول خواب والدین کودک ۶ ماهه آورده شده است:

یک کودک ۶ ماهه چقدر باید بخوابد؟
کودک ۶ ماهه به چه میزان (یا چند ساعت خواب) خواب نیاز دارد؟ بیشتر نوزادان در این سن روزانه حدود ۱۴ تا ۱۵ ساعت می خوابند. ۱۰ یا ۱۱ ساعت از آن ساعات ممکن است در شب و بقیه (سه تا چهار ساعت) در طول روز باشد. برخی از نوزادان ۶ ماهه سومین خواب خود را رها کرده اند و اکنون فقط دو بار در روز در حال چرت زدن هستند.

کودک ۶ ماهه من نمی خوابد! چرا؟
مادرانی که می شناسیم غالباً شکایت دارند که ناگهان کودک ۶ ماهه آنها دیگر شب نمی خوابد یا اینکه کودک ۶ ماهه آنها هر دو ساعت بیدار می شود. تعدادی از موارد وجود دارد که می تواند باعث پس رفتن خواب ۶ ماهه شود:

  • نوزادان ممکن است از نیمه شب به دلیل بیماری یا درد دندان درآوردن بیدار شوند.
  • ممکن است گرسنگی بیشتری داشته باشند و بخواهند بیشتر غذا بخورند.
  • اکنون که آنها در حال یادگیری نحوه غلتیدن، خزش و خزیدن هستند، ممکن است بیدار شوند تا مهارت های جدید خود را در نیمه شب تمرین کنند.
  • آنها ممکن است فقط پدر و مادر خود را رها کنند و کمی وقت برای نوازش بخواهند!

چگونه می توانم کودک ۶ ماهه خود را بخوابانم؟
آموزش خواب کودک ۶ ماهه برای برخی از خانواده ها سخت تر از دیگران است. اما نکته اصلی این است که آموزش خواب صبر و شاید چند قطره اشک (برای کودک و مادر) را می طلبد. شما می خواهید به تدریج خود را از تلاش کودک برای آرام کردن خود در خواب دور کنید. نوزادان دقیقاً مانند بزرگسالان در طول شب بیدار می شوند. اما اینکه بتواند به تنهایی بخوابد ، همان چیزی است که “خواب شبانه” را تشکیل می دهد. کودک برای پیشرفت در این مهارت نیاز به تمرین دارد.

کودک ۶ ماهه من روی شکم می خوابد. مشکلی دارد؟
اگر کودک ۶ ماهه شما روی شکم خود می خوابد، کاملاً خوب است ، تا زمانی که خودش به تنهایی غلت زده و بتواند سر و شانه های خود را نگه دارد. هنوز کودک را به پشت بخوابانید. اگر او تصمیم گرفت به شکم خود بپرد، در این مرحله نگران SIDS نباشید.

برنامه کودک ۶ ماهه

روز کودک شش ماهه، خوابیدن و انجام کارهای او بیشتر از گذشته است. اگر به دنبال کارهایی برای سرگرم کردن یک کودک ۶ ماهه هستید، سعی کنید با توپ های نرم و اسباب بازی های بافتنی که صدا می دهند بازی کنید. آلات موسیقی ساده، مانند ماراکاس، اسباب بازی های عالی برای این سن نیز هستند. از دیگر فعالیت های سرگرم کننده کودک ۶ ماهه می توان به همراه هم خواندن کتاب های تخته اشاره کرد. حتی می توانید یک مجله قدیمی به کودک خود بدهید تا با آن بازی کند!

چک لیست و نکاتی برای کودک ۶ ماهه

  • کودک را به چکاپ شش ماهه او ببرید.
  • واکسن ها: آکادمی اطفال آمریکا نوبت سوم واکسیناسیون پنوموکوک (PCV13) ، DTaP ، Hib ، ویروس فلج اطفال ، روتاویروس و هپاتیت B را در ویزیت شش ماهه توصیه می کند.
  • در مورد واکسن آنفلوانزا برای نوزاد از پزشک سوال کنید. او اکنون به اندازه کافی بزرگ شده است.
  • برای معاینه نه ماهه کودک برنامه ریزی کنید.
  • آب را در ظرف فنجان آب به او وارد نکنید.
  • دوبار بررسی کنید که خانه به خوبی از نظر بهداشتی و امنیتی مناسب باشد تا در هنگام چهاردست و پا و خزیدن کودک آسیب نبیند.
  • عکس کودک ۶ ماهه خود را بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.