هفت ماهگی کودک

شش ماهگی کودک

 

کودک شما ۷ ماهه است!

در حالی که کودک خود را برای سینه خیز رفتن و چهاردست و پا کردن آماده می کند، باید خانه خود را آماده کنید. ما می دانیم که شما هنگام آمدن کودک به خانه خود آن را برای او ایمن نگه میدارید اما داشتن کودکی که تازه چهار دست و پا می کند متفاوت تر است. روی دستها و زانوها بنشینید تا ببینید چه خطراتی وجود دارد که باید از آنها محافظت کنید. این شامل هر چیزی است که کودک می تواند روی زمین بیفتد، برخورد کند، صعود کند، دستش با چیزی تیز ببرد یا خودش را درگیر کند. همچنین اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که روی فرزند شما بیفتد ( مانند کمد، قفسه کتاب، تلویزیون) به طور ایمن در جای خود قرار گرفته باشد و محتاط باشید تا تمام خطرات خفگی را از دسترس او دور نگه دارید؛ این شامل جستجوی چیزهای کوچکی است که به راحتی مانند سکه ها بدون توجه به زمین می ریزند.

توسعه رشد کودک ۷ ماهه

در سه ماه گذشته، احتمالاً کودک حدود ۲ اینچ رشد کرده و دور سر او نیز ممکن است حدود یک اینچ رشد کند. او هنوز در حال توسعه احساسات و مهارت های خود است که منجر به استقلال بیشتر می شود.

وزن و قد کودک ۷ ماهه

بسیاری از والدین فکر می کنند وزن یک کودک ۷ ماهه چقدر است؟ یا وزن یک کودک ۷ ماهه چقدر باید باشد؟ وزن متوسط ​​کودک ۷ ماهه برای دختران ۱۶.۸ پوند و برای پسران ۱۸.۳ پوند است. طبق سازمان بهداشت جهانی ، قد متوسط ​​برای دختران ۲۶.۵ اینچ و برای پسران ۲۷.۲ اینچ است.

اما زیاد به وزن “طبیعی” کودک ۷ ماهه گیر ندهید. قد و وزن در نوزادان سالم می تواند بسیار متفاوت باشد، بنابراین تا زمانی که کودک شما با سرعت بالایی بر روی یک منحنی ثابت رو به بالا در نمودار مطب دکتر رشد می کند، و متخصص اطفال هیچ نشانه ای از مشکل را مشاهده نمی کند، رشد کودک درست در مسیر درست است.

پنج حس

بینایی کودک در حال بهبود است. و او اکنون می تواند همه چیز را تمام رنگی ببیند.
قسمتهایی از مغز کودک که با پردازش صدا سروکار دارند ، به این معنی است که کودک می تواند طیف وسیعی از صداها را کاملاً پردازش و درک کند.
او به صدای شما گوش می دهد و ممکن است سعی کند الگوی و لحن صدای شما را هنگام قان و قون کردن، کپی کند.

نقاط عطف کودک ۷ ماهه

کودک ۷ ماهه چه کاری باید انجام دهد؟ به یاد داشته باشید، همه نوزادان با سرعت خود رشد می کنند، اما این یک نگاه اجمالی است به آنچه ممکن است در این ماه با کودک شما اتفاق بیفتد:

  • کودک ممکن است بدون هیچ کمکی بتواند خودش بنشیند! اگرچه ممکن است مجبور باشد دستانش را روی زمین نگه دارد تا ثابت بماند. طی دو ماه آینده، او همچنان این مهارت را توسعه می دهد.
  • او شروع به کار در تنظیم دقیق درک خود کرده است. حالا ، کودک احتمالاً همه چیز را با دست خود برمی دارد ، اما به زودی کار روی “pincer grasp” را شروع می کند، جایی که چیزها را با انگشت اشاره و انگشت شست خود برمی دارد.
  • وقتی او را به حالت ایستاده نگه دارید، او روی پاهایش سنگینی می کند. او غبغب می کند و صداها را تقلید می کند. او می داند برای جلب توجه شما باید چه کارهایی انجام دهد.

آیا کودک ۷ ماهه من سالم است؟

برای پاسخ به برخی از بزرگترین سوالات والدین در مورد سلامتی کودک ۷ ماهه، کلیک کنید.

  • کودک ۷ ماهه من یبوست است. باید چکار کنم؟
  • کودک ۷ ماهه من اسهال دارد. باید چکار کنم؟
  • کودک ۷ ماهه من استفراغ می کند. باید چکار کنم؟
  • من یک کودک ۷ ماهه تب دارم. باید چکار کنم؟
  • آیا تب ۷ ماهه من می تواند به دلیل دندان درآوردن باشد؟ (بله!)
  • کودک ۷ ماهه من سرفه می کند. باید چکار کنم؟

غذای کودک ۷ ماهه

در هفت ماهگی، کودک برخی غذاهای جامد می خورد اما منبع اصلی تغذیه وی هنوز شیر مادر یا شیر خشک است.

کودک ۷ ماهه چقدر باید بخورد؟ کودک ۷ ماهه هر چند وقت یک بار باید غذا بخورد؟

تغذیه با بطری:

چه مقدار شیرخشک برای کودک ۷ ماهه؟ یک کودک هفت ماهه باید حدود شش تا هشت اونس فرمول، چهار تا شش بار در روز بنوشد.

شیردهی:

بچه های هفت ماهه معمولاً تقریباً هر سه یا چهار ساعت یکبار شیر می خورند.

پمپاژ:

اگر در حال پمپاژ هستید، کودک در کل به حدود ۲۵ اونس شیر مادر در روز نیاز دارد. بنابراین شما باید این تقسیم را بر تعداد تغذیه کودک به طور معمول تقسیم کنید. به عنوان مثال، اگر روزانه حدود شش بار به کودک شیر می دهید ، او باید در هر دوره تغذیه حدود ۴.۲ اونس شیر مادر دریافت کند.

غذای جامد:

برای کودک ۷ ماهه چقدر غذای جامد دارد؟ کودک باید هر روز سه وعده غذای جامد دریافت کند. بسته به کودک، وعده غذایی ممکن است به اندازه یک قاشق غذاخوری یا دو یا چهار تا شش اونس (هشت تا ۱۲ قاشق غذاخوری) غذای کودک باشد.

کودک در این ماه چه چیزی می تواند بخورد؟
اینکه چه چیزی به کودک ۷ ماهه خود غذا دهید بیشتر به خود شما بستگی دارد! در مورد زمان تغذیه غذاهای خاص برای نوزادان دستورالعمل های سختگیری وجود ندارد، اما شما می خواهید به غذاهای مغذی و فرآوری نشده که به اندازه کافی پوره شده و یا آبریزش کافی برای جویدن غذای جدید شما دارند، پایبند باشید. با میوه ها و سبزیجات له شده و پوره و غلات کامل سبوس دار نمی توانید اشتباه کنید.

توجه داشته باشید که هنوز چند ماده غذایی وجود دارد که باید از دادن آنها به نوزاد خودداری کنید. این شامل عسل ، شیر گاو و سبزیجات سخت ، آجیل کامل و هر چیز دیگری است که می تواند خطر خفه کنندگی داشته باشد.

آیا یک کودک ۷ ماهه می تواند تخم مرغ بخورد؟
تخم مرغ برخی از والدین را به دلیل خطر آلرژی عصبی می کند. در گذشته، متخصصان اطفال به والدین می گفتند که برای دادن زرده تخم مرغ به نوزاد ۹ ماه صبر کنید و برای دادن سفیده تخمک به کودک ۱۲ ماه صبر کنید. اما تحقیقات جدیدتر در مورد آلرژی غذایی نشان می دهد که اکثر نوزادان نباید به طور کامل از غذاهای حساسیت زا پرهیز کنند. و در واقع، این ممکن است برای کودک مفید باشد که زودتر آنها را بخورد.

شما احتمالاً می توانید تخم مرغ به کودک بدهید، اما با پزشک کودک صحبت کنید و با هم تصمیم بگیرید. (ممکن است خطر آلرژی کودک وارد بدن شود.) و مانند مصرف هر نوع ماده غذایی جدید، در روزهای بعد کودک خود را از نظر علائم واکنش آلرژیک در نظر داشته باشید.

آیا می توانم غذاهای انگشتی به کودک ۷ ماهه خود بدهم؟
احتمالا نه. در ۷ ماهگی، ممکن است کودک شما هنوز نیشگون گیری لازم برای انتخاب غذاهای انگشتی را پیدا نکرده باشد. هنگامی که کودک آماده است، اطمینان حاصل کنید که غذاها بسیار نرم و بسیار کوچک هستند ، بنابراین کودک می تواند آنها را با لثه های خود راحت تر خرد کند.

خواب کودک ۷ ماهه

خواب! والدین دارای نوزاد همیشه در مورد خواب سوال دارند. در اینجا، ما به مهمترین پرسش ها پاسخ می دهیم:

یک کودک ۷ ماهه چقدر باید بخوابد؟
کودک حدود ۱۴ تا ۱۵ ساعت در روز می خوابد که ۶ تا ۱۱ ساعت از آن شب است. برخی از نوزادان در این سن شبانه روز می خوابند اما برخی دیگر ممکن است در ساعات پایانی بیدار شوند. برای یک کودک ۷ ماهه معمولاً داشتن حدود دو چرت در مجموع سه یا چهار ساعت خواب شبانه است.

کودک ۷ ماهه من نمی خوابد! چرا؟
در یک کودک ۷ ماهه، دلایل عقبگرد خواب می تواند به چندین دلیل اتفاق بیفتد:
نوزادان ممکن است از نیمه شب به دلیل بیماری یا درد دندان درآوردن بیدار شوند.
در طول تحرک، ممکن است گرسنگی بیشتری داشته باشند و بخواهند بیشتر غذا بخورند.
اکنون که آنها در حال یادگیری نحوه غلتیدن ، خزش و خزیدن هستند ، ممکن است بیدار شوند تا مهارت های جدید خود را در نیمه شب تمرین کنند.
آنها ممکن است فقط به کمی نوازش احتیاج داشته باشند.

چگونه می توانم آموزش خواب کودک ۷ ماهه را شروع کنم؟
برای آموزش دادن به کودک ، می خواهید به تدریج خود را از تلاش کودک برای آرام کردن خود در خواب دور کنید. نوزادان دقیقاً مانند بزرگسالان در طول شب بیدار می شوند. اما اینکه بتواند به تنهایی بخوابد، به او توانایی “خوابیدن در طول شب” را می دهد. کودک برای پیشرفت در این مهارت نیاز به تمرین دارد.

آیا کودک ۷ ماهه ای که روی شکم خوابیده خوب است؟
خوابیدن در معده کاملاً خوب است، تا زمانی که کودک به طرز ماهرانه ای خودش را بچرخاند و بتواند سر و شانه های خود را بالا بکشد. هنوز کودک را به پشت بخوابانید. اگر او تصمیم گرفت به شکم خود بپرد، در این مرحله نگران SIDS نباشید.

برنامه کودک ۷ ماهه

به نظر می رسد برنامه روزانه کودک به طور مداوم در حال تغییر و تحول است اما روند این ماه احتمالاً کاملاً شبیه آنچه او در ماه گذشته داشت، گرچه امیدواریم شبانه بدون وقفه بیشتر بخوابید!

چک لیست و نکاتی برای کودک ۷ ماهه

  • اگر قبلاً این کار را نکرده اید، برای معاینه ۹ ماهه کودک برنامه ریزی کنید.
  • صندلی غذا تهیه کنید. برای اینکه کودک از وعده های غذایی در کنار بقیه اعضای خانواده لذت ببرد و برای تغذیه خود از سینی کار کند.
  • آیا کودک به صندلی ماشین جدید نیاز دارد؟ صندلی ماشین برای کودک ۷ ماهه باید رو به عقب باشد (تا سن ۲ یا ۳ سالگی). ما یک صندلی قابل تبدیل را پیشنهاد می دهیم که حداقل برای یکی دو سال دیگر قابل استفاده باشد.
  • کتاب های تخته مورد علاقه کودک یا یک مجله رنگارنگ را با او ورق بزنید و آنچه در تصاویر است را توصیف کنید.
  • به دنبال بازی برای بازی با یک کودک ۷ ماهه هستید؟ ایده های فعالیت کودک را از اینجا دریافت کنید.
  • عکس کودک ۷ ماهه کودک بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.