هشت ماهگی کودک

هشت ماهگی کودک

 

کودک شما هشت ماهه است!

کودک شما از محیط اطراف خود و آنچه در اطرافش اتفاق می افتد بسیار آگاه است. تماشای کودک و یادگیری آن احتمالا باعث می شودکه خیلی خونسرد نباشید و داِم از او مراقبت کنید. چیزی که احتمالاً کودک هشت ماهه شما را تحت فشار قرار می دهد جدا شدن از شما است. اگر هنگام ترک کودک غوغا می کند، سعی کنید اجازه ندهید به خودتان برسد. این روش کودک است که به شما می گوید دلتنگ شماست! و اضطراب جدایی در واقع شاخص پیوند خوب والدین و فرزندان است. بعلاوه، مراقب کودک می تواند حواس او را پرت کرده و خیلی سریع بعد از ترک شما گریه را متوقف کند.

توسعه رشد کودک ۸ ماهه

کودک رشد می کند  و ادامه می دهد! باورنکردنی است که کوچولوی شما این روزها چه حرکتی دارد ، نه؟

وزن و قد کودک ۸ ماهه

وزن یک کودک ۸ ماهه چقدر باید باشد؟ وزن متوسط ​​برای کودک ۸ ماهه برای دختران ۱۷.۵ پوند است. وزن متوسط ​​۸ ماهه برای پسران ۱۹.۰ پوند است. طبق سازمان بهداشت جهانی ، قد متوسط ​​برای دختران ۲۷.۱ اینچ و برای پسران ۲۷.۸ اینچ است.

البته، قد و وزن می تواند به طور گسترده ای بین نوزادان سالم متفاوت باشد، بنابراین تا زمانی که کودک با سرعت بالایی روی یک منحنی ثابت روی نمودار در مطب پزشک رشد می کند و متخصص اطفال هیچ نشانه ای از مشکل را نمی بیند، رشد کودک شما درست در مسیر درست است.

پنج حس

کودک هنوز بهتر از دور می بیند اما اکنون قادر است چیزهایی را از آن طرف اتاق تشخیص دهد.
فاصله و عمق کره چشم بهتر شده بنابراین دستیابی و گرفتن چیزها را آسان تر شده است.
بافت ها و شکل ها کودک را فریب می دهد! لمس و احساس برچسب ها و دستگیره ها به ویژه هیجان انگیز به نظر می رسند و ایجاد ارتباط از طریق شکل گیری شکل های مختلف توسط نوزاد، به همین دلیل، متفاوت است!

نقاط عطف کودک ۸ ماهه

کودک ۸ ماهه من باید چه کاری انجام دهد؟

  • نشستن: او احتمالاً می تواند خودش بنشیند، اما بعضی اوقات هنوز هم باید مراقب او باشید و برای برداشتن اسباب بازی ها خم می شود.
  • حرکت و شیار زدن: پس از نشستن هنگام زانو زدن غلتیدن، خم شدن ، پیچ خوردن و تاب خوردن می آید. همه اینها برای چهاردست و پا کردن،آماده می شوند. وقتی کودک روی زمین است ، او دائما در حرکت است!
  • آماده شدن برای چهاردست و پا رفتن: برخی از کودکان ۸ ماهه که چهاردست و پا نمی روند، برای رسیدن به مکانی که می خواهند، دور خود می چرخند، “می خزند” یا اسکویت می کنند. اگر کودک ۸ ماهه شما خود را روی زمین نمی کشد، او هنوز در حد طبیعی است. بعضی از نوزادان نزدیک به ۱۰ ماه چهاردست و پا می روند. دیگران به طور کلی از چهاردست و پا رفتن رد می شوند و مستقیماً به پیاده روی می روند!

آیا کودک ۸ ماهه من سالم است؟

به نظر می رسد داشتن یک کودک جستجوی بی پایان برای یافتن پاسخ سوالات سلامتی است. در اینجا برخی از موارد رایج والدین آورده شده است:

  • کودک ۸ ماهه من یبوست است. باید چکار کنم؟
  • کودک ۸ ماهه من اسهال دارد. باید چکار کنم؟
  • کودک ۸ ماهه من استفراغ می کند. باید چکار کنم؟
  • کودک ۸ ماهه من تب دارد. باید چکار کنم؟

غذای کودک ۸ ماهه

اکنون که کودک غذاهای جامد می خورد  و هنوز شیر خشک یا شیر مادر می نوشد، می توان به راحتی از میزان مصرف وی غافل شد. فقط بخاطر داشته باشید: مایعات هنوز جایی است که کودک هشت ماهه بیشتر تغذیه خود را دریافت می کند.

به این روش به این فکر کنید: کودک شما بین ۷۵۰ تا ۹۰۰ کالری در روز نیاز دارد. چهارصد تا ۵۰۰ مورد از آن باید از شیر مادر یا شیر خشک باشد. بنابراین وعده غذایی را با شیردهی یا یک بطری شیر خشک شروع کنید. و سپس به کودک وعده غذایی با تعادل سالم چربی، کربوهیدرات و پروتئین بدهید.

در هشت ماهگی، ممکن است بخواهید غذاهای رومیزی نرم و غذاهای فینگر با بافت های مختلف را به فهرست غذای کودک اضافه کنید. کودک را برای صرف غذا در کنار خانواده روی صندلی غذا بنشانید؛ این یک روش عالی برای پرورش عادات غذایی مناسب است!

هشت ماهگی زمان خوبی برای دادن یک فنجان جرعه به کودک است. در ابتدا، این ممکن است بیشتر از یک فنجان یک بازی باشد، اما خوب است کودک خود را زود با فنجان آشنا کنید. این ممکن است باعث شود او راحت تر و زودتر بتواند از فنجان نوشیدنی بنوشد.

کودک ۸ ماهه چقدر باید بخورد؟

تغذیه با بطری:

برای کودک ۸ ماهه چه مقدار فرمول وجود دارد؟ کودک ۸ ماهه باید در یک دوره ۲۴ ساعته حدود ۲۴ اونس شیرخشک مصرف کند. بنابراین اگر کودک هر روز شش بطری دارد، هر کدام را چهار اونس درست کنید.

شیردهی:

کودکان هشت ماهه معمولاً تقریباً هر سه یا چهار ساعت یکبار شیر می خورند.

پمپاژ:

اگر شیر مادر را پمپاژ می کنید، یک کودک ۸ ماهه در کل به حدود ۲۵ اونس شیر مادر در روز نیاز دارد. بنابراین شما باید این تقسیم را بر تعداد تغذیه کودک به طور معمول تقسیم کنید. به عنوان مثال، اگر روزانه حدود هشت بار به کودک شیر می دهید، او باید در هر دوره تغذیه حدود ۳.۱ اونس شیر مادر دریافت کند. هر وقت کودک بطری دارد، پمپاژ خود را ادامه دهید و باید بتوانید میزان شیر مادر خود را حفظ کنید.

غذای جامد:

کودک باید سه وعده غذایی و دو میان وعده در روز داشته باشد. سعی کنید تا حد ممکن به غذاهای غیر فرآوری شده، شیرین نشده و نمک بچسبید.

کودک ۸ ماهه چه چیزی باید بخورد؟

غذاهای خوب برای کودک ۸ ماهه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • سیب
  • آووکادو
  • جو
  • هویج
  • پنیر چدار
  • زرده تخم مرغ
  • کوینو
  • انبه
  • ماکارونی
  • کدو تنبل
  • برنج
  • سیب زمینی های شیرین
  • توفو
  • بوقلمون
  • کدو سبز

غذاهای فینگر برای یک کودک ۸ ماهه می تواند هر یک از موارد بالا باشد، اگر تا زمانی که نرم شود پخته شود (به جز آووکادو و توفو که نیازی به پختن ندارند) و آنها را به صورت خیلی ریز خرد خرد کنید.

خواب کودک ۸ ماهه

یک کودک هشت ماهه چقدر باید بخوابد؟
معمولاً برای یک کودک هشت ماهه هر روز حدود ۱۵ ساعت می خوابد. حدود ۱۱ ساعت از آن باید در شب باشد. کودک شما هنوز هم احتمالاً شب بیدار است، اما کشیدگی طولانی تری دارد. بعضی از نوزادان حتی در طول ۸ ماه ۱۰ تا ۱۲ ساعت کامل شب می خوابند؛ اگر کودک شما اینگونه باشد، خوش شانس هستید!

یک برنامه معمول خواب ۸ ماهه شامل دو چرت است که در کل حدود سه ساعت و نیم خواب شبانه دارند.

آیا رگرسیون خواب ۸ ماهه طبیعی است؟
آره! برخی از نوزادان حدود ۸ ماهگی شب بیشتر بیدار می شوند. بسیاری از اوقات برای تمرین مهارت های حرکتی تازه خود در حال برخاستن هستند: خود را برای ایستادن بالا می کشند و یا حتی ممکن است خودش را از چیزی بالا بکشد. مشکل این است که آنها همیشه نمی دانند که چگونه عقب نشینی کنند و از شما کمک بخواهند! دیگران خواهان وقت اضافی با مادر یا پدر هستند و اگر در طول روز جدا شوید ممکن است شب بیدار شود.

تا جایی که می توانید صبور باشید، برخی از ترفندهای خواب را که قبلاً در زمان کودکی بیشتر به کار می بردند، استفاده کنید و برخی از ترفندهای جدید را امتحان کنید تا سعی کنید به خواب کودک خود برگردید و به حالت طبیعی خود برگردید.

چند نکته برای آموزش خواب یک کودک ۸ ماهه چیست؟
آموزش خواب همیشه آسان نیست و برای هر نوزادی نیز مناسب نیست؛ اما در صورت موفقیت، آموزش خواب به کودک کمک می کند تا خود را آرام کند. ایده این است که اگر او شب بیدار شود، کودک می داند چگونه خودش را به خواب ببرد. در اینجا چند توصیه عالی برای آموزش خواب وجود دارد که می تواند به شما در راه داشتن یک خواب خوب برای کل خانواده کمک کند.

برنامه کودک ۸ ماهه

کودک هشت ماهه شما اکنون تقریباً ۱۰ ساعت در روز بیدار است. فراتر از شیر دادن، زمان حمام و زمان بازی در زمین، شما احتمالاً به دنبال کارهای دیگر برای انجام یک کودک ۸ ماهه هستید. لیست از فعالیت های کودک را که به شما ایده می دهد در حال حاضر چه کارهایی باید انجام دهید و همچنین کارهایی که با کودک در هنگام رشد انجام می دهد ، بررسی کنید.

چک لیست و نکاتی برای کودک ۸ ماهه

  • اگر قبلاً این کار را نکرده اید، برای معاینه ۹ ماهه کودک برنامه ریزی کنید.
  • یک فنجان کوچک برای کودک بگیرید.
  • کمد آشپزخانه خودش را پر از وسایل مخصوص کودک (قاشق های چوبی ، ظروف پلاستیکی و لیوان های اندازه گیری!) به کودک بدهید و بقیه را قفل کنید.
  • غذاهای انگشتی نرم را به صورت بیت های بسیار کوچک برای کودک تهیه کنید تا به راحتی له کند.
  • عکس کودک ۸ ماهه کودک را بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.