9 ویژگی والدین خوب

حقیقتی وجود دارد که می گوید هیچ کس کامل نیست. با توجه به این حقیقت همه ما می دانیم که هیچ والدینی کامل نیستند. به جای تمرکز بر “فرزندپروری خوب” در مقابل “فرزندپروری بد”، باید به “فرزند پروری درست” اشاره کنیم.

بگذارید چند سؤال از شما بپرسم: آیا می خواهید بهترین کاری را که ممکن است برای فرزندتان انجام دهید؟ آیا می دانید چگونه می توانید به عنوان والدین پیشرفت کنید و یک تلاش آگاهانه برای دستیابی به آن داشته باشید؟ اگر پاسختان به این سؤالات مثبت است، پس شما به اندازه کافی خوب هستید!

9ویژگی والدین خوب

در زیر ۱۰ صفت والدین به اندازه کافی خوب توضیح داده شده است:

۱. صبر

مطمئن هستم که شما هم می دانید صبر در صدر ویژگی ها قرار دارد! کودکان کثیف و پر سر و صدا هستند، خوب گوش نمی دهند، و گاهی اوقات گیج هستند. کودکان و نوجوانان نیز می توانند بسیار عجیب باشند. اما صبر یک ویژگی لازم برای رشد هنگام بزرگ کردن کودکان است. یادگیری نفس عمیق در صورت لزوم می تواند بیش از پیش به مهارت های شما بیافزاید.

۲. مهارت چندکاره بودن

مدیریت خانه، رفتن به محل کار و بزرگ کردن فرزندان نیاز به توانایی انجام چند کار دارد. بچه ها تمایل دارند که توجه شما را از هر کاری که انجام می دهید، دور کنند، در این حالت بازیابی تمرکزتان کار ساده ای نیست.

۳. تشویق کردن

متأسفانه، کودکان به سرعت یاد می گیرند که نسبت به خود شک کنند و نگران نظرات دیگران بخصوص در میان همسالان خود باشند. یکی از بهترین راه های جلوگیری از این نتیجه، تشویق بچه های خود است. با تشویق و پشتیبانی کافی، کودک شما می تواند یک عزت نفس مثبت ایجاد کند و به بهترین تبدیل شود.

۴. هوش

یکی از ویژگی های بارز هوش توانایی حل مسئله است. کودکان مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد را که باید حل شوند ارائه می دهند. کمی قدرت مغزی می تواند به شما کمک کند تا در میدان مین، حرکت کنید. نشان دادن توانایی حل مسئله به طور مؤثر، الگوسازی نقش قدرتمند را نیز برای فرزند شما فراهم می کند، که به کودکان در ایجاد مرحله توانایی خود برای حل مسئله کمک می کند.

۵. انعطاف پذیری

بسیاری از تلاش های شما ناکام خواهند ماند. شما باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشید که چندین راه حل را در آستین خود داشته باشید. وقتی یک ایده کار نمی کند، همیشه می توانید چیز دیگری را امتحان کنید. برنامه ها در حال تغییر هستند. در فرزندپروری انعطاف پذیر باشید.

۶. قابل اعتماد بودن

بچه ها وقتی والدین قابل اعتماد هستند، احساس امنیت می کنند. آنها باید بدانند که شما آنجا هستید، مهم نیست که چه اتفاقی بیفتند. بچه های شما چقدر می توانند به حرف شما اعتماد کنند؟ از خود بپرسید که دوستانتان شما را چقدر معتبر می دانند؟

۷. مهربانی

کودکان نیاز به توسعه و تجربه مهربانی دارند. بچه ها نیاز به درک و آسایش دارند. صرف نظر از اینکه نیاز آنها چقدر مهم است، احساسات آنها درست مانند احساس هر کسی مورد احترام است. آیا می توانید این مورد را تهیه کنید؟

۸. حس شوخ طبعی

فرزندان شما در طول زندگی می توانند فرصت های زیادی برای خندیدن به شما بدهند. این شرم آور است که اجازه دهیم آن لحظات به هدر بروند. به من اعتماد کنید و در طول راه بخندید.

۹. خودآگاهی

کودکان نمی دانند که چگونه عمل کنند. باز هم، این به عهده شماست که یک الگوی درستی باشید. به مرور زمان متوجه خواهید شد که بچه ها طوری واکنش نشان می دهند که واکنش شما بوده است. در مورد آن فکر کنید! آنها راه دیگری نمی دانند. آیا شما خودآگاهی کافی برای تعیین اینکه آیا الگوی خوبی برای فرزندان خود هستید، دارید؟

در نهایت والدین نیاز به تلاش و توجه دارند. بچه های موفق اغلب والدین موفق دارند. پدر و مادر موفق بودن کار ساده ای نیست، اما ساخت این ویژگی ها آسان تر است. شما می توانید با تمرین و اراده این خصوصیات را پرورش دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.