هفته بیست و سوم بارداری

هفته بیست و سوم بارداری

در ۲۳ هفته بارداری، کودک با گوش دادن به آنچه در دنیای خارج می گذرد، برای کاملتر شدن و به دنیا آمدن خود آماده می شود. البته شما نیز برای این اتفاق بزرگ و شگفت انگیز آماده می شوید. فقط بخاطر داشته باشید که گرچه رنگ آمیزی و آماده کردن اتاق کودک مهم است، اما کارهای دیگر را نیز باید در نظر داشته باشید، یعنی امور مالی. هفته ۲۳ بارداری زمان خوبی است تا با شرکت بیمه خدمات درمانی خود تماس بگیرید تا ببینید در حال حاضر تحت چه شرایطی هستید و تصمیم می گیرید چه تنظیماتی را برای کودک انجام دهید. اگر وصیتی ندارید،وضیت نامه بنویسید یا وصیت نامه فعلی خود را به روز کنید. حتی میتوانید حساب پس انداز برای کودک خود آماده کنید! اکنون زمان خوبی برای شروع این کار است. حتی اگر سپرده های کوچک را به عنوان ارزش زمانی خود در نظر بگیرید، حتی سپرده های کوچک نیز کمک می کند پس هرچه زودتر پس انداز کنید، سریعتر پول شما تشکیل می شود. یک مطالعه نشان داد که بچه هایی که حساب پس انداز خود را دارند، بیشتر به کالج می روند.  متوسط ​​هزینه تربیت کودک تا ۱۸ سالگی را بیش از ۲۲۶۰۰۰ دلار تخمین کرده اند.

کودک در ۲۳ هفته بارداری چقدر بزرگ است؟

شما ۲۳ هفته باردار هستید و کودک به اندازه یک گریپ فروت است! ابعاد متوسط ​​جنین ۲۳ هفته ای از سر تا پا ۱۱.۴ اینچ و وزن آن ۱.۱ پوند است. کودک تقریباً یک فوت طول دارد و در نهایت می تواند وزن شود! و کودک فقط بزرگتر نمی شود، آنها حتی کوچکتر می شوند و بیشتر شبیه کودک می شوند.

۲۳ هفته باردار چند ماه است؟

در هفته ۲۳، شما پنج ماهه باردار هستید. این می تواند گیج کننده باشد ، ما می دانیم که آن ۴۰ هفته بارداری در ۹ ماهگی دقیق نیست. به همین دلیل پزشکان مرحله شما در بارداری را هر هفته بررسی میکنند و نه ماه به ماه.

علائم شایع ۲۳ هفته بارداری

در حالی که خداحافظی حالت تهوع و خستگی در سه ماهه اول را بوسه زده اید، اما احتمالاً با ناراحتی ای که علائم بارداری در هفته ۲۳ ممکن است ایجاد کند روبرو هستید. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

تورم مچ و پا:

برخی از پف ها کاملاً طبیعی است. با بلند کردن پاها تا آنجا که می توانید، با پیاده روی منظم و نوشیدن مقدار زیادی آب با آن مقابله کنید. در صورت تورم شدید یا ناگهانی با پزشک خود تماس بگیرید، که می تواند نشانه یک عارضه خطرناک بارداری به نام پره اکلامپسی باشد.

انقباضات Braxton Hicks:

احساسی کاملاً عجیب و غریب اولین باری است که متوجه می شوید شکم شما خیلی تنگ شده است! عضلات شما در حال خم شدن هستند، اساساً برای آماده سازی سفتی Wonder Woman مانند که در طول زایمان باید انجام دهند. بنابراین تا زمانی که آنها به سرعت از بین بروند، آنها فقط در دوره بارداری قرار می گیرند. برای راحت ماندن، مقدار زیادی آب بنوشید و مرتباً موقعیت خود را تغییر دهید.

کمردردهای طولانی مدت: 

زیرا کودک در حال رشد شما شروع به خم شدن ستون فقرات و فشار آوردن بر عضلات کمر شما می کند. کمردرد به خصوص در خانم هایی که در هفته ۲۳ بارداری با دوقلو باردار هستند، معمول است. از طرف دیگر، درد می تواند باعث نگرانی شود، بنابراین اگر واقعا درد می کند به متخصصص زنان و زایمان خود بگویید.

خونریزی و یا تورم لثه ها:

احتمالاً انتظار نداشتید که بارداری روی دهان شما تأثیر بگذارد! هورمون های بارداری جریان خون شما را افزایش می دهد و لثه های شما را بیشتر متورم و خونریزی می کند. اگر دهان شما بیش از حد معمول احساس حساسیت می کند، به مسواک نرم مویی روی بیاورید و نخ دندان را با TLC ادامه دهید. و طبق روال معمول معاینه دندان خود، حداقل هر شش ماه به دندانپزشک مراجعه کنید. در حقیقت، دندانپزشک شما ممکن است بخواهد در حین بارداری بررسی های بیشتری انجام دهد، اما از اشعه ایکس که معمولاً برای زنان باردار توصیه نمی شود ، جلوگیری می کند.

۲۳ هفته شکم باردار

اندازه یک شکم باردار معمولی در هفته ۲۳ حدود ۲۱ تا ۲۵ سانتی متر از استخوان شرمگاه تا بالای رحم است.در هفته ۲۳ بارداری، احتمالاً حدود ۱۲ تا ۱۵ پوند وزن اضافه کرده اید. اگر در هفته ۲۳ بارداری دوقلو هستید، باید حداقل ۲۳ پوند وزن اضافه کرده باشید. با افزایش میزان توصیه شده وزن برای بارداری دوقلو، خطر زایمان زودرس را کاهش می دهید.

در هفته ۲۳ بارداری، حرکت کودک احتمالاً بسیار آرام است و همیشه دانستن اینکه کودک در آن جا تکان می خورد، همیشه راحتی دارد. اگر توجه کنید، با روال ۲۳ هفته ای جنین خود آشنا خواهید شد: کودک هنگام خواب فعالیت کمتری دارد و وقتی بیدار است، استاد کونگ فو است. حتی بعضی از والدین قسم می خورند که نوزادان تازه متولد شده خود همان روال رحم را بعد از تولد نیز رعایت می کنند. بنابراین، اگر ضربه گیر شما را بیدار نگه می دارد این را یک هشدار در نظر بگیرید!

سونوگرافی ۲۳ هفته بارداری

نمی دانید اگر سونوگرافی ۲۳ هفته بارداری دارید چه می بینید؟ کودک در این مرحله نوک سینه ها را تشکیل می دهد. و صورت جنین ۲۳ هفته ای کوچک ناز شما کاملاً فرم یافته است . آنها برای پر کردن فقط به کمی چربی اضافی نیاز دارند. کودک با گوش دادن به صدای شما و ضربان قلب شما خود را سرگرم می کند و حتی می تواند برخی صداهای بلند مانند بوق زدن ماشین ها و پارس سگ ها را بشنود.

در حال حاضر فقط یک بار در ماه شاهد پزشک یا ماما خود هستید، بنابراین ممکن است قرار ملاقات با پزشک یا سونوگرافی ۲۳ هفته باردار نداشته باشید. کمی از مرخصی لذت ببرید!

در سه ماهه سوم، شما در قرار ملاقات ها شلوغ تر خواهید بود و هر هفته یک بار به پزشک مراجعه می کنید. و ممکن است مثل الان احساس انرژی نداشته باشید. بنابراین از این زمان استفاده کنید و کارهای خود را انجام دهید.

چک لیست بارداری در ۲۳ هفته بارداری

یادآوری های هفته:
  • آیا بیمه عمر شما مرتب است؟
  • شروع به انتخاب دکوراسیون مهد کودک کنید.
  • وصیت نامه خود را بنویسید یا به روز کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.