هفته بیست و هفتم بارداری

هفته بیست و هفتم بارداری

علائم آزار دهنده ای که داشته اید به این زودی ها برطرف نمی شوند، اما حداقل راه های مقابله با آنها را پیدا کرده اید، شاید الان حتی به آنها عادت کرده باشید. شایع ترین علائم بارداری ۲۷ هفته عبارتند از:

  • گرفتگی عضلات پا: به کشش پاها ادامه دهید. انعطاف پذیری پاها  و نوشیدن مقدار زیادی آب برای جلوگیری از این خارش ها می تواند به شما کمک کند.
  • کمر درد: کشش ملایم می تواند به کمردرد شما نیز کمک کند. خوابیدن با یکی از آن بالشهای عظیم می تواند از فشار روی باسن شما بکاهد و به شما کمک کند تا برای یک وضعیت راحت برای پشت خود قرار بگیرید.
  • یبوست: پیشگیری های معمول را انجام دهید. مقدار زیادی غذای الیافی خورده ، آب زیادی بنوشید و پیاده روی های زیادی انجام دهید. از پزشک خود بپرسید آیا مصرف مکمل فیبر یا نرم کننده مدفوع بی خطر است یا خیر. بواسیر فشار برای رفتن به دستشویی و تمام فشارهایی که کودک در نیمه پایینی وارد می کند می تواند این علائم نه چندان زیبا ۲۷ هفته بارداری را ایجاد کند.
  • تغییرات پوست، مو و ناخن: این مورد را در گروه علائم بارداری غیر قابل پیش بینی قرار دهید. پوست، مو و ناخن های شما ممکن است ضخیم تر یا سریعتر رشد کنند اما ممکن است شکننده تر نیز باشند.
  • ادرار زیاد:  کودک یک فشار زیادی به مثانه شما وارد می کند و شما نمی توانید در این مورد کار دیگری انجام دهید ، مگر اینکه مرتباً در گودال متوقف شوید تا مثانه خود را تخلیه کنید ، و اگر نگران یک دردسر غیر منتظره هستید ، ممکن است یک دستگاه مخصوص بسته بندی استفاده کنید.

زنانی که ۲۷ هفته باردار هستند با دوقلوها در معرض زایمان زودرس قرار دارند، بنابراین اگر علائم بارداری غیر معمول را مشاهده کردید؛ مانند خونریزی، ترشحات آبکی، دردهای شکمی یا انقباضات مداوم و مکرر، فوراً به ماما خود را خبردهید.

۲۷ هفته شکم باردار

افزایش وزن سالم در هفته ۲۷ بارداری حدود ۱۵ تا ۳۰ پوند است. اگر سریعتر از حد توصیه شده  (دو یا چند پوند در هفته چاق شده اید) ممکن است ماما به شما بگوید که کمی آن را کاهش دهید. به نظر خشن می رسد، اما می تواند نکاتی را در مورد کنترل نکردن افزایش وزن به شما ارائه دهد. با رعایت توصیه های افزایش وزن بارداری، خطر ابتلا به عوارض بارداری و زایمان زودرس را کاهش می دهید. همچنین با نداشتن پوند اضافی برای حمل جنین ، سه ماهه سوم بارداری خود را کمی راحت تر می گذرانید.

اگر ۲۷ هفته باردار با دوقلو هستید، احتمالاً وزن شما بیشتر شده است  (حدود ۲۹ تا ۴۴ پوند). با این وجود، دوقلوهای شما تقریباً با همان سرعت رشد و نمو رشد می کنند که نوزادان تک قلو رشد می کنند، اگرچه احتمالاً یک نوزاد کمی کوچکتر از فرزند دیگر است.

احتمالاً در داخل شکم ۲۷ هفته باردار یک لگد احساس کرده اید (اگر در هفته ۲۷ بارداری با دوقلوها باشید دو برابر بیشتر). حتی ممکن است احساس سکسکه کوچک داشته باشید، که مانند الگوهای کشیدگی های کوچک است. در حال حاضر، آرام بنشینید و از ضربات و ضربات لذت ببرید. هفته آینده باید شروع به شمارش ضربات کنید تا مطمئن شوید کودک روز به روز مرتباً فعال به نظر می رسد.

سونوگرافی ۲۷ هفته باردار

در داخل شکم ۲۷ هفتگی شما، کودک در حال انجام استنشاق و بازدم با ریه های سریع در حال رشد است. و کودک فعالیت مغز را نشان می دهد! از اینجا به بعد، مغز کودک پیچیده تر می شود و آن جنین ۲۷ هفته ای را به یک جنین هوشمند تبدیل می کند.

اگر بارداری شما تاکنون بدون مشکل بوده است، احتمالاً قرار ملاقات قبل از تولد یا سونوگرافی ۲۷ هفته بارداری نخواهید داشت. اگرچه از هفته آینده، هر ماه دو بار یا هر دو هفته یک بار به پزشک مراجعه خواهید کرد. شاید برخی از مجلات را بگیرید یا برخی از برنامه های جدید را بارگیری کنید تا بازدیدهای آینده از اتاق انتظار را لذت بیشتری ببرید.

چک لیست بارداری در ۲۷ هفتگی باردار

یادآوری های هفته:
  • متخصص اطفال را انتخاب کنید.
  • نقطه تصمیم گیری: چه کسی در اتاق زایمان خواهد بود؟
  • یک برنامه تولد درست کنید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.