هفته بیست و یکم بارداری

هفته بیست و یکم بارداری

آیا هنوز نام کامل کودک را پیدا کرده اید؟ به نظر می رسد که والدین آینده به سرعت و به راحتی اسم کودک را بیاورند، یا اینکه تا قبل از تولد در مورد آن ناراحت باشند. اگر هنوز آن نام کامل را انتخاب نکرده اید، لیست های گسترده The Bump از انواع مختلف انواع نوزادان را بررسی کنید. نام جالب، نام زیبا و موارد دیگر. در هفته ۲۱ بارداری، شما فقط یک نام انتخاب نمی کنید، بلکه در تلاش هستید خانه خود را نیز آماده کنید. مطمئناً مواردی مانند گزاف گویی کودک و تعویض پایه های میز می تواند سخت باشد، اما سعی کنید در هفته بیست و یکم بارداری استرس نداشته باشید. برای کودک شما مهم نیست که شما یک بسته بازی را انتخاب کنید که با فرش منطقه درگیر شود!

کودک در ۲۱ هفتگی چقدر بزرگ است؟

در هفته ۲۱ بارداری، جنین از بالای سر تا پاشنه ۱۰.۵ اینچ و حدود ۱۲.۷ اونس  وزن دارد. جنین اکنون به اندازه کافی بزرگ است و اخیراً حرکات او را بیشتر احساس کرده اید.

۲۱ هفته باردار چند ماه است؟

در هفته بیست و یک بارداری، پنج ماهه باردار هستید. با اینکه پزشکان بارداری را هر هفته پیگیری می کنند، از آنجا که بارداری ۴۰ هفته طول می کشد، شما اکنون اکثریت راه حاملگی خود را دارید!

علائم شایع ۲۱ هفته  بارداری

علائم شایع بارداری در هفته ۲۱ به نوعی مانند یک پیش نمایش دزدکی حرکت در سه ماهه سوم بارداری است. در اینجا احساسی را که ممکن است در هفته بیست و یکم بارداری احساس کنید وجود دارد:

  • سوزش معده و یا سو هاضمه: از غذاهای ادویه دار و چرب و سایر عوامل محرک خودداری کنید. اگر منبع ناراحتی شما نامشخص است، نگه داشتن یک دفترچه یادداشت غذایی می تواند به شما در کشف آن کمک کند.
  • انقباضات Braxton Hicks: رحم شما ممکن است گاهی اوقات احساس سفتی کند چون برای زایمان آماده می شود. تا زمانی که هنگام تغییر موقعیت، انقباضات از بین برود این کاملا طبیعی است. در مورد درد و انقباضاتی که متوقف نمی شود فورا به پزشک اطلاع دهید.
  • سینه های چکه دار:  مجاری شیر شما در پایان این سه ماهه کاملاً تکامل می یابد.
  • پوست خشک و خارش دار: پوست شما بر روی برجستگی در حال رشد کشیده شده و باعث تحریک روزانه آن می شود. با یک روغن بدن یا لوسیون مناسب بارداری لباس خود را بپوشانید تا به پوست شما مرطوب بماند و خارش کمتری داشته باشد. همچنین، اگر بثورات پوستی ایجاد کردید، فوراً به پزشک اطلاع دهید، زیرا این می تواند نشانه ای از یک بیماری آزار دهنده بارداری به نام PUPPP باشد.
  • علائم کشش: با رشد کودک پوست شما نازک تر می شود و باعث ایجاد اشک های ریزی در زیر سطح پوست می شود. علائم کشش به دلیل سابقه خانوادگی یا افزایش ناگهانی وزن در برخی از خانم ها بیشتر دیده می شود. این موارد همچنین در زنانی که در هفته ۲۱ بارداری با دوقلو باردار هستند بیشتر دیده می شود. راهی برای خلاص شدن از شر علائم کششی وجود ندارد، اما باید پس از تولد به طور قابل توجهی محو شوند.

۲۱ هفته شکم باردار

این هفته، ممکن است به آینه نگاه کنید و تعجب کنید، “کجا رفتم ؟!” تا رسیدن به هفته ۲۱ بارداری ، ممکن است حدود ۱۳ تا ۱۴ پوند وزن داشته باشید و اگر در هفته ۲۱ بارداری با دوقلوها باشید، حدود ۲۱ پوند وزن اضافه کرده اید.
تحولات احساسی جدید شما ممکن است به این صورت باشد که احساس سکسی و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. به هر حال، هر کجا که بروید مرکز توجه هستید! اما وزن اضافی ممکن است باعث احساس چربی شود. به خود یادآوری کنید، شما باید این وزن را افزایش دهید! این برای شما و کودک خوب است. در واقع، تمام وزنی که در دوران بارداری می گیرید، فقط بالشتک زدن برای کودک نیست، بلکه همه اینها یک هدف واقعاً مهم است. یک روش منطقی برای فکر کردن در اینجا وجود دارد:
از حدود ۳۰ پوندی که در طول بارداری خود می گیرید، مقدار کلی بیشتر از چربی وجود دارد. این چیزی است که این وزن را تشکیل می دهد:

  • یک کودک متوسط ​​تمام وقت = ۷.۵ پوند
  • جفت = ۱.۵ پوند
  • رحم = ۲ پوند
  • مایع آمنیوتیک = ۲ پوند
  • ذخیره چربی ، پروتئین و سایر مواد مغذی مادران (لازم برای شیردهی!) = ۷ پوند
  • بافت پستان (البته برای شیردهی نیز البته) = ۲ پوند
  • افزایش حجم مایعات = ۴ پوند
  • افزایش حجم خون = ۴ پوند

تمام این پوندها بسیار مفید هستند، کودک را زنده و سالم نگه می دارند و مواد خوبی را برای تغذیه آنها پس از تولد ذخیره می کنند. هر زمان که احساس بدی درباره بدن خود می کنید، به همه این چیزهای شگفت انگیز فکر کنید!

در هفته ۲۱، حرکت جنین قابل توجه است و کودک نیز دارای رفلکس است! اگر کف دست خود را به آرامی روی شکم خود فشار دهید، ممکن است کمی عقب رانده شوید!

سونوگرافی هفته۲۱ بارداری

نمی دانید جنین ۲۱ هفته ای شما در چه حالی است؟ همانطور که سیستم هضم کودک برای دنیای خارج آماده می شود، آنها در حال تولید مکونیوم هستند، ماده سیاه قیری که در اولین پوشک کثیف پیدا خواهید کرد.
جالب است بدانید که سیستم تولید مثل نیز در حال توسعه است! اگر فرزند شما دختر باشد، او قبلاً یکبار تخمک در رحم خود داشته است!  یا اگر فرزند شما پسر باشد، بیضه های او هنوز در شکم او قرار دارند اما در هفته های آینده با تکمیل رشد کیسه بیضه کاهش می یابد.

اگر در این هفته سونوگرافی در اواسط بارداری خود انجام دهید، نگاه اجمالی به آن جنین کوچک و زیبا و ۲۱ هفته ای خواهید داشت. این سونوگرافی ۲۱ هفته ای شما را متحیر خواهد کرد! نه تنها کودک را در صفحه مشاهده خواهید کرد، بلکه جزئیات عالی مانند نیمکره های مغز و اتاق های قلب را نیز خواهید دید. به تکنسین خود اطلاع دهید که آیا می خواهید از جنسیت کودک مطلع شوید.

فهمیدن جنسیت جنین لحظه بسیار هیجان انگیز است! اما اگر می خواهید می توانید آن را برای بعد ذخیره کنید. برخی از والدین آینده برای بدست آوردن جنسیت تا تولد کودک منتظر می مانند. یا می توانید از تکنسین بخواهید آن را بنویسد و در یک پاکت بگذارد تا بتوانید آن را به خانه ببرید. سپس، می توانید یک مهمانی آشکار جنسیتی (جشن تعیین جنسیت) برنامه ریزی کنید، جایی که می توانید در حالی که توسط خانواده و دوستان خود محاصره شده اید، از جنسیت جنین خود مطلع شوید.

چاپهای زیادی از تصاویر را بخواهید، زیرا اگر بارداری بدون عارضه دارید، این آخرین سونوگرافی پزشکی است که در دوران بارداری انجام می دهید. حالا بروید آن عکسهای باارزش خود را به نمایش بگذارید!

چک لیست بارداری در ۲۱ هفته بارداری

یادآوری های هفته:
  • تست چالش گلوکز را برنامه ریزی کنید.
  • نام کودک خود را محدود کنید.
  • وقت خود را با شریک زندگی خود سپری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.