هفته هفتم بارداری

هفته هفتم بارداری

شما کماکان بهترین راز را حفظ می کنید، مگر نه؟ اکنون که در هفته هفتم بارداری هستید، در حال حاضر، از راز کوچک خود لذت ببرید.

اندازه جنین در هفته هفتم بارداری

در ۷ هفتگی بارداری، جنین شما به اندازه یک زغال اخته است. ابعاد رویان شما در حدود .۵۱ اینچ است که اندازه آن از هفته گذشته دو برابر شده است. او هنوز ترازوها را تکان نمی دهد نمی کنند، اما در داخل شکم ۷ هفته باردار شما به طور شکفت آوری رشد می کنند.

هفته هفتم بارداری یعنی چند ماه؟

هفت هفته بارداری به این معنی است که شما یک ماه و حدود سه هفته باردار هستید، اما بخاطر داشته باشید که پزشکان معمولاً بارداری را براساس هر هفته و نه ماه ذکر می کنند.

نشانه های هفته هفتم بارداری

هفته هفتم بارداری می تواند طیف وسیعی از علائم را ایجاد کند. برخی بزرگ نیستند و برخی می توانند گذراندن روز شما را دشوار کنند. در زیر چند مورد از همه گیرترین نشانه ها لیست شده است:

حالت تهوع. بیماری صبحگاهی ممکن است در هفته هفتم بارداری شدید باشد. سعی کنید راه هایی برای کنار آمدن با حالت تهوع پیدا کنید. برخی از مادران با استفاده از مچ بندهای زنجبیل، ویتامین B-6 و طب فشاری موفق به کاهش مشکلات شکمی می شوند. وقتی هورمون های شما در سه ماهه دوم طبیعی تر می شوند، حالت تهوع باید کاهش یابد یا حتی از بین برود. مادرانی که دوقلو باردار هستند، در هفته هفتم ممکن است تهوع و استفراغ بیشتری داشته باشند، زیرا احتمالاً سطح هورمون هایی که باعث تهوع صبحگاهی می شوند، بیشتر است.

ولع مصرف غذا یا انزجار. ولع مصرف مواد که ما آن را با هوس موادغذایی می شناسیم ممکن است خود را نشان دهد، به این گونه که به برخی از موادغذایی که حتی شاید قبلا دوست نداشتید علاقمند می شوید. همچنین در مقابل انزجار از غذا راهی است که طبیعت شما را از غذاهای خطرناک دور نگه می دارد و به طور معمول با تهوع صبحگاهی همراه است. اشکالی ندارد که تسلیم هوس های خود شوید. اما سعی کنید غذاهای سالم انتخاب کنید.

تکرر ادرار. اگر به نظر می رسد که شما تمایل دارید تمایل دارید که بیشتر به سرویس بهداشتی بروید، تصور شما نیست، حقیقت است. حتی اگر احتمالاً هنوز شکم شما برآمده نشده، اندازه رحم شما دو برابر شده است و همچنین جریان خون در لگن افزایش یافته است.

آکنه. آکنه به دلیل تغییرات هورمونی در بدن شما است. قبل از استفاده از هرگونه محصول ضد آکنه، با پزشک خود مشورت کنید تا از ایمن بودن آن در دوران بارداری مطمئن شوید.

بزاق اضافی این علامتی است که هرگز انتظار آن را نداشتید! بزاق اضافی نیز به طور هورمونی تحریک می شود و می تواند به حالت تهوع نیز مربوط باشد.

نوسانات خلقی. تغییر هورمون های شما نه تنها از بین نمی روند، بلکه احتمالاً هنوز به ایده باردار شدن عادت کرده اید و این می تواند احساسات شما را بیش از پیش دگرگون کند.

گرفتگی یا لکه بینی. گرفتگی در اوایل بارداری طبیعی است. به هر حال، اتفاقات زیادی در داخل رحم شما رخ می دهد و حتی اگر چند هفته طول بکشد تا احساس کنید کودک حرکت می کند، مطمئناً می توانید در این مرحله از بارداری خود گرفتگی و کشش زیادی داشته باشید. همچنین، ممکن است دهانه رحم شما اکنون که باردار هستید حساس تر باشد، بنابراین لکه بینی تا هفته هفتم ممکن است بعد از رابطه جنسی رخ دهد. این دو علامت بارداری می توانند نگران کننده باشند. اگر لکه بینی و خونریزی بیش از حد طبیعی (در زمان عادت ماهانه) باشد این می تواند دلیل نگرانی باشد و باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

بدن در هفته هفتم بارداری

آیا خود را به شکم ۷ هفته باردار خود در آینه خیره کرده اید – و فقط برای گرفتن یک پیش نمایش ، آن را برای جعل یک دست انداز کودک تحت فشار قرار می دهید؟ بله ، ما هم در هفته ۷ این کار را کردیم.

هر مادر آینده متفاوت است ، اما بسیاری گزارش می دهند که شروع به “نشان دادن” در اواسط سه ماهه دوم بارداری می کند که رحم از لگن رشد کند. مادران آینده که ۷ هفته با دوقلو باردار هستند باید انتظار داشته باشند زودتر از این زمان خود را نشان دهند ، اما در این مرحله ، چیزی جز نفخ برای همه نیست.

سونوگرافی در هفته هفتم بارداری

چقدر شگفت انگیز است! جنین ۷ هفته ای شما در هر دقیقه حدود صد سلول مغزی جدید تولید می کند! و نه تنها مغز کودک پیچیده تر می شود، بلکه قلب نیز پیچیده است. همچنین کودک در حال ایجاد یک مجموعه دائمی از کلیه ها است و مفاصل بازو و پا نیز در حال شکل گیری است.

در ۷ هفتگی بارداری، شما در حال آماده شدن برای اولین ویزیت قبل از تولد خود هستید. برای انجام نمونه های مختلف (خون، ادرار و سلول های دهانه رحم برای آزمایش پاپ اسمیر) باید آماده شوید.

با تمام انتظار، ذهن شما مملو از کنجکاوی است. حتی ممکن است از خود بپرسید که آیا می توانید بیش از یک نوزاد در شکم داشته باشید؟ علائم بارداری دوقلو در هفته هفتم وجود دارد علاوه بر این که دو کیسه بارداری را در سونوگرافی مشاهده می کنید. به عنوان مثال، اگر برای تعیین بارداری آزمایش خون انجام داده اید، پزشک سطح بالاتری از هورمون بارداری hCG را در خون شما پیدا خواهد کرد. برخی از مادران دوقلو صبح زودتر و یا شدیدتر دچار بیماری (به دلیل hCG) می شوند.

چک لیست هفته هفتم بارداری

  • در مورد آزمایشات قبل از تولد که می توانید داشته باشید مطالعه کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که محصولات آرایش شما از نظر بارداری ایمن هستند.
  • بررسی کنید که کدام داروهای OTC بی خطر هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.