یک سالگی کودک

یک سالگی کودک

 

کودک شما ۱ ساله است!

تولدت مبارک عزیزم:) شما اکنون یک کودک ۱ ساله در دستان خود دارید! کودک شما در سال اول سفر شگفت انگیزی داشته است، و همینطور شما هم، در حال مشاهده پیشرفت کودک از غلتیدن به بلند کردن خود و حتی بدون پشتیبانی راه رفتن او هستید. (اگر کودک هنوز به آن مرحله نرسیده است، نگران نباشید. بسیاری از کودکان نوپا پس از اولین تولد خود شروع به راه رفتن می کنند.) او احتمالاً اکنون بسیار اجتماعی است، “سلام” و “خداحافظ” را تکان می دهد و احتمالاً از کلمه مورد علاقه اکثر کودکان ۱ ساله استفاده می کند، ” نه”در حالی که سرش را تکان می دهد. راهی برای کودک نوپای خود باز کنید!

توسعه رشد کودک ۱ ساله

کودک شما احتمالاً هنوز در هر ماه حدود نیم اینچ رشد می کند و هفته ای سه تا پنج اونس افزایش می یابد. اما مراقب باشید: بسیاری از نوزادان تقریباً در ۱۲ ماهگی دچار جهش می شوند.

وزن و قد کودک ۱ ساله

وزن یک کودک ۱ ساله و قد او چقدر است؟ وزن متوسط ​​برای کودک ۱ ساله برای دختران ۲۱.۹ پوند و برای پسران ۲۱.۳ پوند است. قد متوسط ​​(که قبلاً به عنوان طول شناخته می شد) ۲۹.۱ اینچ برای دختران و ۲۹.۸ اینچ برای پسران است.

کودک احتمالاً وزن تولد خود را سه برابر کرده و حدود ۱۰ اینچ بیشتر از زمان تولد است.

پنج حس

شنوایی کودک اکنون بسیار دقیق است و او با توجه بیشتری نسبت به گذشته گوش می دهد.
او عاشق همزمان نگاه کردن و گوش دادن است، و خواندن کتاب را واقعاً سرگرم کننده و جالب می کند.
کودک عاشق احساس بافت های مختلف و احساسات خنک مانند احساس ریختن آب از فنجان به فنجان در وان است.
کودک همچنان همه چیز را با دست و دهانش احساس می کند.

نقاط عطف کودک ۱ ساله

کودک یک ساله من باید چه کاری انجام دهد؟

  • نشستن: کودک احتمالاً برای مدت طولانی نشسته و می تواند پیچ ​​و تاب بخورد و به اسباب بازی های مختلف برسد.
  • ایستادن: حدود نیمی از نوزادان می توانند در طی ماه ۱۲ برای چند لحظه بدون حمایت بایستند.
  • راه رفتن: از هر چهار نوزاد در این سن تقریباً یک نفر شروع به راه رفتن می کند. اما اگر کودک شما نمی تواند راه برود نگران نشوید. دامنه سنی مراحل اولیه ۹ ماه تا ۱۷ ماه است، بنابراین هنوز برای کودک نو پا راه رفتن خیلی زود است.
  • صحبت کردن: کودک احتمالاً می گوید “دادا” ، “مادر” و حداقل یک کلمه دیگر. (و بله، اگر منظور او را بفهمید، این یک کلمه به حساب می آید!)
  • فهم: کودک همچنین در صورت استفاده از حرکات، دستورات یک مرحله ای را می فهمد، مانند زمانی که از او می خواهید توپ را برداشته یا به سگ نگاه کند.

آیا کودک ۱۲ ماهه من سالم است؟

در اینجا برخی از سوالات مکرر سلامتی والدین کودکان ۱۲ ماهه آورده شده است. برای پاسخ و تعداد زیادی اطلاعات مفید کلیک کنید.

  • کودک ۱۲ ماهه من اسهال دارد. باید چکار کنم؟
  • کودک ۱۲ ماهه من یبوست است. باید چکار کنم؟
  • کودک ۱۲ ماهه من سرفه می کند. باید چکار کم؟
  • کودک ۱۲ ماهه من استفراغ می کند. باید چکار کنم؟
  • کودک ۱۲ ماهه من تب دارد. باید چکار کنم؟

غذای کودک ۱ ساله

علاوه بر شیرخشک یا شیر مادر (و حتی کمی شیر کامل)، کودک شما سه وعده غذایی و یک تا سه میان وعده در روز می خورد.

غذای کودک ۱۲ ماهه چقدر است؟
کودکان یک ساله به دلیل زیاد غذا نخوردن بدنام هستند، بنابراین اگر اشتهای کودک در طی دو ماه آینده کم می شود زیاد نگران نباشید. می توانید انتظار داشته باشید که کودک شما در هر وعده غذایی حدود یک چهارم فنجان هر گروه غذایی را بخورد. زیاد نگران تمیز غذا خوردن او نباشید. بچه های یک ساله در قضاوت هنگام گرسنگی و سیری بسیار خوب عمل می کنند، بنابراین اگر او متوقف شود، مقدار زیادی غذا برای خوردن دارد.

کودک چه چیزی می تواند بخورد؟
کودک ۱۲ ماهه شما می تواند بیشتر غذاهایی که درست میکنید را بخورد! به شرطی که آنقدر مقوی و نرم باشد که اگر هنوز دندان زیادی ندارد لثه کند.
اگر به دنبال غذاهای فینگر برای کودک ۱ ساله هستید، برای چند دستور العمل خوشمزه و سالم به اینجا بروید.

آیا کودک ۱۲ ماهه من اکنون می تواند شیر معمولی بخورد؟
بله او می تواند! دستگاه گوارش کودک باید برای شیر گاو آماده باشد، بنابراین شما می توانید آن را به آرامی به او بدهید.

چه مقدار شیر کامل برای کودک ۱۲ ماهه مناسب است؟
با مقدار کمی شروع کنید. شاید در هر بار تغذیه چند اونس به فرمول وی یا شیر مادر اضافه کنید یا در زمان میان وعده یک فنجان کوچک به او بدهید. ممکن است کمی طول بکشد تا او به ذائقه عادت کند.

خواب کودک ۱ ساله

کودک ۱ ساله چقدر باید بخوابد؟
کودکان یک ساله هنوز هم احتمالاً روزانه حدود ۱۳ تا ۱۴ ساعت می خوابند. تقریباً ۱۰ تا ۱۱ از آن ساعت ها احتمالاً شب است. یک برنامه خواب معمولی برای کودک ۱ ساله شامل دو چرت است که در کل سه ساعت خواب شبانه دارند. (مدتی قبل از دومین سالگرد تولدش، او احتمالاً فقط بعد از ظهر فقط به یک چرت در روز تغییر می دهد.)

چگونه کودک ۱ ساله را بخوابانیم؟
کودک خود را در حالی که هنوز بیدار است بخوابانید! داشتن نوزادی که به تنهایی به خواب می رود، به این معنی است که اگر در طول شب بیدار شود، به راحتی به حالت چرت و چله می رسد. مهمترین چیز این است که شما یک برنامه خواب آرام دارید که کودک نوپای شما می داند زمان خوابیدن است. ما شخصاً دوست داریم حمام کنیم (بعضی از شب ها)، کتاب بخوانیم، آهنگی بخوانیم، بغل کنیم و سپس چراغ ها را خاموش کنیم.

چه موقع باید تخت کودک نوپا را قرار دهیم؟
بدانید که نباید عجله کنید تا کودک را در یک تخت کودک نوپا قرار دهید. تختخواب تا زمانی که کودک از آن خارج نمی شود، برای او ایمن است و بسیاری از والدین کودک نوپای خود را در تختخواب نگه می دارند تا زمانی که شروع به آموزش پریدن و بیرون آمدن از آن از حدود ۲ یا ۳ سالگی کنند.

چگونه می توان یک کودک یک ساله را آموزش داد؟
معمولاً می شنویم: “کودک یک ساله من شب نمیخوابد!” این که آیا کودک ۱ ساله شما دچار رگرسیون خواب است یا هرگز کل شب را نخوابیده است، ناامیدتان میکند. اگر کودک یک ساله شما خواب نیست، ممکن است به آموزش خواب روی بیاورید تا به او کمک کنید بهتر بخوابد. در اینجا برخی از اصول مربوط به عمل آمده است. اما بدانید که آموزش خواب کودک ۱ ساله کمی متفاوت از آنچه برای کودک کوچکتر است متفاوت خواهد بود؛ در اینجا چند نکته آموزش خواب کودک نوپا آورده شده است.

اگر کودک ۱ ساله زیاد بخوابد چه باید کرد؟
کودک نوپای شما که در حال رشد است هنوز بیش از شما به خواب احتیاج دارد. حدود ۱۴ ساعت در هر دوره ۲۴ ساعته. اگر خیلی بیشتر از این است و نگران هستید کودک ممکن است بیمار باشد، برای مشاوره با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید.

برنامه برای کودک ۱ ساله

به دنبال کارهایی برای انجام یک کودک ۱ ساله هستید؟ برو بیرون و بازی کن! کودکان نوپا عاشق بافت هستند، بنابراین کودک را مجبور کنید پابرهنه برود و در حیاط خزیده یا قدم بزند تا واقعاً چمن زیر دستان ، زانوها و پاهایش را احساس کند.

چک لیست و نکاتی برای مراقبت از کودک ۱ ساله

  • کودک را به چکاپ ۱۲ ماهه او ببرید.
  • برنامه واکسن ۱ ساله: در ۱ سالگی، واکسن های توصیه شده توسط آکادمی اطفال آمریکا، ایمن سازی MMR (سرخک ، اوریون و سرخچه) و آبله مرغان (واریسلا) است. پزشک کودک ممکن است واکسن هپاتیت A و یا چهارمین دوز واکسن Hib و PCV13 را نیز توصیه کند ، اما این موارد همچنین می تواند در معاینه ۱۵ ماهه انجام شود.
  • برای معاینه ۱۵ ماهه کودک برنامه ریزی کنید.
  • برای کمک به رشد زبان کودک یک ساله، هر روز برای او بخوانید. اگر به زبان دوم صحبت می کنید، از آن در اطراف کودک استفاده کنید.
  • بررسی کنید که کودک از نظر قد، وزن و سن در صندلی اتومبیل صحیح قرار دارد. در واقع ، Consumer Reports صندلی اتومبیل قابل تبدیل به کودک ۱۲ ماهه را توصیه می کند. بنابراین ممکن است وقت آن فرا رسیده باشد که صندلی کودک نوزاد را بازنشسته کنید، تا ایمن تر او باشید.
  • از شیر گرفتن کودک را از بطری شروع کنید (به آرامی به فنجان های آرام بروید).

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.