هفته بیست و ششم بارداری

هفته بیست و ششم بارداری

شما هنوز بچه را ملاقات نکرده اید ، اما آنها زندگی شما را تسخیر می کنند! در خواب دخالت کنید. با حافظه خود سر و صدا کنید. و حتی در هفته ۲۶ بارداری یک یا دو سردرد استرس ایجاد می کنید. (آنها همه کارها را بعد از تولد نیز انجام خواهند داد!) وقتی می گویند مادران آینده ۴۰ هفته برای آماده شدن برای بچه ها فرصت دارند ، منظور آنها فقط بزرگ کردن کودک و خرید صندلی ماشین و تندرست نیست. شما همچنین باید از نظر ذهنی برای یک نوزاد تازه متولد شده آماده شوید تا در مرکز توجه شما قرار گیرد. و در حال حاضر ، در هفته ۲۶ بارداری ، کودک در آن بخش به شما تمرین می دهد.

کودک در ۲۶ هفته بارداری چقدر بزرگ است؟

در هفته ۲۶ بارداری ، کودک به اندازه یک کلم کلم پیچ است. ابعاد جنین ۲۶ هفته ای شما حدود ۱۴ اینچ و وزن آن حدود ۱.۷ پوند است. آنها در حال رشد حواس ، ویژگی ها و حتی استعدادها هستند! وای!

۲۶ هفته باردار چند ماه است؟

هفته بیست و شش بارداری شش ماه بارداری است ، اگرچه بارداری به طور کلی توسط هفته دنبال می شود ، نه ماه.

۲۶ هفته علائم بارداری

علائم بارداری ۲۶ هفته شما بیشتر ناراحتی است – و با رشد کودک و شروع به ایجاد تغییرات برای آماده شدن برای زایمان ، بدن شما بطور مداوم ناخوشایندتر می شود.

مشکل خواب. خمیازه! هرچه به موعد مقرر نزدیکتر شوید ، ممکن است کمی استراحت کنید. مصرف کافئین خود را رعایت کنید ، هیدراته بمانید و کمی ورزش کنید (پیاده روی کنید!) تا بدنتان در شب آرام بگیرد.
تورم. ممکن است ورم آن را دوست نداشته باشید ، اما در حدود هفته ۲۶ بارداری کمی تورم خفیف دارید. اما مهم است که مراقب تورم شدید یا ناگهانی باشید ، که می تواند نشانه یک بیماری خطرناک به نام پره اکلامپسی باشد. اگر تورم نگران کننده به نظر می رسد با پزشک خود تماس بگیرید.
سردرد اینها اغلب به دلیل نوسانات هورمونی یا استرس است. اما اگر گرسنه یا کم آب هستید می توانید سردرد بگیرید ، بنابراین مراقبت از خود و کودک را با خوردن حداقل هر چند ساعت یکبار و نگه داشتن یک لیوان آب در کنار خود برای نوشیدن مکرر ادامه دهید.
مغز بارداری. آیا یادآوری چیزها مشکل است؟ این ممکن است یک علامت فیزیولوژیکی از نوسانات هورمون باشد ، اما ممکن است به این دلیل باشد که خوب ، شما کاملاً ذهن خود را درگیر کرده اید.
انقباضات Braxton Hicks. توجه داشته باشید که شکم شما گهگاهی احساس تنگی می کند؟ این یک انقباض است. بله ، قبلا (ممکن است Braxton Hicks برای زنانی که ۲۶ هفته باردار با دوقلو هستند بیشتر مورد توجه قرار گیرد.) هرچند آزاد نشوید – عضلات شما برای تمرین زایمان خم می شوند. تا زمانی که انقباضات ثابت یا شدید نباشند ، از بین می روند. اگر انقباضات دردناک است یا متوقف نمی شود ، به پزشک خود بگویید. اینها علائم زایمان زودرس است.
فشار خون بالاتر افزایش اندک فشار خون در هفته ۲۶ بارداری طبیعی است. اگر پزشک شما افزایش بیش از حد زیادی را ببیند ، ممکن است شما را تحت نظارت دقیق تر قرار دهد. به این دلیل که فشار خون بالا – قرائت سیستولیک بیش از ۱۴۰ میلی متر جیوه یا خواندن دیاستولیک بیش از ۹۰ میلی متر جیوه – می تواند نشانه ای از پره اکلامپسی یا سندرم HELLP باشد. این عوارض بالقوه خطرناک بارداری باید سریعاً رفع شوند.

۲۶ هفته شکم باردار

در هفته ۲۶ بارداری ، شما احتمالاً حدود ۱۶ تا ۲۲ پوند وزن اضافه کرده اید – یا اگر در هفته ۲۶ بارداری با دوقلوها هستید ، حدود ۲۷ تا ۴۲ پوند وزن اضافه کرده اید. وقتی شکم بارداری ۲۶ هفته خود را لمس می کنید ، متوجه می شوید بالای رحم شما حدود ۲.۵ اینچ بالای دکمه شکم شما قرار دارد. در بقیه دوران بارداری شکم شما هر هفته حدود نیم اینچ رشد خواهد کرد.

۲۶ هفته سونوگرافی باردار

شما احتمالاً دو هفته تا وقت بعدی برای بارداری دارید و به طور معمول سونوگرافی ۲۶ هفته بارداری وجود ندارد ، بنابراین احتمالاً خارش دارید تا بفهمید در داخل شکم بارداری ۲۶ هفته شما چه می گذرد. در اینجا نگاهی می اندازیم: کودک نفس می کشد – مایع آمنیوتیک ، نه هوا. این روش خوبی برای اولین لحظات پس از تولد است!

کودک با خیساندن آنتی بادی ها سیستم ایمنی بدن خود را برای زندگی در خارج آماده می کند. و چشم های کودک در حال شکل گیری است و چشم های آنها به زودی شروع به باز شدن می کنند. باورتان می شود جنین ۲۶ هفته ای شما مژه رشد کرده است؟ به زودی ، آنها شروع به زدن آنها می کنند. (اوه!)

چک لیست بارداری در ۲۶ هفته بارداری

یادآوری های هفته:

در زایشگاه خود گشت بزنید
پیش ثبت نام در بیمارستان
با کودک خود ارتباط برقرار کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.