هفته سی و نهم بارداری

هفته سی و نهم بارداری

بالاخره به دوره کامل رسیده اید! احتمالاً احساس می کنید می خواهید این کودک را بیرون بیاورید. بی حوصلگی و ناراحتی شما در حدود ۳۹ هفتگی بارداری (و حتی بیشتر از آن) ممکن است راهی باشد که شما را از نظر ذهنی برای زایمان آماده  کند. به یاد دارید که قبلاً در مورد زایمان چقدر سردرگم و نگران بوده اید؟ اکنون، در هفته ۳۹ بارداری، برای شما مهم نیست که چه کاری لازم است، فقط نمی خواهید دیگر باردار شوید!

کودک در ۳۹ هفتگی چقدر بزرگ است؟

در ۳۹ هفته بارداری، کودک به اندازه یک کدو تنبل است. طول جنین ۳۹ هفته ای شما حدود ۲۰ اینچ و وزن آن حدود ۷.۳ پوند است. و نوزاد، فقط رشد می کند.

 هفته ۳۹ بارداری چند ماه است؟

هفته ۳۹ بارداری، ماه ۹ بارداری است. هفته آینده، این ماه آخر بارداری را به پایان می برید و به موعد مقرر می رسید. این هیجان انگیز است!

علائم هفته ۳۹ بارداری

علائم معمول بارداری در هفته ۳۹، شبیه مواردی است که در چند هفته گذشته تجربه کرده اید. گرچه بیشتر نشانه هایی است که به زودی اتفاق می افتد. این شامل:

  • انقباضات، گرفتگی یا سفت شدن رحم: معمولاً این دردهای زایمان “تمرینی” از جلوی بدن شما شروع می شوند و هنگام تغییر وضعیت، آرام می شوند. شما زمانی می دانید که این زایمان واقعی است که از بالای رحم شما شروع می شود و بیشتر و منظم می شود.
  • فشار لگن: هنگام قرار گرفتن در موقعیت برای تولد کودک ممکن است آنقدر نشسته باشد که پایین تنه شما احساس سنگینی و ناراحتی کند. از آنجا که جای کودک بسیار کم است، حرکات آنها می تواند به برخی از اعصاب حساس برخورد کند و احساسات شدیدی در لگن و واژن ایجاد کند، مانند یک صاعقه!
  • اصرار به لانه سازی: برخی از مادران آینده می گویند که انرژی و تمایل زیادی به تمیز کردن خانه خود قبل از اولین کودک دارند. هر چند خیلی به خود سخت نگیرید؛ شما نمی خواهید قبل از زایمان خود را فرسوده کنید!
  • پلاگین مخاط و  یا نمایش خونین: در هفته ۳۹ بارداری، ترشحاتی به ضخامت مخاط و گاهی اوقات در آن لکه خونی وجود دارد، پلاگین مخاط شما است. (حدس زده اید، خون نمایش خونین است.) و گرچه بسیاری از مردم این را نشانه ای از شما می دانند که به زودی زایمان خواهید کرد، اما علم دقیقی در مورد آن وجود ندارد، بنابراین گفتن زمان آن دشوار است.

اگر شما مادر ۳۹ هفته باردار با دوقلو است، شما علی رغم احتمال زایمان زودرس و با وجود ناراحتی همه جانبه آن، نوزادان را در حین رشد نگه داشته اید. شما احتمالاً بسیاری از علائم ۳۹ هفته بارداری را احساس می کنید، از جمله تمایل به خروج دوقلوی خود از شکم ۳۹ هفته بارداری و ورود به دنیا. نگران نباشید، پایان کار بسیار نزدیک است!

علائم دیگر روشی است که بدن شما به شما می گوید کودک فشار زیاد و سریعی را وارد می کند. در هفته ۳۹ بارداری، علائم زایمان، بزرگترین چیزهایی است که ذهن شما را به خود مشغول می کند. مهم است که بدانید آنها چیست، اما بیش از حد نگران نباشید. در بیشتر موارد، علائم زایمان به قدری شدید و متفاوت از آنچه شما تجربه کرده اید متفاوت خواهد بود و نمی توانید آنها را نادیده بگیرید.

اگر یکی از این موارد را تجربه کردید با پزشک خود تماس بگیرید:

  • پارگی کیسه آب: ممکن است مثل آنچه در فیلم ها هست نباشد، ممکن است به جای ترشحات بسیار زیاد، قطره قطره آهسته داشته باشید. اما اگر در هفته ۳۹ بارداری ترشحات به جای قوام معمول آن آبکی باشد، این احتمالاً به معنای پارگی کیسه آب است و احتمالاً طی چند ساعت زایمان خواهید کرد.
  • انقباضات منظم: اگر در شکم خود فشار مکرر و دردناک دارید، زمان انقباضات را شروع کنید. اگر آنها مدام می آیند و زمان بین آنها کوتاه می شود، شما در مرحله شروع زایمان هستید. مدت زمان این مرحله از فرد به فرد متفاوت است، بنابراین پزشک خود را مطلع نگه دارید و تا زمانی که به زایمان فعال می روید، دستورالعمل های آن ها را برای رسیدن به بیمارستان دنبال کنید.

وقتی ۳۹ هفته باردار هستید و هنوز هیچ نشانه ای از زایمان ظاهر نشده است و این هم خوب است!

به طور متوسط ​​مادر باردار برای اولین بار در ۴۱ هفتگی به طور طبیعی زایمان می کند و برای بار دوم جنین  در ۴۰ هفتگی به دنیا می آید.

در حالی که برخی از زنان علائم زایمان را هفته ها یا روزها قبل از زایمان، نشان می دهند مانند دهانه رحم منقبض شده، انقباضات منظم و غیره، ولی بعضی دیگر از ساعت صفر (خیلی زودتر) به ۱۰ سانتی متر متسع می شوند.

القای زایمان در هفته ۳۹ بارداری

اکنون که ۳۹ هفته باردار هستید و خارش زایمان دارید، ممکن است تعجب کنید که چگونه می توانید به طور طبیعی در خانه آمادگی زایمان ایجاد کنید. به چند نکته توجه کنید:

  • روغن کرچک و استفاده از داروهای گیاهی بی خطر محسوب نمی شود و خوردن غذای پرادویه این کار را انجام نمی دهد.
  • پیاده روی: کفش های کتانی را بپوشید و به یک پیاده روی طولانی و طولانی بروید. این یک روش پزشکی ثابت شده برای القای زایمان در ۳۹ هفتگی نیست، اما برخی از کارشناسان معتقدند که گرانش کودک را به سمت پایین رحم شما سوق می دهد و فشار باعث گشاد شدن دهانه رحم می شود.
  • طب سوزنی: باز هم اثبات نشده است، اما برخی شواهد نشان می دهد که این عمل قدیمی جریان خون را تنظیم می کند ، که دهانه رحم شما را به اتساع تحریک می کند.
  • داشتن رابطه جنسی: برخی بر این باورند که داشتن ارگاسم  می تواند باعث انقباض شود.

برای برخی از خانم هایی که ۳۹ هفته باردار هستند، پزشک ممکن است یک القای پزشکی را توصیه کند. دلایل القای زایمان شامل عوارض (پره اکلامپسی ، دیابت حاملگی ، بیماری قلبی)، مشکلات جفت و عفونت رحم است.

 سونوگرافی در هفته ۳۹ بارداری

در داخل شکم ۳۹ هفته بارداری شما احتمالاً اکنون کودک قادر است اندام های خود را خم کند. مغز کودک هنوز به سرعت در حال رشد است. آن ها هر هفته هوشمندتر می شوند. ناخن های کودک ممکن است اکنون از نوک انگشتان امتداد داشته باشند.

سونوگرافی و آزمایش بدون استرس ۳۹ هفته بارداری ممکن است به منظور بررسی وضعیت سلامتی کودک باشد، به خصوص اگر در ۳۹ هفته بارداری با دوقلوها هستید. بعد از دیدن نتایج این دو آزمایش، پزشک ممکن است بگوید همه چیز خوب به نظر می رسد، یا ممکن است زایمان زودرس را توصیه کند.

در هفته ۳۹ بارداری دیگر کاری برای انجام کار وجود ندارد جز اینکه هر هفته به پزشک مراجعه کنید، منتظر کودک باشید و ذهن خود را با کارهای کوچک مشغول کنید.

چک لیست و مراقبت هایی برای بارداری در هفته ۳۹

  • برای ویزیت ۴۰ هفته ای قبل از تولد برنامه ریزی کنید.
  • بدانید که هنگام زایمان چه اتفاقی می افتد.
  • مطمئن شوید لباس کودک شسته و آماده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.