هفته سوم بارداری

هفته سوم بارداری

در هفته سوم بارداری، اسپرم هفته گذشته با تخمک روبرو شده است! و شگفت آور است که شما یک کودک ساخته اید! در هفته سوم بارداری خیلی زود است، ممکن است تصور نکنید که واقعاً باردار هستید. احتمالا در هفته سوم بارداری هم هنوز عادت ماهانه را تجربه نکرده اید!

نشانه های هفته سوم بارداری

هنگامی که در هفته سوم بارداری هستید، علائم بارداری ممکن است هنوز ظاهر نشده باشند. این موضوع به این دلیل است که بیشتر علائم اولیه بارداری توسط هورمون های بارداری ایجاد می شود و شما احتمالاً هنوز سطح بالایی از این هورمون ها را در بدن خود ندارید.

برخی از علائم بارداری در هفته سوم (و البته چند هفته بعد) عبارتند از:

خونریزی لانه گزینی. اگر جنین کوچک شما به خانه جدید خود راه پیدا کرده باشد، ممکن است کمی لکه بینی مشاهده کنید زیرا تخمک بارور شده در داخل رحم شما فرو می رود.

حالت تهوع. وقتی هورمون حاملگی hCG (یا گنادوتروپین جفتی انسان Human chorionic gonadotropin از هورمون‌هایی است که در حین حاملگی تولید می‌شود. این هورمون توسط جفت ایجاد می‌شود که تخم را پس از لانه‌گیری در رحم تغذیه می‌کند.) از بدن تازه باردار شما شروع به ترشح می کند، ممکن است احساس کوفتگی، یا حالت تهوع داشته باشید. این بیماری صبحگاهی را باید در حقیقت بیماری کل روز نامید، زیرا این حالت تهوع ساعت خاص و مشخصی اتفاق نمی افتد.

اگر این نشانه بارداری را در سه هفته اول احساس کردید، ممکن است حتی اتفاق دیگری در حال رخ دادن باشد! حتی ممکن است دو قلو یا سه قلو باردار باشید، این موضوع به این دلیل است که دوقلوها اغلب هورمون های بارداری بیشتری دارند و به همین دلیل حالت تهوع بیشتری دارند.

تغییرات پستان. با شروع آماده سازی بدن برای تولید شیر، سینه های شما شروع به درد می کند و ممکن است نوک سینه ها تیره شوند. ممکن است در پایان این هفته متوجه شوید که باردار هستید. تنها راه دانستن قطعی آزمایش تست بارداری است.

تست بارداری در منزل. در همان هفته های اول شما می توانید متوجه علائم بارداری در بدن خود شوید. یک هفته پس از عدم قاعدگی، آزمایش بارداری انجام دهید. با این کار بدن‌تان زمان کافی دارد تا مقدار زیادی هورمون HCG تولید کند. این هورمون فقط زمانی که باردار هستید، در ادرارتان وجود دارد.

ما به شما می‌گوییم که چطور با وسایل ساده‌ای که در خانه دارید تست بارداری در منزل انجام دهید.

تست بارداری خون. در بعضی موارد (مثلا اگر در معرض سقط جنین یا حاملگی خارج رحمی هستید) ممکن است پزشک از شما بخواهد برای انجام تست خون به آزمایشگاه مراجعه کنید. آزمایش خون می تواند حتی مقادیر بسیار ناچیز از hCG رادر ادرار تشخیص دهد، بنابراین ممکن است با آزمایش خون زودتر از آزمایش در خانه باردار نشان داده شوید.

وضعیت بدن در هفته سوم بارداری

بدن و بخصوص شکم در هفته سوم بارداری از نظر ظاهری تغییری نمی کند. ممکن است کمی احساس نفخ کنید. شما در هفته سوم واقعاً نباید کار متفاوتی انجام دهید، جز اینکه بخواهید یک رژیم غذایی کاملاً مناسب داشته باشید و روزانه یک ویتامین با حداقل ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک در آن مصرف کنید. پزشکان توصیه نمی کنند که میزان کالری دریافتی روزانه را تا سه ماهه دوم افزایش دهید.

سونوگرافی در هفته سوم بارداری

در هفته سوم، تخمک بارور شده شما در حال عبور از لوله رحمی است، در مسیر رسیدن به رحم شما به سلول های یکسان تقسیم شده و دوباره تقسیم می شوند. سونوگرافی هفته سوم ممکن است جنین شما تشخیص ندهد. آن تخمک بارور شده، کوچکتر از یک دانه نمک است و در حال حرکت است، اما از اوایل هفته چهارم به بعد، پزشک شما ممکن است ضخیم تر شدن پوشش رحم شما را ببیند، این نشانه ای است که تخمک بارور شده به رحم نزدیک می شود.

چک لیست بارداری در هفته سوم

  • تاریخ موعد خود را محاسبه کنید.
  • یک آزمایش بارداری معتبر انجام دهید.
  • مصرف ویتامین قبل از تولد با اسیدفولیک را روزانه ادامه دهید.
  • در رابطه با سه ماهه اول بارداری مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.