هفته سیزدهم بارداری

هفته سیزدهم بارداری

 

تبریک می گویم پایان هفته سیزدهم پایان سه ماهه اول است! ما فقط درمورد گذراندن آن جلسات کاری بدون به خواب رفتن (یا پوک زدن!) صحبت نمی کنیم ، بلکه درمورد چگونگی گذراندن مرحله ۱/۳ بارداری صحبت می کنیم! در ۱۳ هفتگی بارداری ، جنینی رشد کرده اید که دارای تارهای صوتی ، دندان و حتی اثر انگشت است (وای!) ، و احتمالاً این اخبار باورنکردنی (اکثرا) را مخفی نگه داشته اید در حالی که آرزو می کنید از پشت بام ها فریاد بزنید – یا حداقل ، آن را بهانه ای برای دیر رسیدن به کار خود قرار دهید.

در حدود هفته سیزدهم بارداری ، بسیاری از والدین آینده شروع به پخش این خبر می کنند که نوزادی در راه است. اما بدانید که هیچ قانونی سخت و سریع درباره اینکه چه موقع باید راز خود را افشا کنید وجود ندارد. این می تواند بعد از قرار بعدی قبل از تولد شما باشد ، هنگامی که شروع به نمایش می کنید یا در یک مراسم بزرگ خانوادگی که همه در آنجا جمع می شوند. یا شاید همه از قبل می دانند! این کاملا تماس شماست.

کودک در ۱۳ هفتگی چقدر بزرگ است؟

در ۱۳ هفته بارداری ، کودک به اندازه یک لیمو است. جنین ۱۳ هفته ای شما در حدود ۲.۹ اینچ طول و وزن تقریباً ۸۱/۰ اونس دارد و از نظر متناسب ، سر او اکنون به جای ۱/۲ اندازه بدن تقریباً ۱/۳ است.

۱۳ هفته باردار چند ماه است؟

در هفته ۱۳ بارداری ، شما سه ماهه باردار هستید ، اگرچه پزشکان بارداری را هر هفته و نه ماه پیگیری می کنند. این هفته آخر سه ماهه اول است. (ما نمی توانیم آن را به اندازه کافی بگوییم زیرا حضور در اینجا بسیار عالی است!)

۱۳ هفته علائم بارداری
ممکن است متوجه شوید که حدود ۱۳ هفته بارداری ، علائم شما کمی تغییر می کند. در واقع ممکن است بتوانید روز را بدون حالت تهوع (اگر نه اکنون به زودی) یا احساس نیاز به چرت زدن ، پشت سر بگذارید. اما ممکن است چند مورد از این موارد را نیز تجربه کرده باشید:

رگهای قابل مشاهده شما می توانید تمام آن رگه های آبی زیر پوست خود را ببینید زیرا جریان خون شما افزایش یافته است.
افزایش انرژی سه ماهه دوم به عنوان کم علائم و پرانرژی ترین شناخته می شود. همانطور که احساس می کنید بیشتر شبیه خودتان هستید و دچار این انرژی شدید می شوید ، می خواهید یک سری کارهای را از لیست خود حذف کنید. همچنین ، اگر اخیراً خود را بیش از حد بیمار و خسته دیده اید که نمی توانید ورزش کنید ، اکنون زمان آن است که به یک برنامه تناسب اندام برگردید. ورزش فقط به درد شما و کودک می خورد و حتی می تواند زایمان را آسان کند. ارزشش را دارد!
افزایش میل جنسی. اگر شما از آن دسته خانم های باردار خوش شانس هستید که در ۱۳ هفته احساس یونجه می کنید ، لذت ببرید! در حاملگی در ۱۳ هفتهگی ممکن است کمی لکه بینی بعد از کویتال مشاهده کنید. کمی لکه بینی طبیعی است زیرا حساسیت دهانه رحم شما بیشتر است. اما خونریزی شدید (مثل پریود) چنین نیست ، بنابراین اگر بیشتر شبیه جریان است با پزشک خود تماس بگیرید.
با عرض پوزش ، مادران دوقلوی آینده. اگر در ۱۳ هفته بارداری دوقلو هستید ، ممکن است هنوز احساس تهوع و خستگی صبحگاهی داشته باشید. به این دلیل که مادران دوقلو می توانند مقدار بیشتری هورمون بارداری hCG در سیستم خود داشته باشند. اگر حالت تهوع و استفراغ بسیار شدید است ، قطعاً آن را به میزان OB برسانید. اگر می توانید غذا و مایعات را نگه دارید اما هنوز احساس بیماری می کنید ، فقط کمی بیشتر صبر کنید.

۱۳ هفته شکم باردار
رحم شما در حال حاضر به اندازه کافی بزرگ است و از لگن خارج می شود. این بدان معنی است که شما واقعاً باردار به نظر می رسید. بالاخره درسته؟ شما یک سوم راه را طی کرده اید و بالاخره می خواهید در یک قطار شلوغ صندلی بخواهید!

انتظار داشته باشید از اینجا به بعد بیشتر و بیشتر باردار به نظر برسید ، زیرا بارداری در ۱۳ هفتهگی افزایش وزن را ضروری می کند. OBs توصیه می کند که شما به سالم ترین شکل ممکن وزن خود را افزایش دهید – این بدان معنی است که در طول بارداری شما به آرامی و با ثبات است. در اینجا دستورالعمل های افزایش وزن توسط کالج متخصص زنان و زایمان آمریکا (ACOG) آورده شده است:

 

اگر کم وزن هستید (BMI زیر ۱۸.۵):

پیشنهاد شما در کل افزایش وزن بارداری ۲۸ تا ۴۰ پوند است.
در سه ماهه دوم و سوم ، هدف شما این است که هر هفته حدود یک پوند (به طور دقیق ۱ تا ۱.۳ پوند) وزن اضافه کنید.
اگر وزن طبیعی دارید (BMI 18.5 تا ۲۴.۹):

پیشنهاد شما در کل افزایش وزن بارداری ۲۵ تا ۳۵ پوند است.
در سه ماهه دوم و سوم ، هدف شما این است که هر هفته حدود یک پوند یا کمی کمتر (به طور دقیق ۰.۸ تا ۱ پوند) سود کسب کنید.
اگر اضافه وزن دارید (BMI 25 تا ۲۹.۹):

پیشنهاد شما در کل افزایش وزن بارداری ۱۵ تا ۲۵ پوند است.
در سه ماهه دوم و سوم ، هدف شما این است که کمی بیش از نیم پوند (به طور دقیق ۰.۵ تا ۰.۷ پوند) در هفته افزایش دهید.
اگر چاق هستید (BMI 30 و بالاتر):

پیشنهاد شما در کل افزایش وزن بارداری ۱۱ تا ۲۰ پوند است.
در سه ماهه دوم و سوم ، هدف شما این است که هر هفته حدود نیم پوند (به طور دقیق ۰.۴ تا ۰.۶ پوند) وزن اضافه کنید.
اگر ۱۳ هفته باردار هستید با دوقلوها:

پیشنهاد شما در کل افزایش وزن بارداری ۳۷ تا ۵۴ پوند است.
در نیمه اول بارداری ، هدف شما این است که هر هفته حدود یک پوند وزن اضافه کنید. در نیمه دوم ، هدف این است که هر هفته کمی بیشتر از یک پوند وزن اضافه کنید.
البته ، شما نمی خواهید در مورد این اعداد استرس داشته باشید. آنچه مهم است این است که شما یک رژیم غذایی سالم و پر از انواع غذاهای مختلف می خورید ، روزانه حدود ۳۰۰ کالری اضافی (مغذی) بیش از آنچه قبل از بارداری انجام داده اید و بسیار ورزش می کنید.

۱۳ هفته سونوگرافی باردار

سونوگرافی ۱۳ هفته ای می تواند جنسیت کودک را تشخیص دهد ، اما از آنجا که ساخت قطعات دختر یا پسر کوچک بسیار دشوار است ، پزشک شما احتمالاً منتظر سونوگرافی اواسط بارداری (حدود هفته ۱۸ تا ۲۲) خواهد بود ، زمانی که بسیار زیاد خواهد بود واضح تر ، برای دیدن و دیدن اینکه آیا شما یک دختر یا یک پسر دارید.

اگر برای آزمایش ناهنجاری های کروموزومی ، آزمایش DNA بدون سلول قبل از زایمان را انتخاب کرده اید که به آن آزمایش غیر تهاجمی قبل از تولد (NIPT) نیز گفته می شود ، می توانید جنسیت را در نتیجه کسب کنید. سلام ، در هفته ۱۳ ، شما ممکن است از قبل بدانید! اوه پسر! (یا دختر!)

تبلیغات
چک لیست بارداری در ۱۳ هفته باردار
یادآوری های هفته:

به رئیس خود بگویید که باردار هستید
شروع به فکر مراقبت از کودک برای کودک کنید
اگر فرزند بزرگتری دارید ، آنها را برای ورود کودک آماده کنید
محتوای پزشکی در فوریه سال ۲۰۲۰ توسط سارا توگوود ، MD ، متخصص زنان و زایمان در مرکز پزشکی Cedars Sinai در لس آنجلس و نویسنده Ladypartsblog.com بررسی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.