هفته شانزدهم بارداری

هفته شانزدهم بارداری

اکنون که در هفته شانزدهم بارداری هستید، همه چیز بسیار هیجان انگیز است. این هفته ممکن است یک ملاقات قبل از تولد داشته باشید، در این ملاقات دوباره ضربان قلب کودک را خواهید شنید. احساس لگد زدن کودک، که ممکن است از این هفته اتفاق بیفتد، هیجان انگیزتر خواهد بود، بنابراین به احساسات ظریف در شکم خود در هفته شانزدهم توجه کنید. یک واقعیت جالب دیگر! کودک شروع به شنیدن صدای شما می کند – به طوری که آنها صدای شما را از بدو تولد تشخیص می دهند – بنابراین در هر فرصتی که دارید با کودک صحبت کنید.

اندازه کودک در هفته شانزدهم

در هفته ۱۶ بارداری، کودک به اندازه یک آووکادو است، طول آن ۱۱.۵ سانت و وزن آن حدودا ۱۰۰ گرم است.

هفته شانزدهم  بارداری یعنی چند ماه؟

در هفته شانزدهم بارداری چهار ماهه باردار هستید، اما به یاد داشته باشید، بیشتر پزشکان پیشرفت شما را به صورت هفتگی و نه ماهیانه پیگیری می کنند.

علائم و نشانه های هفته شانزدهم  بارداری

دلیلی دیگر برای جشن گرفتن: حدود هفته شانزدهم علائمی از بارداری وجود دارد که در واقع حس خوبی دارد. به عنوان مثال، موها و ناخن های برخی از مادران آینده سریعتر رشد می کند. ممکن است موهای شما ضخیم تر و پرزرق و برق تر به نظر برسند و پوست شما نیز درخشان به نظر برسد.

بیشتر مواردی که ممکن است در هفته ۱۶ بارداری احساس کنید:

کمر درد. درد پشت شما از عوارض هورمون های بارداری است. برای تسکین کمر درد، وقت کمی برای ورزش های کم فشار اختصاص دهید. صاف بنشینید و بایستید و بدن را به طور مرتب دراز کنید.

ذخیره شیر بیشتر. ذخیره شیر شما احتمالاً تاکنون از چندین فنجان هم بیشتر شده است و باید تا پایان سه ماهه دوم کاملاً برای شیردهی آماده شوند.

یبوست. متوقف شدن، نتیجه ناخوشایندی است که رحم شما شروع به فشار بر روده می کند. غذاهای غنی از فیبر بخورید و مقدار زیادی آب بنوشید تا کارها ادامه یابد.

فراموشی. این موضوع به عنوان مغز بارداری نیز شناخته می شود. هیچ کس به طور قطعی نمی داند چه عواملی باعث فراموشی بیشتر زنان باردار می شود. این می تواند بیولوژیکی باشد یا فقط می تواند نتیجه ذهن شلوغ باشد!

چشم های خشک، خارش چشم و حساس. یک بار دیگر هورمون ها را سرزنش کنید! می توانید قطره چشمی بدون نسخه را امتحان کنید، اما حتماً قبل از انتخاب قطره با دکتر خود مشورت کنید.

پوست درخشان. سرانجام، آن درخشش پوست در بارداری که مردم همیشه در مورد آن صحبت می کنند.

اگر شما در ۱۶ هفتگی دوقلو باردار باشید، علائم شما ممکن است کمی متفاوت باشد. شما قطعاً باید با پزشک خود در ارتباط باشید، زیرا بارداری دوقلو خطر بیشتری دارد،

شکم در هفته شانزدهم

خیلی زود، شما احساس می کنید که کودک در شکم ۱۶ هفته باردار شما حرکت می کند. در ابتدا، این حرکات ممکن است مانند گاز یا انقباض عضله احساس شود، اما با گذشت زمان، با بزرگتر شدن و قدرت گرفتن کودک، غیرقابل توصیف خواهند بود. اگر شما در ۱۶ هفتگی بارداری دوقلو هستید، زودتر از مادر دارای تک قلو احساس لگد نخواهید کرد، اما با گذشت زمان، مادران دوقلو قطعاً احساس لگد زدن بیشتری دارند.

سونوگرافی هفته شانزدهم

در داخل شکم ۱۶ هفته باردار شما، به لطف تشکیل استخوان های ریزی که در گوش جنین ایجاد شده است، کودک به صدای شما گوش می دهد. جنین ۱۶ هفته ای شما در حال رشد مو، مژه و ابرو است و جوانه های چشایی آنها در حال شکل گیری است.

در حدود ۱۶ هفتگی بارداری احتمالاً یک ملاقات چهار ماهه قبل از تولد خواهید داشت. طبق معمول، احتمالاً آزمایش ادرار خواهید داشت. دکتر شما ادرار شما را از نظر علائم دیابت حاملگی و پره اکلامپسی بررسی می کند. در قرار ملاقات خود با دکتر ممکن است سونوگرافی ۱۶ هفتگی بارداری نیز داشته باشید.

چک لیست بارداری در هفته شانزدهم بارداری

  • برای ملاقات ۲۰ هفته ای قبل از تولد برنامه ریزی کنید.
  • سونوگرافی اواسط بارداری خود را برنامه ریزی کنید.
  • لیست نام های کودک را جست و جو کنید (اگر قبلاً این کار را نکرده اید!)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.