هفته سی و دوم بارداری

هفته سی و دوم بارداری

در هفته ۳۲ بارداری، تولد نوزاد هنوز به نظر می رسد زود باشد، اما شما و کودک از بسیاری جهات آماده می شوید. شما احتمالاً با برخی از کارهای پایان بارداری روبه رو شده اید، مانند اینکه به بیمه سلامت خود بگویید به زودی ورود جدیدی اتفاق می افتد و می فهمید که چگونه یک صندلی ماشین نوزاد را نصب می کنید. جنین ۳۲ هفته ای شما احتمالاً به حالت سر به پایین تبدیل شده است (یا به زودی تغییر می کند)، بنابراین آنها آماده سفر به کانال زایمان هستند. نگران نباشید! شما هنوز کمی بیشتر وقت دارید تا از نظر ذهنی برای آن آماده شوید!

کودک در ۳۲ هفتگی چقدر بزرگ است؟

کودک ۳۲ هفته ای شما به اندازه یک کدو تنبل است. وزن کودک همچنان درحال رشد است و حدود ۱۶.۷ اینچ وزن دارد و وزن آن در هفته ۳۲ بارداری حدود ۳.۸ پوند است.

۳۲ هفته باردار چند ماه است؟

سی و دو هفته بارداری در ماه ها هشت ماه بارداری است. (هر چند به یاد داشته باشید که بیشتر پزشکان پیشرفت شما را طی هفته ها و نه ماه ها پیگیری می کنند.)

۳۲ هفته علائم بارداری

شدت در بخش علائم افزایش می یابد، زیرا سوزش معده و انقباضات در هفته ۳۲ بارداری بیشتر قابل توجه است. اما حدس می زنیم شما از نزدیکتر شدن زمان زایمان بسیار هیجان زده باشید، این علائم بارداری ۳۲ هفته ای حداقل نه خیلی زیاد سرعت شما را کم نمی کند:

  • انقباضات بیشتر Braxton Hicks: این “انقباضات تمرین” به احتمال زیاد بیشتر و بیشتر می شود. (این ممکن است با گرفتگی هفته ۳۲ بارداری اشتباه گرفته شود.) یک تفاوت بزرگ بین انقباضات Braxton Hicks و انقباضات واقعی وجود دارد: این افراد بدون درد هستند؛ فقط احساس می کنند رحم سفت می شود و از بین می روند. برعکس انقباضات واقعی ادامه می یابد. زنانی که ۳۲ هفته باردار هستند و دوقلوها در معرض خطر بیشتری برای زایمان زودرس هستند، بنابراین قطعاً مراقب انقباضاتی که از بین نمی روند باشید .
  • نوک سینه های تیره تر: نوک سینه ها به لطف تغییرات هورمونی تیره تر به نظر می رسند. هیچ کس به طور دقیق دلیل آن را نمی داند، اما یک نظریه این است که آنها تاریک می شوند تا کودک بتواند آنها را برای شیردهی بهتر ببیند. بدن شما بسیار شگفت انگیز است ، نه؟
  • تنگی نفس: نگران نباشید! کودک فضای زیادی در ریه های های شما اشغال میکند و هوای زیادی می گیرد. شما تنها نیستید، بنابراین خیلی خود را تحت فشار قرار ندهید.
  • سوزش سردل: یک ضد اسید پاپ کنید. مصرف آنها برای بیشتر مادران آینده در دوران بارداری بی خطر است.
  • ترشحات سینه: سینه های شما احتمالاً به طور قابل ملاحظه ای بزرگتر است و حتی ممکن است شروع به تولید آغوز، که مایع زرد غلیظی است که کودک در چند روز اول زندگی می خورد، کند. تعجب نکنید که در این مرحله کمی نشت می کند.
  • ترشحات واژن: ترشحات افزایش یافته روش آماده سازی بدن برای زایمان است. از وجود عفونت در آنجا جلوگیری می کند. مراقب پلاگین مخاط باشید؛ این ماده غلیظ (گاهی خونین)، دهانه رحم را می پوشاند تا چند روز (یا فقط چند ساعت) قبل از زایمان، هنگامی که بدن آن را بیرون می آورد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید: ترشحاتی که بیشتر شبیه مایع آبکی به نظر می رسد. اگر جریان مداومی دارید که بیشتر شبیه آب است تا تخلیه، ممکن است کیسه آب شما پاره شده باشد و باعث نشتی کند شود. در این صورت ، با پزشک یا ماما خود تماس بگیرید و به بیمارستان مراجعه کنید.

۳۲ هفته شکم باردار

یک شکم باردار در هفته ۳۲ باید از بالای رحم تا استخوان لگن حدود ۳۰ تا ۳۴ سانتی متر اندازه گیری کند. از همین حالا و حدود هفته ۳۴، کودک از بالا در کنار دنده های شما به پایین لگن شما می افتد، جایی که تا زمان زایمان در حالت سر به پایین آویزان می شود. وقتی این اتفاق می افتد، ممکن است متوجه شوید که ناگهان از حالت “بالا بردن” به “پایین آوردن” می روید. این تضمینی نیست، برخی از نوزادان نمی افتند تا اینکه مادر واقعاً زایمان می کند.

اگر هفته ۳۲ بارداری با دوقلوها هستید، بدیهی است که وزن شما نسبت به سایر زنان باردار ۳۲ هفته ای بیشتر باشد و به احتمال زیاد، شما حتی به زایمان نیز نزدیکتر هستید، زیرا متوسط ​​بارداری دوقلو در ۳۷ هفته تمام مدت در نظر گرفته می شود.

سونوگرافی باردار ۳۲ هفته

جنین در حال آماده شدن برای پا گذاشتن به دنیای جدید خود است و همانطور که اشاره کردیم، اکنون احتمالاً در وضعیت سر به پایین قرار دارد. آنها احتمالاً احساس تنگی بیشتری نیز دارند.

احتمالاً شما یک چکاپ بارداری ۳۲ هفته ای خواهید داشت، زیرا اکثر پزشک یا ماما ها دوست دارند در این مرحله از بارداری، بیماران خود را تقریباً هر هفته ببینند. احتمالاً سونوگرافی ۳۲ هفته بارداری نخواهید داشت مگر اینکه دچار عوارض بارداری شوید یا مورد خاصی وجود داشته باشد که پزشک شما می خواهد آن را بررسی کند. به عنوان مثال، برای خانم هایی که ۳۲ هفته باردار با دوقلو هستند، ممکن است پزشک بخواهد از هفته ۳۰ به بعد نظارت بیشتری انجام دهد.

در هر صورت، شما فقط چند هفته با ملاقات با کودک (یا نوزادان) فاصله دارید! هیجان انگیز نیست؟

چک لیست بارداری در ۳۲ هفته بارداری

یادآوری های هفته:
  • برای ویزیت ۳۴ هفته ای قبل از تولد برنامه ریزی کنید.
  • با شرکت بیمه درمانی خود تماس بگیرید.
  • صندلی ماشین کودک را نصب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.