هفته هفدهم بارداری

هفته هفدهم بارداری

تصمیم گیری کنید. اکنون که در هفته هفدهم بارداری هستید، برنامه ریزی های دقیق و قطعی داشته باشید، مانند اینکه از طریق سونوگرافی از جنسیت کودک مطلع شوید (اگر قبلاً آزمایش سه ماهه اول بارداری را انجام نداده اید) و چه نوع کلاس هایی باید شرکت کنید، انجام این کار ها در این زمان بارداری واقعی تر و نزدیک تر احساس می شود، که بسیار هیجان انگیز است، اما احتمالاً کمی مضطرب هستید. به هر حال، شما در هفته هفدهم بارداری هستید. تقریباً در نیمه های راه هستید و کارهای زیادی برای انجام وجود دارد، ممکن است این کارها طاقت فرسا باشد. اما توصیه ما چیست؟ سعی نکنید همه کارها را خودتان انجام دهید و از دیگران کمک بخواهید.

اندازه کودک در هفته هفدهم بارداری

کودک در هفته ۱۷ بارداری به اندازه یک انار است. جنین ۱۷ هفته ای شما حدود ۱۳ سانت طول و حدود ۱۶۷ گرم وزن دارد.

هفته هفدهم بارداری یعنی چند ماه؟

در هفته ۱۷ بارداری، شما چهار ماهه باردار هستید. اما نکته مهم اینجاست: بارداری، بیش از ۹ ماه است و ۴۰ هفته طول دارد و اگر چهار هفته به یک ماه اختصاص دهید، ۱۰ ماه طول می کشد. البته بعضی از ماه ها کمی بیش از چهار هفته طول می کشد. ممکن است همه کمی گیج کننده باشد، به همین دلیل پزشکان بارداری را بصورت هفتگی دنبال می کنند نه ماهانه.

نشانه ها و علائم شایع هفته هفدهم بارداری

هنگامی که شما در هفته هفدهم بارداری هستید، علائم شما بیشتر است زیرا کودک به سرعت در حال رشد است. مواردی هستند که احتمالاً این هفته احساس می کنید:

  • افزایش مایعات بدن: ترشحات واژن، عرق، مخاط و سایر مایعات به دلیل افزایش جریان خون در شما کاملاً فعال هستند.
  • خواب های عجیب و غریب: خواب های عجیب و غریب ممکن است ناشی از اختلال در ترشح هورمون های شما باشد، اما همچنین ممکن است نتیجه اعصاب و انتظار شما نیز باشد.
  • خارش شکم: با رشد کودک، پوست شما نازک تر می شود و می تواند حساسیت بیشتری داشته باشد. در برابر میل به خراشیدن مقاومت کنید و یک کرم پوستی تسکین دهنده پیدا کنید که خارش را تسکین دهد.
  • افزایش وزن سریع: شاید تاکنون حدود ۲۲۶۷ گرم تا ۴۵۳۵ گرم وزن اضافه کرده باشید. طبیعی است که در سه ماهه دوم حدود ۴۵۰ گرم تا ۹۰۰ گرم در هفته وزن اضافه کنید. افزایش ناگهانی یا بیش از حد وزن می تواند نشانه یک مشکل باشد، بنابراین اگر افزایش وزن شما بالاتر از این است با پزشک خود صحبت کنید.
  • علائم کشش: در حالی که مقداری وزن اضافه می کنید و رحم شما به بزرگ شدن خود ادامه می دهد، داشتن برخی از علائم کشش امری اجتناب ناپذیر است (به خصوص اگر در هفته ۱۷ بارداری با دوقلوها باشید). این نشانه برای هر زنی متفاوت است. برای هیدراته شدن بدن مقدار زیادی آب بنوشید.

وضعیت بدن در هفته هفدهم بارداری

کودک در حال بزرگ شدن است و بدن شما در هفته هفدهم روی بزرگتر شدن کار می کند، حدود ۴۵۰ تا ۹۰۰ گرم در هفته بزرگتر می شود. (اگر در هفته ۱۷ بارداری با دوقلوها هستید باید افزایش وزن تقریباً یکسان باشد.) با گرفتن عکس های زیاد، شکم خود را در هفته هفدهم بارداری ثبت کنید. پس از زایمان شما به گذشته نگاه خواهید کرد و خاطرات خود را یادآوری خواهید کرد. شما باید دفتر خاطراتی درباره تغییر بدن خود داشته باشید.

سونوگرافی هفته هفدهم بارداری

غضروف لاستیکی کودک اکنون به استخوان تبدیل شده است. و کودک در حال رشد مقداری گوشت و چربی روی آن ها است. جنین ۱۷ هفته ای شما نیز در حال رشد بند ناف قوی تر و ضخیم تر است. اگر ترجیح داده اید آزمایش دهید، ممکن است سونوگرافی هفته ۱۷ بارداری را داشته باشید. در این روش، خون بند ناف از نظر علائم ناهنجاری های کروموزومی آزمایش می شود. پزشک با استفاده از سونوگرافی مکانی را برای تلاقی طناب با جفت پیدا می کند (جایی که آن ها برای برداشتن خون به آن نیاز دارند). به طور معمول، این آزمایش تشخیصی در هفته هفدهم انجام می شود.

چک لیست بارداری در هفته هفدهم بارداری

  • نکته تصمیم گیری: آیا در سونوگرافی بعدی جنسیت کودک را خواهید فهمید؟
  • برای مرخصی زایمان برنامه ریزی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.