هفته سی و یکم بارداری

هفته سی و یکم بارداری

آیا می توانید باور کنید که هر پنج حس کودک در هفته ۳۱ بارداری کاملاً رشد کرده است؟ مغز او نیز در حال رشد است. در ضمن، ممکن است کمی احساس گنگ بودن کنید. بسیاری از مادران آینده در طی سه ماهه سوم خود فراموشکارانه عمل می کنند. برخی می گویند که “مغز بارداری” چیز واقعی نیست، اما آیا می توانید صادقانه به زمان دیگری از زندگی خود فکر کنید که به اندازه الان ذهن خود را در ذهن داشته باشید؟ ما حدس می زنیم خیر! به همین منظور، دلیل کافی برای فراموشکاری در هفته ۳۱ بارداری وجود دارد.

کودک در ۳۱ هفتگی چقدر بزرگ است؟

در هفته ۳۱ بارداری ، کودک به اندازه یک دسته مارچوبه است. طول کودک حدود ۱۶.۲ اینچ و وزن آن حدود ۳.۳ پوند است. کودک خیلی بزرگ شده است، آنها احتمالاً فضای ریه های شما را اشغال می کنند، به همین دلیل ممکن است یک راه رفتن معمولی از پله ها برایتان سخت و پیچیده باشد.

۳۱ هفته باردار چند ماه است؟

در هفته ۳۱ بارداری ، شما تقریباً هفت ماهه باردار هستید، اگرچه بارداری معمولاً براساس هفته و نه ماه دنبال می شود.

علائم شایع هفته سی و یکم

از هفته ۳۱ بارداری به بعد، شما علائم مشابهی را که قبلاً تجربه کرده اید احساس خواهید کرد. برخی ممکن است بدتر شوند و برخی دیگر قابل تحمل شوند. در اینجا متداول ترین علائم بارداری هفته ۳۱ است:

  • تنگی نفس: با سنگین شدن و تنگی نفس ممکن است مشکل بیشتری در رفت و آمد داشته باشید. به یاد داشته باشید که زیاد به خود فشار نیاورید. برای شما و کودک خوب است که برخی از ورزش ها را انجام دهید، اما قطعاً به استراحت خود به اندازه لازم بپردازید.
  • ناخن های خشک و شکننده: مطمئناً، شما رشد بیشتری در ناخن انگشتان دست و انگشتان پا دارید، اما این باعث می شود که ناخن ها احساس خشکی کرده و به راحتی شکسته شوند. برخی از مادران آینده با یک روغن مرطوب کننده کوتیکول موفق می شوند. این ممکن است بهانه مناسبی برای مانی پدی آبگرم باشد.
  • انقباضات Braxton Hicks: برای تسکین ناراحتی Braxton Hicks، مقدار زیادی آب بنوشید و اغلب موقعیت خود را تغییر دهید.
  • ترشحات سینه: آن مایع زرد اولین غذای کودک به نام آغوز است و بدن شما آن را برای ورود بزرگ آماده می کند.
  • تکرر ادرار: مثانه شما به اندازه ریه های شما شلوغ است. شما نمی توانید در این زمینه کار خاصی انجام دهید، مگر اینکه از نظر ذهنی برای تعطیلات بیشتر در برنامه روزانه خود در حمام برنامه ریزی کنید.
  • کمر درد: حتما حرکات کششی را ادامه دهید تا کمر درد شما راحت شود. کلاس یوگا قبل از تولد می تواند کمک کند!
  • مشکل خواب: جای تعجب نیست که وقتی کمرتان درد می گیرد، نمی توانید بخوابید. شکم شما منقبض شده است، شما نمی توانید یک موقعیت راحت پیدا کنید.

وضعیت بدن در هفته سی و یکم

در هفته ۳۱ بارداری احتمالاً حدود ۲۱ تا ۲۷ پوند وزن اضافه کرده اید. اگر در هفته ۳۱ بارداری با دوقلوها هستید، بیشتر از ۲۷ تا ۴۲ پوند است. شکم بارداری هفته ۳۱ شما مانع کارهای روزمره مانند بستن کفش و رابطه جنسی می شود.

سونوگرافی در هفته ۳۱ بارداری

جنین هفته ۳۱ شما رشد اساسی مغز و اعصاب را پشت سر می گذارد. چشم های آنها نیز در حال رشد است. عنبیه ها اکنون می توانند به نور واکنش نشان دهند! (بعضی اوقات گاهی اوقات کمی به شکم بارداری هفته ۳۱ شما تابیده می شود!) در واقع ، هر پنج حس کودک در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

موقعیت کودک در هفته ۳۱ چگونه است؟ احتمالاً سر پایین است. پزشک یا ماما شما بررسی می کند تا در قرار بعدی خود اطمینان حاصل کنید.

زنانی که دچار عوارض حاملگی مانند دیابت حاملگی هستند یا هفته ۳۱ بارداری با دوقلوها دارند، ممکن است سونوگرافی ۳۱ هفته بارداری برای بررسی نوزاد (یا نوزادان) انجام دهند. اما اگر شما جزو این دسته نباشید، این هفته دست از کار نمی کشید.

شما فقط می خواهید بدانید که کودک درون شکم ۳۱ هفته باردار شما چگونه است. برخی از والدین کنجکاو تصمیم دارند سونوگرافی ۳بعدی یا ۴ بعدی را بعداً در بارداری انجام دهند؛ معمولاً بین هفته های ۲۴ تا ۳۲ انجام می شود. (بنابراین هفته ۳۱ بارداری زمان مناسبی است!)

در سونوگرافی ۳D یا ۴D، می توانید تمام سطح صورت کودک را در یک تصویر مشاهده کنید. بله، تصویر سه بعدی است. بعد چهارم زمان است! حرکت کودک در صفحه را به صورت سه بعدی مشاهده می کنید. این بدان معناست که جنین ۳۱ هفته ای شما می تواند چشمک بزند، انگشت شست خود را بمکد و حتی ممکن است لبخند بزند یا اخم کند و احتمالاً شما نیز از آن فیلم می گیرید!

شرایط پزشکی وجود دارد که می تواند سونوگرافی سه بعدی یا ۴Dچهار بعدی را در هفته ۳۱ بارداری درخواست کند. اما اگر پزشک یکی از آنها را سفارش ندهد، شما می توانید یکی از آنها را در یک مرکز تصویربرداری مستقل انجام دهید. در این صورت، سونوگرافی ۳D / 4D یک روش انتخابی است، بنابراین بیمه شما آن را پوشش نمی دهد و باید هزینه آن را خود پرداخت کنید.

هرچند که دیدن آنها بسیار جالب است، بنابراین اگر می خواهید یکی از آنها باشد و دکتر شما آن را خوب می داند، دنبال آن بروید!

چک لیست ومراقبت هایی در هفته ۳۱ بارداری

  • حیوانات خانگی خود را برای کودک آماده کنید.
  • علائم زایمان زودرس را یاد بگیرید.
  • کتاب یادبود کودک را سفارش دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.