هفته بیستم بارداری

هفته بیستم بارداری

شما در هفته ۲۰ بارداری، در نیمه راه هستید. قطعا اخیراً متوجه جنسیت کودک شده اید، نام کودک خود را انتخاب می کنید و دلتان می خواهد در هر فروشگاهی خرید کنید. انواع لباس و وسایل سیسمونی با رنگ های مختلف.

کودک در ۲۰ هفتگی چقدر بزرگ است؟

در هفته ۲۰ بارداری، اندازه کودک به اندازه یک موز است. وزن آن ها حدود ۱۰.۲ اونس و ابعاد آن ها تقریباً ۶.۵ اینچ است. (از هفته آینده کودک از سر تا پا اندازه گیری می شود.) کودک هنوز زمان زیادی برای رشد نیاز دارد اما شروع بسیار خوبی برای شماست.

 هفته ۲۰ بارداری چند ماه است؟

مرحله بارداری شما معمولاً براساس هفته است نه ماه، اما ۲۰ هفته بارداری پنج ماه بارداری است. از آنجا که بارداری ۴۰ هفته است، شما اکنون به نیمه رسیده اید!

 علائم شایع در هفته ۲۰ بارداری

احتمالاً حاملگی آن تا ۲۰ هفته بارداری بسیار خوب است. به هر حال ، انرژی شما زیاد است ، انگیزه جنسی شما زیاد است و تا زمانی که شریک زندگی شما نیز به آن علاقه دارد ، احتمالاً اتفاقاتی بین ورق ها رخ می دهد. البته اگر علائم آزار دهنده ای را تجربه نکرده باشید ، بارداری نخواهد بود. در حال حاضر ، احتمالاً تورم ، دل درد ، گرفتگی عضلات پا و چند مورد دیگر است:

  • ترشحات واژن: شما می توانید انتظار داشته باشید که ترشحات تا زمان زایمان افزایش یابد ، که نتیجه مستقیم افزایش سطح هورمون است. اما به پزشک خود اطلاع دهید که ترشحات زرد ، سبز یا بوی بد دارد.
  • گرفتگی عضلات پا: به طور مرتب کشش هایتان را انجام دهید و مقدار زیادی آب بنوشید تا از گرفتگی پاها جلوگیری کند.
  • سوزش معده و  یا سوء هاضمه: وقتی کودک شروع به شلوغی سیستم گوارشی شما می کند ، ممکن است دقیقاً مانند قبل از بارداری کار نکند. آنچه را می خورید تماشا کنید. غذاهای اسیدی و ادویه دار می توانند باعث ایجاد شکم شوند.
  • انرژی بالا: از این انرژی (و میل جنسی) در حالی که دوام دارد لذت ببرید! ممکن است خود را در سه ماهه سوم بیشتر خسته کنید.
  • تورم: نگران نباشید مگر اینکه تورم ناگهانی یا شدید باشد. تورم خفیف طبیعی است و باید پس از زایمان فروکش کند. در این فاصله ، هر زمان که می توانید پاهای خود را بلند کنید.
  • تنگی نفس: رحم شما با منبسط شدن به سمت ریه ها فشار می آورد و باعث می شود نفس تنگی کنید. اگر ۲۰ هفته بارداری با دوقلو داشته باشید ، ممکن است این مسئله به خصوص درست باشد. خیلی خود را تحت فشار قرار ندهید و اگر احساس کردید هوا را نفس می کشید بنشینید و استراحت کنید.

با شروع حدود ۲۰ هفته بارداری، پزشک در هر ویزیت قبل از تولد، قد اساسی را اندازه گیری می کند. قد بنیادی، فاصله استخوان شرمگاه تا بالای رحم شماست. در اندازه سانتی متر ، ارتفاع اساسی باید با هفته بارداری شما مطابقت داشته باشد، ۲ سانتی متر بدهید یا بگیرید. بنابراین به عنوان مثال ، شکم ۲۰ هفته باردار شما باید حدود ۱۸ تا ۲۲ سانتی متر اندازه گیری شود. باید هر هفته حدود یک سانتی متر افزایش یابد. ارتفاع بنیادی بالاتر یا پایین می تواند نشانه ای از یک بیماری بارداری باشد؛ مانند دیابت بارداری، مشکل رشد و یا یک بچه بریچ، بنابراین اگر به نظر نمی رسد متوسط ​​باشد، آزمایش بیشتر ممکن است لازم باشد.

در هفته ۲۰ بارداری ، افزایش وزن به آرامی اتفاق می افتد اما مطمئناً ممکن است تاکنون حدود ۱۰ پوند وزن اضافه کرده باشید. به یاد داشته باشید: شما در نظر دارید هفته ای حدود ۱ تا ۲ پوند وزن اضافه کنید.

توصیه می شود افزایش وزن بارداری در مادران با BMI طبیعی ۲۵ تا ۳۵ پوند باشد. اگر بارداری را با BMI بالا شروع کرده اید، احتمالاً ماما به شما توصیه می کند که در مجموع ۱۵ تا ۲۵ پوند وزن اضافه کنید. اگر از BMI پایین هستید، احتمالاً ۲۸ تا ۴۰ پوند توصیه می شود.

اگر ۲۰ هفته باردار با دوقلو یا چند قلو هستید، انتظار نداشته باشید که پزشک قد اساسی شما را اندازه گیری کند. دلیل آن این است که دشوار است بگویم میانگین مادران باردار برای چندقلوها. در عوض، ماما شما احتمالاً تأکید بیشتری بر افزایش وزن شما خواهد داشت. اکنون که شما ۲۰ هفته باردار با دوقلو هستید، باید هر هفته وزن خود را کمی بیشتر کنید. در نیمه اول بارداری دوقلو، توصیه در حدود ۱ پوند در هفته است و در نیمه دوم، در حدود ۱ تا ۲ پوند است. این به این دلیل است که افزایش وزن سالم به تدریج انجام می شود. بیشتر ماما ها توصیه می کنند که مادران دوقلو با BMI طبیعی در طول بارداری حدود ۳۵ تا ۴۵ پوند وزن اضافه کنند.

سونوگرافی در هفته ۲۰ بارداری

جنین ۲۰ هفته ای شما اکنون دارای جوانه های چشایی مفید است. آنها هر روز چندین اونس مایع آمنیوتیک جمع می کنند که به طور قابل توجهی بیشتر از قبل است.

اگر قبلاً سونوگرافی در اواسط بارداری خود انجام نداده باشید، خیلی زود انجام می دهید، زیرا این آزمایش قبل از تولد بین هفته های ۱۸ تا ۲۲ اتفاق می افتد. اتاق های قلب، کلیه ها و نیمکره های مغز آنها. تکنسین و ماما به دنبال این هستند که به نظر می رسد همه چیز به درستی در حال رشد است و رشد کودک در مسیر درست است.

اگر ۲۰ هفته دوقلو باردار هستید، تکنسین سونوگرافی بررسی می کند که آیا اندازه سر بچه ها تقریباً یکسان است. اگر اینگونه نباشد، اندازه گیری های بیشتری انجام می شود تا مطمئن شوید هیچ یک از دوقلوها دچار مشکل رشد نیستند.

این تکنسین همچنین احتمالاً می تواند جنسیت کودک را به شما بگوید، بنابراین اگر می خواهید بفهمید پسر یا دختر دارید به آنها بگویید. چاپ عکسهای سونوگرافی را بخواهید. این ها یادگارهای فوق العاده کودک شما است که به سرعت در حال رشد است. آن بینی کوچک چقدر زیباست ؟!

چک لیست بارداری در هفته ۲۰ بارداری

یادآوری های هفته:
  • برای ویزیت ۲۴ هفته ای قبل از تولد برنامه ریزی کنید.
  • به این فکر کنید که آیا دوست دارید چه لوازمی برای کودک بگیرید.
  • برای کودک خود نام انتخاب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.