هفته چهلم بارداری

هفته چهلم بارداری

سررسید مبارک! از آنجایی که هفته چهلم بارداری مهلت رسمی کودک است، شما قطعا از قبل خود را آماده کرده اید ، صندلی ماشین کودک را نصب کرده اید ، کیف بیمارستان خود را بسته و درب منزل قرار داده اید. اکنون ، به برخی از موارد آسان در لحظه آخر ، مانند اطمینان از اینکه تلفن همراه قبل از خواب کاملاً شارژ شده و بنزین را پر کنید ، توجه کنید.

در هفته ۴۰ بارداری ، برخی از مادران آینده یک پوشش تشک ضد آب را برای اطمینان روی تخت خود قرار می دهند، این یک الزام نیست ، اما ایده بدی هم نیست ، به خصوص به این دلیل که هنگامی که کودک می آید ، ممکن است خرابکاری های دیگری نیز برای صید وجود داشته باشد (شیر مادر ، تف ، آبگیری).

هفته ۴۰ بارداری می تواند از نظر ذهنی خشن باشد ، زیرا شما دائماً این سوال را خواهید داشت که چه زمانی کودک تصمیم می گیرد ورودی خود را ایجاد کند و از هر گونه لرزش شما سوال می کند. سعی کنید استرس نداشته باشید و مطمئن باشید که کودک وقتی آماده می شود می رسد و بدن شما سیگنال های مناسبی را به شما می دهد که زمان آن فرا رسیده است.

کودک در هفته ۴۰ بارداری چقدر است؟

در هفته ۴۰ بارداری ، اندازه کودک به اندازه یک هندوانه است. اندازه گیری متوسط ​​کودک ۴۰ هفته ای تمام مدت ، از تاج تا پاشنه ۲۰.۲ اینچ و وزن آن ۷.۶ پوند است.

هفته ۴۰ بارداری چند ماه است؟

در ۴۰ هفته بارداری، شما نه ماه بارداری را به پایان رسانده اید! تو موفق شدی!

 علائم هفته ۴۰ بارداری

در این هفته های آخر بارداری، علائمی که شما داشته اید احتمالاً ادامه خواهد داشت. وظیفه اصلی شما این است که آرامش خود را حفظ کنید، زیرا این موارد را ادامه می دهید:

گرفتگی عضلات پا

با کشیدگی های ساق پا و همسترینگ بچسبید تا گرفتگی عضلات پا باعث خواب رفتن شما نشود.

فشار لگن

کودک ممکن است در لگن حتی پایین بیاید و باعث ناراحتی لگن شود.

مشکل خواب

اگر نمی توانید بخوابید ، اشکال ندارد که بلند شوید و کار دیگری انجام دهید ، اما به یک فعالیت آرام مانند خواندن یا نوشتن در یک ژورنال ادامه دهید. شروع به تمیز کردن خانه یا انجام کار های سنگین نکنید. هنوز باقی مانده.

خستگی

این واقعیت که شما نمی توانید بخوابید در اینجا کمکی نمی کند. اما از آنجا که شما ممکن است هیچ برنامه ای نداشته باشید ، ممکن است بتوانید یک چرت اضافی در اینجا یا آنجا بخوابید یا حداقل کمی آرام باشید.

اضطراب

تمام تلاش خود را انجام دهید تا استرس نداشته باشید.

ممکن است ۴۰ هفته باردار باشید و هیچ نشانه ای از زایمان نداشته باشید. اما در هفته ۴۰ بارداری ، علائم زایمان خیلی زود در اینجا مشاهده می شود. اگر دچار انقباضاتی هستید که کمی ناراحت کننده هستند یا در فواصل منظم ادامه می یابند ، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. علائم بارداری ۴۰ هفته دیگر که باید مراقب آن باشید؟ نشت یا جریان مایع آمنیوتیک. این بدان معنی است که آب شما پاره شده یا شکسته است. احتمالاً می دانید زیرا واقعاً آبکی خواهد بود ، مانند ترشحات معمول نیست و متوقف نمی شود. در ابتدا ممکن است فکر کنید که آن را آب می کند ، اما بعد متوجه خواهید شد، نه! شما در حال زایمان هستید.

القای زایمان در هفته ۴۰ بارداری

در هفته ۴۰ بارداری، ممکن است کنجکاو باشید که چگونه با استفاده از روش های طبیعی زایمان ایجاد کنید. توصیه می کنیم پیاده روی طولانی مدت و رابطه جنسی داشته باشید. (هر دو تفریح ​​سرگرم کننده ای هستند و باعث می شوند بدن شما روند را شروع کند.) اگر می خواهید طب سوزنی را امتحان کنید ، این نیز ایمن محسوب می شود. با این حال ، از مکمل های گیاهی استفاده نکنید و روغن کرچک ننوشید – پزشکان می گویند این روش ها ایمن نیستند و احتمالاً به هیچ وجه مثر نیستند. شاید شنیده باشید که تحریک نوک پستان می تواند باعث زایمان شود. می تواند ، اما پزشکان توصیه می کنند حتی آن را امتحان نکنید. در حقیقت ، تحریک نوک پستان می تواند انقباضاتی بیش از حد شدید ایجاد کند و ممکن است سلامتی کودک را به خطر بیندازد. ارزشش را ندارد.

اکنون که به موعد مقرر رسیده اید ، ممکن است پزشک در مورد القای زایمان پزشکی با شما صحبت کند. این که این کار ضروری است یا نه به نحوه کار کودک در آنجا بستگی دارد. (ممکن است پزشک در صورت بروز عارضه یا ۴۰ هفته بارداری با دوقلوها این برنامه را تعیین کند.) اگر کودک کاملاً سالم است و هیچ عارضه ای ندارید ، ممکن است به هیچ وجه نیازی به القا نباشید و می توانید آن را بیرون بکشید ، حتی اگر طول بکشد چند هفته دیگر (بله ، هفته ها. اگرچه احتمال اینکه شما تا پایان هفته آینده به طور طبیعی زایمان کنید بسیار زیاد است.) شاید ارزش داشته باشد که بدانید تا آماده شدن کودک کاملاً منتظر آن بوده اید.

 سونوگرافی در هفته ۴۰ بارداری

جنین ۴۰ هفته ای شما به رشد مو و ناخن ادامه می دهد. و کودک در ۴۰ هفتگی نیز رشد ریه را ادامه می دهد.

وقتی بارداری کامل را به پایان رسانید و به ۴۰ هفته رسیدید ، پزشک احتمالاً می خواهد یک پروفایل بیوفیزیکی انجام دهد. در صورت از دست دادن آن ، این یک آزمون دو برابری است. شما یک آزمایش بدون استرس خواهید داشت ، جایی که حرکت کودک و انقباضات شما کنترل می شود تا ببینید ضربان قلب کودک چگونه واکنش نشان می دهد. هر دو پروفایل بیوفیزیکی و NST به طور کلی هفته ای دو بار با پایان موعد مقرر انجام می شوند. همچنین سونوگرافی ۴۰ هفته بارداری انجام خواهید داد تا ببینید که میزان مایع آمنیوتیک چگونه است.

چک لیست بارداری در هفته ۴۰

یادآوری های هفته:

برای ویزیت ۴۱ هفته ای قبل از تولد برنامه ریزی کنید.
با پزشک خود در مورد گزینه های القا صحبت کنید.
اگر پزشک شما تایید کرد، یک آزمایش بدون استرس انجام دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.