هفته بیست و هشتم بارداری

هفته بیست و هشتم بارداری

به سه ماهه سوم خوش آمدید! مادران آینده که ۲۸ هفته باردار و بالاتر هستند به دلیل کمبود خواب شناخته می شوند. اگر نیمه شب خود را بیدار دیدید ، کاری آرامبخش انجام دهید. زمان آن نیست که خانه را از بالا به پایین جارو برقی کنید – حتی اگر در بعضی از مواقع تمایل به انجام آن داشته باشید. (لانه سازی نامیده می شود. احتمالاً درباره آن شنیده اید.) در عوض ، کتاب بخوانید ، چای بابونه بنوشید یا به موسیقی آرامش بخش گوش دهید. سپس به رختخواب برگردید و سعی کنید کمی استراحت کنید!

کودک در ۲۸ هفتگی چقدر بزرگ است؟

در هفته ۲۸ ، کودک به اندازه یک بادمجان است. با قرار دادن لایه های چربی ، کودک در حال حاضر حدود ۱۴.۸ اینچ از سر تا پا و وزن آن در حدود ۲.۲ پوند است.

۲۸ هفته باردار چند ماه است؟

وقتی به ۲۸ هفته رسیدید ، هفت ماهه باردار هستید. این هفته سه ماهه سوم بارداری خود را شروع می کنید. باورتان می شود که تا اینجا پیش رفته اید ؟!

۲۸ هفته علائم بارداری

با شلوغ شدن بیشتر و بیشتر جنین در بدن در حال رشد جنین ۲۸ هفته ای و شروع به آماده سازی برای ورود آنها ، ممکن است برخی علائم جدید بارداری را مشاهده کنید. این موارد در این مرحله از بازی رایج است:

مشکل خواب. هرچه به تاریخ موعد خود نزدیک می شوید ، احتمالاً در گرفتن ZZZ بیشتر و بیشتر مشکل خواهید داشت (که متعفن است ، زیرا ضرب و شتم می کنید!). این می تواند هورمون یا اعصاب باشد – یا هر دو! – که باعث ناتوانی در چرت زدن می شود.
تنگی نفس. کودک همچنان ریه ها و دیافراگم شما را شلوغ می کند و باعث می شود نفس بکشید. به خودتان اجازه دهید خیلی فشار نیاورید و استراحت کنید.
درد ها. سه ماهه سوم بارداری به دلیل نوسانات هورمون ها و بارداری که بر روی بدن شما وارد می شود ، واقعاً ناخوشایند است. (ما به خصوص با شما مادرانی صحبت می کنیم که ۲۸ هفته باردار با دوقلو هستند!) برای مقابله ، یوگا ، کشش ، شنا ، پیاده روی و / یا ماساژ قبل از تولد انجام دهید. اگر خیلی روی پا هستید کمربند حاملگی بارداری را بپوشید. ما سکسی نیستیم ، می دانیم ، اما می تواند فشاری را که شما را به این ترتیب رنج می دهد ، کاهش دهد.
انقباضات Braxton Hicks. با آماده شدن بدن برای زایمان ، این انقباضات عملی ممکن است قویتر ، قابل توجه یا بیشتر شود. مراقب باشید و مطمئن شوید که انقباضات فقط گاهی اوقات هستند. اگر آنها منظم باشند و به هم نزدیکتر شوند و هنگام تغییر موقعیت متوقف نشوند ، ممکن است در زایمان زودرس باشید و باید با OB ASAP تماس بگیرید.
مشاعره های چکه دار سینه های شما ممکن است در حال حاضر اولین غذای کودک را تولید کنند ، ماده ای مایل به زرد به نام آغوز. و تعجب – بعضی از آن ممکن است در واقع قبل از این اتفاق بیفتد!

۲۸ هفته شکم باردار

OB شما احتمالاً در قرار قبل از تولد شکم ۲۸ هفته باردار شما را اندازه گیری می کند. در این هفته ، ارتفاع اساسی – فاصله از استخوان شرمگاه تا بالای رحم – باید حدود ۲۶ تا ۳۰ سانتی متر باشد. دانستن اینکه در آن محدوده طبیعی اندازه گیری می کنید ، اطمینان خاطر است که رشد کودک در مسیر صحیحی قرار دارد و کودک در موقعیت مناسبی قرار دارد ، زیرا یک برش یا موقعیت پهلو می تواند بر اندازه گیری تأثیر بگذارد. از طرف دیگر ، برای زنانی که ۲۸ هفته باردار هستند دوقلوها ، قد اصلی معمولاً اندازه گیری نمی شود. دلیل آن این است که تخمین “میانگین” برای بارداری دوقلو برای پزشکان دشوارتر است.

پزشکان توصیه می کنند شمارش ضربات را از ۲۸ هفته شروع کنید. شما در مورد تعداد دفعات جابجایی کودک و اینکه آیا حرکات آنها از روز به روز سازگار است نگه دارید. نحوه انجام این کار به این صورت است: ساعتی از روز را انتخاب کنید و یک تایمر تنظیم کنید. ببینید چه مدت طول می کشد تا به ۱۰ حرکت جنین برسید – باید کمتر از دو ساعت باشد. روز بعد در همان زمان تقریبی ، همان کار را انجام دهید. هر روز زمان ها را ثبت کنید و شروع به یافتن یک محدوده متوسط ​​برای کودک خود خواهید کرد. این اطمینان خوبی است که آنها در آنجا به خوبی عمل می کنند. اگر موردی متناقض به نظر می رسد ، به پزشک خود اطلاع دهید.

۲۸ هفته سونوگرافی باردار

در داخل شکم ۲۸ هفته باردار شما ، کودک شروع به رشد چربی بیشتری می کند ، بنابراین پوست یک بار چروکیده شروع به نرم شدن می کند. در یک خبر کاملاً شگفت انگیز ، کودک در حال تمرین تنفس است. ریه های ۲۸ هفته ای جنین شما به اندازه کافی بالغ هستند که اگر قرار است اکنون به دنیا بیایند ، احتمالاً زنده می مانند. وای!

کودک بعد از هفته ۲۸ بارداری بزرگتر و باهوش تر می شود ، و سپس کودک فقط قبل از اینکه آماده ملاقات شما شوند ، به چند لمس دیگر نیاز دارد.

اکنون که ۲۸ هفته باردار هستید ، دو بار در ماه (یا هر دو هفته) می توانید OB خود را مشاهده کنید. اگر بارداری شما بدون عارضه بوده است ، انتظار نداشته باشید در این قرار ملاقات سونوگرافی ۲۸ هفته ای انجام دهید. حتی اگر احتمالاً دوست دارید در آن شکم ۲۸ هفته باردار نگاهی بیندازید ، انجام بیش از دو سونوگرافی در طول بارداری به سادگی لازم نیست ، مگر اینکه دکتر دلیل داشته باشد که شما را با دقت بیشتری تحت نظر داشته باشد. سعی کنید صبور باشید! به زودی کودک اینجا خواهد بود و شما می توانید هر چقدر که می خواهید به آنها نگاه کنید.

چک لیست بارداری در ۲۸ هفته باردار

یادآوری های هفته:

برای ویزیت ۳۰ هفته ای قبل از تولد برنامه ریزی کنید
ضربات جنین را بشمارید
گزینه های تسکین درد را برای روز بزرگ زایمان پیدا کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.