چهار ماهگی کودک

چهار ماهگی کودک

 

کودک شما ۴ ماهه است!

زندگی برای یک کودک ۴ ماهه همه چیز در مورد زمان بازی است!  کودک احتمالاً برخی از توانایی های ورزشی تازه پیدا شده را نشان می دهد، مانند غلت زدن و فشار آوردن به بالا. فرزند کوچک شما اجتماعی تر می شود و هدفمندتر حرکت می کند. نوزادان در این سن دوست دارند صداهایی را که می شنوند و حرکاتی را که می بینند بگویند، صدا بزنند، بازی کنند و تقلید کنند. متوجه خواهید شد که گریه‌های آن‌ها متفاوت خواهد بود، زیرا یاد می‌گیرند با گرسنگی، ناامیدی، ناراحتی و خواب آلودگی ارتباط برقرار کنند.

توسعه ۴ ماهه

کودک چهار ماهه شما همچنان به رشد و یادگیری مهارت های جدید ادامه می دهد.

وزن و قد کودک ۴ ماهه

کودک ۴ ماهه چقدر باید وزن و قد داشته باشد؟ وزن متوسط ​​برای نوزاد ۴ ماهه ۱۴.۲ پوند برای دختران و ۱۵.۴ پوند برای پسران است. طول متوسط ​​(با نام مستعار قد) برای دختران ۲۴.۴ اینچ و برای پسران ۲۵.۲ اینچ است.

البته این بدان معنا نیست که کودک ۴ ماهه شما باید دقیقاً آن اندازه گیری دقیق را داشته باشد. به یاد داشته باشید: نوزادان سالم معمولاً از منحنی رشد طبیعی پیروی می کنند و با بزرگ شدن در صدک یکسان باقی می مانند و این رشد است که شاخص رشد سالم است – و نه صدک.

کودک احتمالاً در ماه گذشته ۱ تا ۱.۲۵ پوند اضافه وزن اضافه کرده است و احتمالاً در این ماه رشد خیلی زیادی خواهد داشت.

پنج حس

کودک ۴ ماهه شما از طریق تمام حواس خود در حال یادگیری جهان است.

کودک دست خود را به دهان می آورد و با دهان خود نیز اشیا را احساس می کند.
او به صحبت های شما گوش می دهد و از شما تقلید می کند. شما احتمالاً “چت” های کمی دارید قایم موشک بازی کنید و چهره های بامزه ای ایجاد کنید تا کودک خود را به خنده بیندازید.
کودک اکنون از راه دور به چیزها نگاه می کند، نه فقط به نزدیکانش.

نقاط عطف ۴ ماهه

کودک ۴ ماهه من باید چه کاری انجام دهد؟

کودک ممکن است بتواند از شکم خود را به پشت بچرخاند و تا آرنج فشار دهد.
او دوست دارد به اسباب بازی ها دست پیدا کند! کلیدهای پلاستیکی، حلقه های دندان درآوردن و کتاب های نرم انتخاب های خوبی در این سن هستند.
برای یک کودک ۴ ماهه ، ممکن است دندان درآوردن آغاز شده باشد، به این معنی که احتمالاً همه چیزهایی که لمس می کند را در دهان خود می کند!

آیا کودک ۴ ماهه من سالم است؟

به نظر می رسد داشتن یک کودک سالم، جستجوی بی پایان برای یافتن پاسخ سوالات سلامتی است. در اینجا برخی از موارد رایج والدین آورده شده است:

  • آیا کودک ۴ ماهه می تواند دندان درآورد؟ (بله!)
  • مدفوع ۴ ماهه چند وقت یک بار باید انجام شود؟
  • کودک ۴ ماهه من یبوست است. وقتی کودک ۴ ماهه من دفع نمی کند چه کاری باید انجام دهم؟
  • کودک ۴ ماهه من اسهال دارد. باید چکار کنم؟
  • کودک ۴ ماهه من زیاد تف می کند. باید چکار کنم؟
  • کودک ۴ ماهه من سرفه می کند. باید چکار کنم؟
  • کودک ۴ ماهه من استفراغ می کند. باید چکار کنم؟
  • کودک ۴ ماهه من تب دارد. باید چکار کنم؟ (برای یک کودک ۴ ماهه، تب کم پس از عکسبرداری طبیعی است. در مورد دادن داروهای تب OTC به کودک از پزشک سوال کنید)
  • ضربان قلب کودک ۴ ماهه من باید چقدر باشد؟ (۹۰ تا ۱۶۰ ضربه در دقیقه محدوده طبیعی نوزادان است.)

غذای کودک ۴ ماهه

درست زمانی که احساس می شود با تغذیه کودک چهار ماهه خود ریتم پیدا کرده اید، ممکن است اوضاع کمی تغییر کند.

کودک ۴ ماهه چه چیزی می تواند بخورد؟
شما باید به تغذیه شیر مادر یا شیر خشک کودک خود ادامه دهید (یا هر دو، مانند برخی از مادران مکمل). اما آنچه ممکن است واقعاً بخواهید بدانید این است: آیا می توانم غذا به کودک ۴ ماهه خود را بدهم؟ پاسخ این است … شاید.

نوزادان مختلف در سنین مختلف برای غذاهای جامد آماده هستند. درباره آن با دکتر کودک صحبت کنید و قبل از مشورت با دکتر، به دنبال این علائم آمادگی باشید:

  • کودک سر خود را بالا و برای مدت طولانی بلند می کند.
  • کودک می تواند به صورت ایستاده (در حالی که تکیه داده شده) روی یک صندلی بلند بنشیند.
  • کودک تقریباً به دو برابر وزن هنگام تولد رسیده و حداقل ۱۳ پوند است.
  • غذای مورد علاقه کودک و دهانش را باز می کند تا سعی کند آن را بچشد.
  • هنگامی که تصمیم به شروع کار گرفتید، باید اولین غذای کودک را انتخاب کنید. آووکادو ، موز، سیب زمینی شیرین و غلات تک دانه ای کودک همه گزینه های محبوب هستند.

چه مقدار غلات (یا میوه یا سبزیجات) برای کودک ۴ ماهه مناسب است؟ شما باید آهسته شروع کنید. فقط یک یا دو اونس در وعده غذایی بسیار زیاد است. اگر به نظر نمی رسد کودک غذا را تمام کند، اورا مجبور نکنید. هر چند روز یک بار یک غذای جدید معرفی کنید و به دنبال علائم آلرژی غذایی باشید.

کودک ۴ ماهه چقدر می خورد؟ کودک ۴ ماهه هر چند وقت یک بار باید غذا بخورد؟

تغذیه بطری: چه مقدار شیر خشک برای کودک ۴ ماهه؟ به طور معمول چهار اونس در حدود چهار تا شش بار در روز.

شیردهی:

شیردهی کودک ۴ ماهه چند وقت یک بار باید انجام شود؟ تغذیه به طور معمول تقریباً در هر سه یا چهار ساعت انجام می شود، اما ممکن است هر کودک شیرده کمی متفاوت باشد. آنچه مهم است این است که به نظر می رسد کودک راضی است، به نظر می رسد سینه شما خالی شده است (نرم است) و کودک به سلامت وزن می گیرد.

پمپاژ:

اگر شیر مادر را پمپاژ می کنید، احتمالاً از خود می پرسید که یک اونس شیر مادر برای کودک ۴ ماهه کافی است. کودک روزانه حدود ۲۵ اونس شیر مادر نیاز دارد. بنابراین باید این تقسیم را بر تعداد تغذیه کودک به طور معمول تقسیم کنید. بنابراین اگر روزانه حدود هشت بار به کودک شیر می دهید، او باید در هر دوره تغذیه حدود ۳.۱ اونس شیر مادر دریافت کند.

برای بررسی مجدد اینکه کودک شیر کافی به بدن شما می رسد ، می توانید پوشک او را بررسی کنید. چند پوشک مرطوب برای کودک چهار ماهه سالم است؟ تقریباً چهار یا پنج مورد بسیار مرطوب در روز.

خواب کودک ۴ ماهه

بچه های چهار ماهه وقتی به خواب می آیند ما را برای حلقه پرتاب می کنند و مدت زمان خواب را تغییر می دهند و میزان بیداری شب را زیاد می کنند. و حتی ممکن است در گهواره خود شروع به غلت زدن کنند. در اینجا نحوه کنترل معضلات معمول خواب در چهار ماه وجود دارد.

یک کودک ۴ ماهه چقدر باید بخوابد؟
کودکان چهار ماهه به طور معمول حدود ۱۵ ساعت در روز می خوابند. حدود ۱۰ ساعت از این خواب شبانه است و پنج ساعت نیز در طی دو یا سه خواب روزانه است. بسیاری از کودکان ۴ ماهه فقط یک یا دو بار در طول شب بیدار می شوند. معمول است که یک برنامه چرت ۴ ماهه شامل یک چرت صبحگاهی و یک چرت بعدازظهر است که طولانی تر است، همراه با یک چرت شب سریع. برخی از نوزادان در این سن فقط دو چرت طولانی تر می خورند.

کودک ۴ ماهه من نمی خوابد! چرا؟
در چهار ماهگی، بعضی از والدین گزارش می دهند که خواب آنها خواب خوبی نیست. یا شاید کودک ۴ ماهه آنها بیشتر از گذشته در نیمه شب با جیغ بیدار می شود.

یک اصطلاح برای این وجود دارد: رگرسیون خواب ۴ ماهه. نوزادان در این سن مانند گذشته عمیق نمی خوابند. به علاوه ، مغز آنها فعال تر است و آنها را هوشیارتر می کند. یک خواب آرام و آرام می تواند به کودک شما کمک کند تا آرامتر چرت بزند. بنابراین می توان عادت دادن کودک به جای اینکه در آغوش شما باشد ، خودش را در تختخواب بخوابد (می دانیم – گفتن راحت تر از انجام آن است!). خوشبختانه، رگرسیون خواب ۴ ماهه معمولاً فقط حدود دو تا شش هفته طول می کشد.

آیا می توانم به کودک ۴ ماهه خود آموزش خواب دهم؟
این یک انتخاب شخصی است، اما برخی از کارشناسان می گویند شما می توانید بین ۴ ماه تا ۶ ماهگی آموزش خواب را شروع کنید. علائمی که ممکن است کودک برای آموزش خواب آماده باشد این است که به طور منظم به خواب می رود و بیشتر اوقات شیشه شیر خود را در نیمه شب رها کند. درباره نحوه آموزش دادن به نوزاد بیشتر بخوانید تا ببینید آیا برای خانواده شما مناسب است یا خیر.

آیا خوابیدن نوزاد روی شکم اشکالی ندارد؟
برای کاهش خطر ابتلا به SIDS باید کودک را در تختخواب پشت او قرار دهید. بنابراین اگر کودک ۴ ماهه ای را روی شکم خود خوابانده اید، یک غلتک بر روی دستان خود قرار گرفته اید!

و اجازه دادن به خوابیدن کودک روی شکم پس از اینکه تمام مدت این اقدامات احتیاطی را انجام داده اید، می تواند تصور ترسناکی باشد. اما اگر کودک شما به اندازه کافی قوی باشد که سر خود را بلند کند و کاملاً روی آن غلت بزند ، گاهی اوقات می توانید روی شکم بخوابید.

نکته ایمنی دیگر: به محض اینکه کودک شروع به غلتیدن کرد، باید قنداق کودک خود را متوقف کنید ، اگر قبلاً این کار را نکرده اید.

برنامه ۴ ماهه

اکنون که یک کودک فعال و بازیگوش بر روی دستان خود قرار گرفته اید، احتمالاً به دنبال انجام کارهای بیشتری برای یک کودک ۴ ماهه هستید. 

چک لیست یا نکات ۴ ماهه کودک

  • کودک را به معاینه چهار ماهه او ببرید.
  • واکسن های ۴ ماهه: آکادمی اطفال اطفال در ویزیت چهار ماهه دوز دوم ایمن سازی پنوموکوک (PCV13) ، DTaP ، Hib ، ویروس فلج اطفال و روتاویروس را توصیه می کند. اگر نگران عوارض جانبی تزریق ۴ ماهه هستید با پزشک خود صحبت کنید.
  • برای معاینه پنج ماهه کودک برنامه ریزی کنید.
  • به همراه پزشک متخصص اطفال خود تصمیم بگیرید که در این ماه کودک را با مواد جامد شروع کنید یا خیر.
  • از آنجا که کودک همه چیز را در دهان خود می گذارد، مرتباً زمین را از نظر اجسام کوچک که خطر خفگی دارند بررسی کنید!
  • عکس کودک ۴ ماهه خود را بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.