نه ماهگی کودک

نه ماهگی کودک

 

کودک شما نه ماهه است!

نگاه کنید! کودک شما چیزهای زیادی به دست آورده است! کودک نه ماهه شما احتمالاً نشسته است (با یا بدون حمایت)، ایستاده بلند می شود، دستانش را بهم می زند و حتی ممکن است حتی روی خزیدن و کروز زدن کار کند. او همچنین دوست دارد با استفاده از انگشت اشاره و انگشت شست در چنگال غذا را برای تغذیه خود جمع کند. با این توانایی ها، زندگی واقعاً برای کودک به یک ماجراجویی تبدیل شده است و شما ، همانطور که او را هنگام کنجکاویش دنبال می کردید، او را به سمت چیزهای جدیدی برای بررسی و لمس هدایت می کنید. شما احتمالاً یک کودک باهوش را تماشا می کنید، زیرا او هنگام اسباب کشی در اتاق از مبلمان و اشیا دیگر برای تأمین هزینه زندگی خود استفاده می کند. طبق معمول، همیشه چشم خود را به سمت کودک نگه دارید، زیرا او به طور شگفت انگیزی سریع است و می تواند به راحتی دست و پا بزند، و هنوز بر مهارت های تعادل خود را تسلط کامل ندارد.

توسعه رشد کودک ۹ ماهه

کودک نه تنها به سرعت در حال رشد است، بلکه با جهشی عجیب رشد می کند! در حقیقت، رشد نوزاد ممکن است در این ماه مانند دیوانه شلیک کند. برای بچه ها معمولاً حدود ۹ ماه، جهش دارد.

وزن و قد کودک ۹ ماهه

شاید تعجب کنید!! وزن یک کودک ۹ ماهه چقدر باید باشد؟ وزن متوسط ​​برای کودک ۹ ماهه برای دختران ۱۸.۱ پوند و برای پسران ۱۹.۶ پوند است. براساس سازمان بهداشت جهانی، قد متوسط ​​برای دختران ۲۷.۶ اینچ و برای پسران ۲۸.۳ اینچ است.

البته، قد و وزن می تواند به طور گسترده ای بین نوزادان سالم متفاوت باشد، بنابراین تا زمانی که کودک شما با سرعت بالایی رشد می کند یعنی در یک منحنی ثابت روی نمودار در مطب پزشک؛ و متخصص اطفال علائم مشکوکی را نمی بیند، رشد کودک شما در مسیر درست قرار دارد.

کودک شما احتمالاً در این ماه تقریباً نیم اینچ رشد می کند و هر هفته سه تا پنج اونس افزایش می یابد.

پنج حس

  • بینایی کودک بهتر می شود. حالا او می تواند به خوبی آن طرف اتاق را ببیند.
  • او به راحتی می تواند چهره ها و اشیا آشنا را تشخیص دهد.
  • کودک می داند چیزهایی وجود دارد که نمی تواند ببیند؛ که به آن ماندگاری شی گفته می شود. او یک اسباب بازی را به یاد می آورد و به دنبال آن می گردد.
  • کودک می تواند صداهای آشنا را نیز تشخیص دهد. او ممکن است کلماتی را که اغلب می شنود مانند نه، بطری، مادر و دادا را بفهمد.

نقاط عطف رشد کودک ۹ ماهه

یک کودک ۹ ماهه باید چه کاری انجام دهد؟

در اینجا برخی از نقاط عطف ذکر شده است که ممکن است کودک نه ماهه شما ضربه خورده یا روی آنها کار کند:

  • خزیدن: نه ماه میانگین سنی است که بچه ها شروع به خزیدن می کنند، به این معنی که کودک شما ممکن است مدتی این کار را انجام داده باشد یا هنوز منتظر شروع این کار هستید. یک کودک ۹ ماهه که نتواند بخزد معمولاً جای نگرانی نیست. در حقیقت، پزشکان می گویند برخی از نوزادان کاملا سالم و رشد یافته هرگز نمی خزند بلکه آنها مستقیماً راه می روند!!
  • ایستادن: کودک ۹ ماهه شما ممکن است بتواند نیمکت یا میز قهوه را نگه دارد تا خودش را از جای خود بلند کند. سفر بعدی او، سفر دریایی است که به معنی راه رفتن با تکیه گاه مبلمان است. حدس میزنید که بعد از آن چه می آید؟!
  • نشستن: چه چیزی برای یک کودک نه ماهه بیشتر سرگرم کننده است؟! ممکن است نشستن طولانی مدت، بازی با اسباب بازی و اشیا باشد. کودک شما دوست دارد از دستان خود برای انجام همه کارها استفاده کند!
  • چنگال گرفتن: بچه های نه ماهه ممکن است با استفاده از انگشت اشاره و انگشت شست شروع به جمع آوری وسایل کنند؛ معروف به چنگال گرفتن. این واقعاً هنگام غذا دادن و بازی مفید است.
  • حباب زدن: بیشتر نوزادان نه ماهه صداهایی مانند ماماما و دادادادا دارند؛ حتی ممکن است از آنها برای توصیف والدین خود استفاده کنند:)

اگر کودک همه کارهای نه ماهه دیگر را انجام نمی دهد، جای نگرانی نیست. اما موارد خاصی وجود دارد که می تواند نشانه تاخیر در رشد باشد. در صورت نوزاد به پزشک متخصص اطفال اطلاع دهید:

  • وقتی او را به صورت ایستاده بالای سطح قرار می دهید، وزنی روی پاهای او نمی گذارد.
  • با تکیه گاه یا نگه داشتن نمی نشیند.
  • صدای زمزمه مانند “مادر” ، “بابا” و “دادا” به نظر نمی رسد.
  • بازی هایی که به بازی رفت و برگشت نیاز دارند را انجام نمی دهد.
  • به نام او وقتی صدایش می زنید پاسخ نمی دهد.
  • به نظر نمی رسد افراد آشنا را تشخیص دهد.
  • به جایی که اشاره می کنید نگاه نمی کند.
  • اسباب بازی ها را از یک دست به دست دیگر منتقل نمی کند.

آیا کودک ۹ ماهه من سالم است؟

در نه ماهگی، کودک شما قرار است دوباره با پزشک متخصص اطفال ملاقات داشته باشد تا معاینه شود، جایی که وزن، قد و دور سر او اندازه گیری می شود. او یک معاینه بدنی و یک آزمایش خون برای بررسی میزان آهن کم و آثار سرب دریافت می کند. اگر در مورد سلامتی کودک نه ماهه خود نگرانی یا سوالات خاصی دارید، وقت آن است که از دکتر بپرسید!

غذای و رژیم کودک ۹ ماهه

اگر کودک شما از یک بطری می نوشد، ممکن است تاکنون خودش آن را نگه دارد و حتی ممکن است کودک فنجان جرعه ای را قرقره کند. در مورد غذاهای جامد، او احتمالاً در فکر این است که آنها را برای خودش نیز تغذیه کند.

کودک ۹ ماهه چقدر باید بخورد؟

تغذیه با بطری:

کودک ۹ ماهه چند اونس باید بنوشد؟ در کل باید حدود ۲۴ تا ۳۲ اونس در یک دوره ۲۴ ساعته باشد. به عبارت دیگر، اگر کودک شش بار در روز بطری یا فنجان نوشابه دارد، باید هر کدام حدود چهار تا شش اونس شیر خشک داشته باشند.

شیردهی:

تغذیه هنوز هم به طور معمول هر سه یا چهار ساعت یکبار انجام می شود اما ممکن است به هر کودک، شیرده کمی متفاوت باشد. آنچه مهم است این است که به نظر می رسد کودک راضی است. همچنین سینه شما خالی شده است (نرم است) و کودک به سلامت وزن می گیرد.

پمپاژ:

نوزاد شیرده روزانه به حدود ۲۵ اونس شیر مادر نیاز دارد. بنابراین شما باید این تقسیم را بر تعداد تغذیه کودک به طور معمول تقسیم کنید. بنابراین اگر روزانه حدود هشت بار به کودک شیر می دهید ، او باید در هر دوره تغذیه حدود ۳.۱ اونس شیر مادر دریافت کند.

غذای جامد:

اگر فکر می کنید به کودک ۹ ماهه چه غذایی بدهید، این ساده تر از آن است که به نظر می رسد. کودک باید سه وعده غذای کوچک به علاوه دو میان وعده (درست مانند شما!) داشته باشد و پزشکان توصیه می کنند غذای کودک را بدون غذای فراوری شده یا قند یا نمک اضافه کنید. غذاهای متنوعی را در گروه های غذایی مختلف و رنگهای مختلف رنگین کمان به کودک بدهید: موز زرد، فلفل قرمز، آووکادو سبز، سیب زمینی شیرین نارنجی، توفوی سفید، غلات سبوس دار قهوه ای. کودک باید در هر وعده غذایی پروتئین، کربوهیدرات و چربی دریافت کند.

برای بررسی مجدد اینکه کودک شیر یا شیرخشک کافی دریافت می کند ، می توانید پوشک او را بررسی کنید.
چند پوشک مرطوب برای یک کودک نه ماهه سالم است؟ تقریباً چهار یا پنج مورد بسیار مرطوب در روز ایده آل تلقی می شود.

کودک در این ماه چه چیزی می تواند بخورد؟

با کدام غذاهای فینگر می توانم کودک ۹ ماهه خود را تغذیه کنم؟
حالا که کودک روی چنگال خود کار می کند، غذاهای فینگر غذاهای خوبی است. سبزیجات مورد علاقه او را که به قطعات کوچک، موز یا آووکادو یا قطعات کوچک ماکارونی پخته شده تقسیم شده است، به او پیشنهاد دهیدبرای او آماده کنید.

آیا کودک ۹ ماهه می تواند تخم مرغ بخورد؟
بسیاری از والدین کودک نه ماهه در مورد تخم مرغ سوال می کنند. توصیه های قبلی این بود که از دادن تخم مرغ به نوزادان قبل از اولین تولد خودداری کنید، اما این توصیه در حال تغییر است. تخم مرغ یک ماده حساسیت زای رایج است و توصیه قدیمی گفت که زرده تخم مرغ حدود ۹ ماه خوب نیست اما باید منتظر بماند تا سفیده تخم مرغ (که به احتمال زیاد باعث واکنش آلرژیک می شود) باشد. اما تحقیقات جدید آلرژی غذایی نشان می دهد که نوزادان نباید به طور کامل از غذاهای حساسیت زا پرهیز کنند. و در واقع، این ممکن است برای کودک مفید باشد که زودتر آنها را معرفی کند.
پاسخ کوتاه این است: بله، شما می توانید در ۹ ماهگی زرده تخم مرغ به کودک بدهید. در مورد سفیده تخم مرغ، با پزشک کودک صحبت کنید و با هم تصمیم بگیرید. (ممکن است خطر آلرژی کودک وارد بدن شود.) و مانند معرفی هر نوع ماده غذایی جدید، در روزهای بعد کودک خود را از نظر علائم واکنش آلرژیک تماشا کنید.

خواب کودک ۹ ماهه

چیزی که دائماً در ذهن والدین است: بخواب! چند سوال معمول وجود دارد که مادران و پدران در مورد چرت زدن بچه های ۹ ماهه خود دارند:

یک کودک ۹ ماهه چقدر باید بخوابد؟

نوزاد ۹ ماهه معمولاً حدود ۱۴ تا ۱۵ ساعت در روز می خوابد. یازده ساعت از آن شب است. حدود سه ساعت بین دو چرت روزانه تقسیم می شود.

کودک ۹ ماهه من شب را نمی خوابد. آیا این طبیعی است؟
بله، طبیعی است! حدود ۷۰ درصد كودكان نه ماهه هشت تا ۱۲ ساعت شب بدون بیداری می خوابند. اما اجازه ندهید این واقعیت که کودک شما در اکثریت افراد قرار ندارد شما را ناراحت کند. بچه ها نیازی به خوابیدن در طول شب ندارند، حتی اگر شما از او بخواهید!

اگر فکر می کنید کودک برای شروع خوابیدن به کشش های طولانی تر، نیاز به کمی تکان دادن اضافی دارد، ممکن است آموزش خواب را در نظر بگیرید. آموزش خواب یک کودک ۹ ماهه کاملاً عملی است؛ اگرچه برخی از نوزادان هستند که مقاومت می کنند. در اینجا اطلاعات بیشتری برای کمک به شما در تصمیم گیری در مورد مناسب بودن آموزش خواب برای خانواده و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی انجام این کار وجود دارد.
در یک کودک ۹ ماهه ، رگرسیون خواب معمول است. در نیمه شب از آنجا که کودک با یادگیری مهارت های جدید مانند خزیدن، خود را به حالت ایستادن و کروز زدن، می تواند تصمیم بگیرد که می خواهد آنها را تمرین کند یا نه!! . برخی از نوزادان بزرگتر ممکن است تصمیم بگیرند که به راحتی مادر و پدر را کلافه کنند!
خبر خوب این است که نوزادان در طی یک یا دو ماه به این ترتیب دچار عقبگرد می شوند. تا آن زمان ، از برخی از این ترفندهای مادران استفاده کنید تا به کودک (و شما) کمک کنید تا خواب آرام تری داشته باشد.

برنامه ریزی برای کودک ۹ ماهه

کودک نه ماهه شما حدود ۱۰ ساعت در روز بیدار است و بیش از هر زمان دیگری فعال است! شما احتمالاً به دنبال ایده هایی برای انجام کار با یک کودک ۹ ماهه هستید. لیست از فعالیت های کودک را که به شما ایده می دهد در حال حاضر چه کارهایی باید انجام دهید و همچنین کارهایی که با کودک در هنگام رشد انجام می دهد، تهیه کنید.

چک لیست و نکاتی برای مراقبت از کودک ۹ ماهه

  • کودک را به بررسی نه ماهه او ببرید.
  • آزمایش خون: پزشک خون کودک را از نظر سرب و علائم کم خونی آزمایش می کند.
  • برای معاینه ۱۲ ماهه کودک برنامه ریزی کنید.
  • آیا کودک به صندلی ماشین جدید نیاز دارد؟ صندلی اتومبیل برای کودک ۹ ماهه شما باید رو به عقب باشد (تا ۲ یا ۳ سالگی) ، بنابراین به دنبال یک صندلی قابل تبدیل باشید که حداقل برای یک یا دو سال دیگر قابل استفاده باشد.
  • اکنون می توانید از یک لکه کوچک خمیر دندان فلوراید برای مسواک زدن دندان های کودک استفاده کنید. (آموزش تف دادن به او می تواند سرگرم کننده باشد!)
  • ایجاد یک دوره مانع کودک با بالشتک هایی که کودک می تواند از طریق آن به ایستادن، اسکوت و کروز بپردازد و به او کمک کند تا مهارت های حرکتی خود را تجربه کند.
  • به یک عکاسی بروید تا لحظات زیبایی از ۹ ماهگی کودک خود ثبت کنید:)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.