یازده ماهگی کودک

یازده ماهگی کودک

کودک شما ۱۱ ماهه است!

شخصیت کودک ۱۱ ماهه شما ممکن است شروع به درخشیدن کند و اکنون احتمالاً می بینید که آیا او تمایل به آرامش بیشتری دارد یا اینکه کمی بدقلق شده است. اما زیاد جدی نگیرید! او هنوز در حال رشد است و می فهمد چه چیزهایی دوست دارد و چه چیزی دوست ندارد. یادگیری کودک، مشاهده (و آزمایش!) و کشف نحوه واکنش به مواردی که با آنها روبرو می شود. و کودک احتمالاً انواع و اقسام مزاجها مانند خجالتی بودن و استقلال را در مقاطع مختلف از رشد خود به نمایش گذاشته است، البته در هیچ روز خاصی نیازی به یاد دادن به او نیست! کمی وقت بگذارید و شخصیت کودک همچنان متحول می شود.

توسعه رشد کودک ۱۱ ماهه

کودک ۱۱ ماهه شما قد می کشد! همانطور که بیشتر و بیشتر روی پای خود می ایستد، شروع به دیدن جهان از حالت ایستاده می کند، که جالب تر است. و این باعث می شود کودک از کاوش در این روش بیشتر هیجان زده شود!

وزن و قد کودک ۱۱ ماهه

کودک ۱۱ ماهه چقدر باید وزن و قد داشته باشد؟
وزن متوسط ​​برای کودک ۱۱ ماهه برای دختران ۱۹.۲ پوند و برای پسران ۲۰.۸ پوند است. قد متوسط ​​برای دختران ۲۸.۷ اینچ و برای پسران ۲۹.۳ اینچ است.
کودک احتمالاً هر ماه تقریباً نیم سانتی متر بلندتر می شود و هفته ای سه تا پنج اونس اضافه می کند، اما با تحرک کودک، سرعت رشد او ممکن است کمی کند شود. بنابراین ممکن است متوجه شوید کودک ۱۱ ماهه شما به سرعت قبل از گذشته وزن نمی گیرد.
اگر نگران سرعت رشد کودک هستید، با متخصص اطفال صحبت کنید. نوزادان ممکن است در زمان های مختلف در مقایسه با سایر نوزادان جهش رشد داشته باشند، بنابراین همه چیز ممکن است خوب باشد. اما همیشه بهتر است کودک را در هر مورد بررسی کنید.

پنج حس

کودک می تواند کاملاً واضح ببیند، و صورتهایی را از فاصله ۲۰ فوت دور تر می کند.
او می تواند هنگام حرکت اشیا را به راحتی تماشا کند.
کودک از نزدیک گوش می کند و اکنون با حس بینایی او ادغام شده است. به عبارت دیگر، کودک به طور همزمان به دنبال دیدن و گوش دادن است، و در مورد آنچه در اطراف او می گذرد اطلاعات بیشتری کسب می کند.
انگار انگشتان کودک به دردسر افتاده است او می خواهد چیزهایی را بزند، تحریک کند و پاره کند! اینجا جایی است که برخی از رنگ های انگشتی و یا مجلات قدیمی کودک برای شما مفید است.

نقاط عطف کودک ۱۱ ماهه

کودک ۱۱ ماهه من باید چه کاری انجام دهد؟

کودک به احتمال زیاد می ایسند، خودش را بالا می کشد، اسکوت می زند و همه چیز را کاوش می کند!
چهاردست و پا رفتن: کودک احتمالاً در چهاردست و پا رفتن بهتر و بهتر می شود. این روش اصلی حمل و نقل او خواهد بود تا لحظه ای که متوجه شود راه رفتن سریعتر است!
ایستادن: کودک ممکن است بدون حمایت یا در حالی که دستان شما را نگه داشته است بایستد. مرحله بعدی: پیاده روی.
اشاره کردن: وقتی از او می پرسید کجاست، می تواند اشیا را تشخیص دهد و به آنها اشاره کند.

آیا کودک ۱۱ ماهه من سالم است؟

در اینجا برخی از سوالات مکرر سلامتی والدین کودکان ۱۱ ماهه آورده شده است:

  • کودک ۱۱ ماهه من اسهال دارد. باید چکار کنم؟
  • کودک ۱۱ ماهه من یبوست است. باید چکار کنم؟
  • کودک ۱۱ ماهه ام سرفه می کند. باید چکار کنم؟
  • کودک ۱۱ ماهه من استفراغ می کند. باید چکار کنم؟
  • کودک ۱۱ ماهه من تب دارد. باید چکار کنم؟

غذای کودک ۱۱ ماهه

کودک سه تا پنج بار در روز شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کند و سه وعده غذای جامد به علاوه یک تا سه میان وعده دارد.

کودک در این ماه چه چیزی می تواند بخورد؟
کودک در طی یازده ماهگی هنوز شیر خشک یا شیر مادر است و در واقع یک غذای جامد کامل است.

چه مقدار فرمول برای کودک ۱۱ ماهه معمولی است؟
حدود شش تا هشت اونس در حدود سه تا پنج بار در روز باید این کار را انجام دهند.

کودک من چند بار باید شیر بخورد؟
هنوز هم کودک در ۱۱ ماهگی حدود سه تا پنج بار در روز شیر می خورد. برخی از مادران فکر می کنند که باید حدود ۱ سالگی شیردهی را متوقف کنند اما می دانند که فواید شیر مادر تا سالهای کودک نوپا گسترش می یابد. بسیاری از خانم ها از اولین تولد خود به نوزاد خود شیر می دهند و خوشحال هستند که این کار را انجام داده اند. این یک تصمیم شخصی است، بنابراین آنچه را که برای شما و کودک مناسب است انجام دهید.

آیا می توانم شیر گاو به کودک ۱۱ ماهه خود بدهم؟
پزشکان توصیه می کنند یک ماه دیگر منتظر بمانند. هنگامی که کودک شما رسماً یک ساله شد ، سیستم گوارش او باید به اندازه کافی بالغ باشد که بتواند از شیر معمولی گاو استفاده کند. از یک سالگی تا دو سالگی به شیر گاو بچسبید و آن را به مقدار آهسته در شیر خشک یا شیر مادر مخلوط کنید.

خواب کودک ۱۱ ماهه

کودک ۱۱ ماهه شما هنوز هم احتمالاً روزانه حدود ۱۳ تا ۱۴ ساعت می خوابد. حدود ۱۰ تا ۱۱ ساعت از آن ساعت شب است و او احتمالاً دو چرت می زند که در مجموع حدود سه ساعت خواب شبانه دارد.

چرا کودک ۱۱ ماهه من مثل قبل نمی خوابد؟
برای یک کودک ۱۱ ماهه، عقب ماندگی خواب دور از ذهن نیست. او اکنون فوق العاده فعال است! و شاید بخواهد ناگهان شب نیز بسیار فعالتر باشد. اگر کودک بیمار نیست، احتمالاً فقط یک پسرفت است که می تواند دو هفته طول بکشد. با دادن روال منظم قبل از خواب و قرار دادن نوزاد در رختخواب در زمان خواب معمول، تمام تلاش خود را به کار گیرید. اوایل تقریباً همیشه بهتر است!

چگونه می توانم آموزش خواب یک کودک ۱۱ ماهه را شروع کنم؟
اگر کودک شما شب بیدار است و شما آماده اید برخی اقدامات را برای طولانی مدت خوابیدن کودک انجام دهید، آموزش خواب می تواند جواب شما باشد. در اینجا نحوه حرکت دادن به آموزش کودک را می بینید.

برنامه ریزی کودک ۱۱ ماهه

کودک ۱۱ ماهه کنجکاو و بازیگوش شما اکنون واقعا یک روز فعال دارد!

اگر به دنبال کارهایی برای انجام یک کودک ۱۱ ماهه هستید ، peekaboo را با تغییرات مختلف بازی کنید. به عنوان مثال، یک پتو کوچک بالای سر کودک بگذارید و سپس آن را بردارید. پشت در پنهان شدن پتو را بالای سر خود بگذارید، و بگذارید کودک آن را در بیاورد.
با هم موسیقی گوش دهیم و آواز بخوانیم! این یک روش عالی برای کمک به رشد زبان کودک است. برنامه های بسیاری از نوزادان بسیار متفاوت به نظر می رسد.

چک لیست و نکاتی برای کودک ۱۱ ماهه 

  • اگر قبلاً این کار را نکرده اید، برای معاینه ۱۲ ماهه کودک برنامه ریزی کنید.
  • اگر مهمانی دارید اولین جشن تولد را به او دعوت کنید.
  • همچنان با کودک آهنگ و آواز بخوانید.
  • عکس کودک ۱۱ ماهه خود را بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.