12 دلیل گریه کردن کودک و نحوه آرام کردن کودک

اینکه بچه ها گریه می کنند، موضوع عجیبی نیست. این نحوه برقراری ارتباط در زمیان گرسنگی، درد، ترس، نیاز به خواب و موارد دیگر است. اما شما چطور باید بدانید که کودک شما دقیقاً می خواهد و چه چیزی را به شما می گوید؟ تفسیر دلایل گریه های کودک، به ویژه در ابتدا، می تواند مشکل باشد. عوامل زیر می تواند دلیل گریه کردن کودک باشد:

  • گرسنگی
  • مشکلات معده
  • نیاز به آروغ زدن
  • پوشک کثیف
  • احتیاج به خواب
  • می خواهد نگه داشته شود
  • خیلی سرد یا خیلی گرم
  • چیزی دردناک و سخت وجود دارد
  • درد دندان درآوردن
  • تحریک کمتری می خواهد
  • تحریک بیشتری می خواهد
  • احساس خوبی ندارد

12 دلیل گریه کردن کودک و نحوه آرام کردن کودک

گرسنگی

گرسنگی احتمالاً اولین چیزی است که هنگام گریه کودک به آن فکر می کنید. یادگیری تشخیص علائم گرسنگی به شما کمک می کند قبل از مرحله گریه تغذیه کودک را شروع کنید. برخی از علائم گرسنگی که باید در نوزادان مراقب آن باشید شامل لب زدن و تشخیص توسط قرار دادن دست خود به دهان کودک است.

مشکلات معده، قولنج و گاز

مشکلات شکمی مرتبط با گاز یا قولنج می تواند منجر به گریه های زیادی شود. شرایط نسبتاً مرموزی که به قولنج معروف است معمولاً گریه غیرقابل تسکین برای حداقل سه ساعت در روز، حداقل سه روز در هفته، حداقل سه هفته پشت سر هم توصیف می شود.

اگر کودک شما اغلب بلافاصله بعد از شیر خوردن سر و صدا و گریه کند، ممکن است درد شکم داشته باشد. بسیاری از والدین با قطره های ضد گاز، بدون نسخه اقدام به درمان می کنند، هر چند که اثبات نشده است که موثر هستند یا نیستند. اما قبل از استفاده از هر روشی با پزشک مشورت کنید.

این اتفاق لزوما بعد از غذا خوردن کودک اتفاق نمی افتد، و گاه به گاه درد گاز می تواند او را ناراحت کند. اگر علت گریه کردن کودک قلنج باشد، سعی کنید او را به پشت روی زمین قرار دهید، پاهایش را بگیرید و با حرکات ملایم مانند دوچرخه سواری حرکت دهید.

“یک بار وقتی دخترم ۹ ماهه بود، او به مدت دو ساعت بدون وقفه گریه کرد. او قبلاً هرگز این کار را نکرده بود، و این بار حتی پرستار نمی توانست او را آرام کند. دکتر به من گفت او را به یک کلینیک نزدیک منتقل کنم. در حالی که در اتاق انتظار بودیم، او باد شکم بزرگی را بیرون داد و بعد از آن حالش خوب شد. این گریه فقط ناشی از یک گاز بود. ”
– تجربه یک مادر

“هنگامی که دخترم کوچک بود، از درد جیغ می کشید. من به او مقداری قطره گاز کودک می دادم، او را روی تختم به پشت می خواباندم، و زانوهای را به آرامی به شکمش فشار می دادم و حرکت می دادم، و یک آهنگ کوچک می خواندم. به مرور او باد شکمش را آزاد می کرد و خوب می شد. ”
– تجربه یک مادر

نیاز به آروغ زدن

آروغ زدن همیشه نیست. اما اگر کودک شما بعد از شیر خوردن گریه می کند، یک آروغ ممکن است تمام نیاز او باشد. نوزادان هنگام شیردهی یا مکیدن از بطری هوا را می بلعند و در صورت آزاد نشدن هوا ممکن است باعث ناراحتی شود. بعضی از نوزادان به دلیل داشتن هوا در شکم به شدت اذیت می شوند، در حالی که به نظر می رسد برخی دیگر آروغ نمی زنند یا اصلاً نیازی به آروغ زدن ندارند.

کودک من غالباً گریه می كند زیرا بعد از خوردن غذا، حتی در هنگام مالش و كوبیدن پشت هم، به سختی می تواند آروغ بزند. آنچه كه پیدا كردم كمك می كند، زمان شكم است. او بعد از چند دقیقه مالش شکم غالباً آروغ می زند.

– تجربه یک مادر

سایر علل احتمالی درد شکمی در نوزادان ریفلاکس، آنفلوانزای معده، آلرژی به شیر، عدم تحمل لاکتوز، یبوست و انسداد روده می باشد.

پوشک کثیف

بعضی از نوزادان بلافاصله به شما اطلاع می دهند که باید تغییر کنند. دیگران می توانند مدت زیادی پوشک کثیف را تحمل کنند. در هر صورت ، بررسی این روش آسان است و اصلاح آن ساده است.

به خواب احتیاج دارد

به نظر می رسد که نوزادان خسته باید به راحتی بتوانند در هر زمان و هر مکان بخوابند. اما برای آنها دشوارتر از آن است که تصور کنید. نوزادان به جای سر تکان دادن آسان، ممکن است سر و صدا و گریه کنند، به ویژه هنگامی که بیش از حد خسته شده اند.

“ما فکر می کردیم که دختر ما در پنج هفته اول زندگی خیلی بدقلق است، تا اینکه در مورد این موضوع مطالعه کردیم. به محض اینکه او برای اولین بار خمیازه می کشد (در هر زمان از در روز)، او را می خوابانیم. او بسیار کمتر گریه می کند و مشکلات کمتری دارد.”
– تجربه یک مادر

“من متوجه شده ام كه ​​اگر كودكم بعد از بازی و تغذیه شروع به گریه كرد می کند و بعد مدتی از خواب بیدار می شود، خسته شده است! در این حالت من فقط او را در آغوش می گیرم، با صدای ملایم با او صحبت می كنم، و اجازه می دهم گریه کند. طولی نمی کشد که به خواب می رود. ”
– تجربه یک مادر

“یک صدای بلند” ششش”فوق العاده خوب کار می کند. من مجبور شدم این صدا را ضبط کنم زیرا با این کار دخترم احساس خوبی داشت. صدای من ۴۸ دقیقه ضبط شده و هر بار تکرار می شود!”
– تجربه یک مادر

می خواهد بغل شود

بچه ها به آغوش کشیدن را دوست دارند. آنها دوست دارند چهره والدین خود را ببینند، صدای آنها را بشنوند و به ضربان قلبشان گوش دهند و حتی می توانند بوی آنها را تشخیص دهند. گریه می تواند راهی برای درخواست آغوش باشد.

شاید از خود بپرسید که آیا کودک با این همه آغوش بدعادت نمی شود؟ اما در چند ماه اول زندگی این امکان وجود ندارد.

“من دوست دارم دخترم را به آرامی در یک پتوی نرم بپیچم، او را در حالت پرستاری نگه دارم، و صورت و سرش را لمس کنم. او دوست دارد دستانم را در موهایش احساس کند. در این حالت خیلی زود آرام می شود.”
– تجربه یک مادر

“پسرم دوست دارد صدای من را بشنود، بنابراین وقتی بی اختیار گریه می کند، او را نزدیک سینه ام نگه می دارم و به او می گویم مامان اینجا است و از او محافظت می کند. ظرف چند دقیقه او در آغوش من خوابیده است!”
– تجربه یک مادر

خیلی سرد یا خیلی گرم

اگر کودک شما احساس خنکی می کند ، مانند زمانی که لباس او را تعویض می کنید تا پوشک خود را عوض کنید یا کفش را با یک دستمال سرد تمیز کنید ، ممکن است با گریه اعتراض کند.

نوزادان تازه متولد شده دوست دارند دسته جمع شوند و گرم شوند – اما نه خیلی گرم. به عنوان یک قاعده ، آنها راحت تر از پوشیدن یک لایه بیشتر از آنچه برای راحت بودن آن نیاز دارید. نوزادان کمتر از سردی زیاد از گرمی بیش از حد شکایت دارند و به این شدت گریه نخواهند کرد.

چیزی دردناک و سخت وجود دارد

بچه ها ممکن است با مشکلی روبرو شوند، مانند وضعیتی که مویی محکم دور انگشت شست بسته شده و گردش خون را قطع می کند. ممکن است مویی در جایی از بدن نوزاد پیچیده شده باشد. این موارد نادر است ولی خوب است که بررسی شود.

برخی از نوزادان نسبت به مواردی مانند برچسب لباس ها یا پارچه حساسیت فوق العاده ای دارند. گاهی این موارد می تواند بدن آنها را ناراحت کند و منجر به گریه کردن شود.

“اینگونه بررسی کنید؛ اگر من جای کودک باشم چه چیزی باعث ناراحتی من می شود؟ اینها برخی از احتمالاتی است که من به آن رسیده ام: آیا انگشت یا پای من گیر کرده یا تنگ است؟ آیا لازم است طور دیگری بنشینم یا در وضعیت دیگری قرار بگیرم؟ پستانک طعم ناخوشایندی دارد و نیاز به شستشو دارد؟ این برچسب یا لباس خارش دارد؟ نزدیک زمین سردتر است؟ نور خیلی روشن است و تلویزیون آزار دهنده است؟”

– تجربه یک مادر

“من فهمیدم که پسرم [یکبار] مویی را در اطراف آلت تناسلی خود پیچیده است. اگر پسر بچه ای دارید ، حتما موهای پوشک او را بررسی کنید زیرا در آنجا بسیار حساس است.”

-تجربه یک مادر

“کودک ۲ ماهه من هر زمان که به او غذا می دادیم گریه می کرد. اما گاهی اوقات او به سختی می نوشید ، بنابراین به طور واضح گرسنه بود. وقتی ما به یک مارک دیگر از نوک پستان متوسل شدیم مشکل از بین رفت.”

-تجربه یک مادر

درد دندان درآوردن

دندان درآوردن ممکن است دردناک باشد زیرا هر دندان جدید لثه های جوان و حساس را تحت فشار قرار می دهد. برخی از نوزادان بیشتر از دیگران رنج می برند، اما بعضی از کودکان در برخی مواقع از دندان درآوردن گیج و اشک آلود می شوند.

اگر فکر می کنید کودک شما درد دارد و از علت آن مطمئن نیستید، سعی کنید لثه های او را با انگشت خود لمس کنید. ممکن است از کشف سختی دندان شیری در حال ظهور شگفت زده شوید. (به طور متوسط​​، اولین دندان بین ۴ تا ۷ ماهگی ظاهر می شود، اما ممکن است زودتر اتفاق بیفتد.)

تحریک کمتری می خواهد

نوزادان از محرک های دنیای اطراف خود می آموزند، اما گاهی اوقات آنها در پردازش این همه محرک مشکل دارند – چراغ ها، سر و صدا ها، از دستی به دست دیگر منتقل شدن و …. گریه می تواند راهی برای گفتن این موضوع باشد: “دیگر کافی است”.

بسیاری از نوزادان از قنداق شدن لذت می برند. به نظر می رسد وقتی دنیا طاقت فرسا می شود احساس امنیت بیشتری می کنند. اگر کودک شما بیش از حد برای قنداق بزرگ است یا آن را دوست ندارد ، سعی کنید در یک مکان آرام عقب نشینی کرده و اجازه دهید کودک شما برای مدتی تخلیه شود.

“قنداق مخصوصاً به نوزادان کمک بزرگی است. محکم بسته شدن از بودن در رحم را تقلید می کند و دخترم آن را دوست دارد.”

“کودک ۶ ماهه من بعد از اینکه با هم سرگرم شدیم بسیار هیجان زده می شود (هیجان زده می شود کلمه مناسب خواهد بود). او شروع به خندیدن با مضحک ترین صداها می کند و وقتی همه چیز آرام است شروع به گریه می کند. این زمانی است که روی تخت می نشینیم با بالشهای بسته و با لحنی بسیار آرام و آرامش را برای او خواندم. او هیچ وقت آرام نمی شود و می خوابد! “

تحریک بیشتری می خواهد

یک کودک “پرتحرک” ممکن است نیاز به تحریک زیادی داشته باشد. و اغلب تنها راه جلوگیری از گریه و سر و صدا، فعال ماندن است. این می تواند برای شما طاقت فرسا باشد! در این حالت کودک خود را طوری قرار دهید تا بتواند تمام فعالیت های اطراف خود را ببیند. برنامه های زیادی را برنامه ریزی کنید. با سایر والدین و نوزادان معاشرت کنید. به گردش های منظم به مکان های دوستانه بچه ها، مانند زمین بازی محل خود، موزه کودکان یا باغ وحش بروید.

“کودک ۷ ماهه من به فعالیت مداوم در اطراف خود علامند است. من وقتی با رایانه کار می کنم و او را با اسباب بازی هایش روی زمین می گذارم، غوغا می کند. وقتی من ظرف ها را می شویم خوشحال می شود، دوست دارد لباسشویی و سایر کارهای خانه را انجام دهم. او به ویژه در فروشگاه ها و مکان های عمومی دیگر آرام است زیرا بسیار علاقه مند و کنجکاو است. “

-تجربه یک مادر

احساس خوبی ندارد

اگر نیازهای اساسی کودک خود را برآورده کرده اید و او را آرام کرده اید و هنوز گریه می کند، ممکن است ممکن است لازم باشد درجه حرارت او را بررسی کنید تا مطمئو شوید تب ندارد و از علائم سایر بیماری ها آگاه باشید.

فریاد و گریه کودک بیمار، متمایز از فریاد و گریه ناشی از گرسنگی است. اگر گریه کودک شما “غیرعادی” به نظر می رسد، به غریزه خود اعتماد کنید و با پزشک تماس بگیرید.

اگر کودک شما هنوز گریه می کند چه باید کرد؟

آیا شکم کودک پر است؟ پوشکش تمیز است؟ محرک خاصی وجود ندارد؟ پس چرا کودک شما باز هم گریه می کند؟

نوزادان برای گریه کردن دلیل خود را دارند. اما آنها کلامی ندارند که به ما بگویند چه مشکلی دارد و حتی داناترین والدین نمی توانند ذهن کودک خود را بخوانند. اما به هر حال روش هایی برای آرام کردن گریه کودک وجود دارد.

منبع babycenter

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.