اهمیت لمس کردن برای نوزادان

طبیعی ترین ژست و حرکت در جهان زمانی است که مادر برای لمس نوزاد تازه متولد شده خود دست درازی می کند تماس پوست با پوست بلافاصله پس از تولد قسمت مهمی از روند پیوند است و در صورت امکان، پزشکان و ماماها همیشه کودک را مستقیماً روی شکم مادر قرار می دهند.

تماس نه تنها از نظر احساسی مثبت است، بلکه می تواند گریه را کاهش دهد، کودک را گرم نگه دارد و می تواند به مادران در شیردهی موفقیت آمیز کمک کند.

اهمیت لمس کردن برای نوزادان

تماس انسانی

نوزادان لمس را تسکین دهنده می دانند. کودک ناراحت می تواند با یک نوازش ملایم یا تکان خوردن موزون در آغوش والدین آرام شود. ماساژ کودک می تواند روش شگفت انگیز دیگری برای اتصال و همچنین آرامش کوچولوی شما باشد و می تواند قبل از خواب به عنوان روشی برای آماده سازی آرام او برای خواب قرار گیرد.

در حالی که نوزادان و کودکان کوچک عادت به حمل دارند و از این رو تماس جسمی زیادی دارند، لازم است که زمان خاصی برای لمس کردن مانند نوازش و بوسه اختصاص دهید.

احساس لذت

بسیاری از نوزادان به یک پتو یا یک اسباب بازی خاص متصل می شوند و از لمس و احساس آن احساس راحتی می کنند. قدرت ارتباط با یک شیء راحت می تواند چنین باشد که اگر بعداً ناخواسته با همان بافت روبرو شود و احساس خستگی کند، ممکن است کودک نشانه هایی از نیاز به خواب را نشان دهد.

جدا کردن کودک از مبلمان پارچه ای به منظور شستشوی مرتب آن، ممکن است یک مشکل بزرگ برای والدین باشد، بنابراین سعی کنید دو نفر را در سفر داشته باشید تا یکی بتواند در حال انجام وظیفه باشد در حالی که دیگری شستشوها را انجام دهد.

بافت

کودک شما به طور طبیعی می خواهد بافت های مختلف را کشف کند، بنابراین اسباب بازیی بخرید که هم اجزای نرم و هم سخت در آنها باشد. موارد متضادی مانند خشن و صاف، زاویه دار (آجرهای پلاستیکی) و گرد (توپی) را امتحان کنید.

اگر در پارک بیرون از خانه هستید، بگذارید کوچولوی شما آنچه در اطراف است را لمس کند. به عنوان مثال، بافت خشن پوست درخت، مانند برگ های پاییز برای او جذاب خواهد بود (از امن بودن محوطه اطمینان حاصل کنید).

مغز در سال های اولیه مانند یک اسفنج است بنابراین سعی کنید مطمئن شوید که کودک شما تا آنجا که ممکن است بافت های مختلف را حس کند، لمس کند، بچشد و بو کند.

لذت و درد

ما در پوست خود پایانه های عصبی زیادی داریم که به ما کمک می کند اطلاعات مختلفی دریافت کنیم، مثلاً گرم یا سرد بودن اشیاء را. درد نشانه مهمی برای خطر در مغز است؛ به عنوان والدین باید مراقب علائم درد باشیم. گریه می تواند نشانه این باشد که کودک شما به نوعی ناراحتی دارد. همیشه برآمدگی های ناراحت کننده در تختخواب، یا لباس های محکم و تنگ که کودک شما را آزار می دهند، را بررسی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.