افزایش هوش هیجانی در نوجوانان

نوجوانی برای بسیاری از خانواده ها سختی های زیادی ایجاد می کند، زیرا هیچ کس دقیقاً نمی داند چگونه با تغییرات عظیمی که نوجوانان متحمل می شوند، رفتار کند. کودکان به طور طبیعی از نوجوانی به بعد از شما دور می شوند، اما اگر از احساسات خود جدا شوید، مشتاقانه خواهید دید که آنها به مشکلی نخواهند خورد. هنگامی که آشفتگی هورمونی، کودکان مظلوم شما را به شورشی غیرقابل پیش بینی و تحریک پذیر تبدیل می کند، شما به همدلی نیاز دارید. اگر ارتباط عاطفی خود را با فرزندان خود در طول سال های جوانی تقویت کنید، می توانید احساس تعادل را حفظ کنید. در این مقاله از کودک شید چند نکته برای افزایش EQ نوجوانان آورده شده است:

افزایش هوش هیجانی در نوجوانان

به نوجوانان تکالیف و کارهایی بدهید که از پس آنها بربیایند

در واقع، این کاری است که باید از اوایل کودکی شروع کنید، اما برای نوجوانان ضروری تر است. اگر آنها بخواهند مستقل و متکی به خود باشند، باید احساس قدرت بالایی در خود داشته باشند، که می توانید با تقویت استقلال، این احساس را القا کنید. زمانی که کارها را به نوجوان محول می کنید او را مشاهده کنید و از راحتی و سختی تکلیف فیدبک بگیرید تا دفعات بعد بتوانید ککالیفی را محول کنید که از پس آن برمی آیند.

همیشه وقتی اشتباه می کنید، حتی کوچک، عذرخواهی کنید!

عذرخواهی کردن مخصوصا وقتی که اشتباهی مرتکب شده اید به نوجوانان نشان می دهد که شما به آنها به عنوان افراد بالغ احترام می گذارید ، با مدل سازی پذیرش نقاط ضعف ما ترس از ظاهر ناجور یا احمقانه آنها را برطرف می کند و از جمع شدن کینه ها بین شما جلوگیری می کند.

بیش از همه ، با عشق خود سخاوتمند باشید. می توانید مسئولیت دکمه هایی را که نوجوانان به شما فشار می دهند بر عهده بگیرید و همچنان به آنها بگویید که آنها را دوست دارید – حتی اگر به آنها اجازه انجام همه کارهایی را که ممکن است بخواهند ، نخواهید داد. در خانه های با EQ بالا قورباغه ها در نهایت به شاهزاده خانم ها و پرنسس ها تبدیل می شوند – اما شما باید ابتدا آنها را ببوسید!

مشکلات خود را به قلب شنونده برسانید

هنگامی که احساس می کنید از والدین احساس خستگی می کنید ، شخصی را پیدا کنید که موافقت کند به شما اجازه دهد برای مدت چهار یا پنج دقیقه با او تماس بگیرید و از طریق آن ارسال کنید. از آنجا که شما مشاوره نمی خواهید ، اما فقط می خواهید از شما شنیده شود ، یک آشنایی ممکن است بهترین انتخاب باشد ، اما یک دوست یا یکی از اعضای خانواده که می تواند از مداخله جلوگیری کند نیز خوب است. هرکسی تمایل و توانایی انجام این کار را ندارد ، اما کسانی که ممکن است از پیشنهاد شما قدردانی کنند تا در ازای آن ، همان کار را برای آنها انجام دهند.

وقتی تماس می گیرید ، اگر بخار شما قبل از چهار یا پنج دقیقه تمام نشود ، درست است. فقط احساسات خود را بدون وقفه بیان کنید تا زمانی که احساس سیری کنید.

پاسخ های هوشمندانه و با EQ بالا به مسائل نوجوانان

“پسرم موهای خود را از یک طرف سبز و از طرف دیگر قرمز رنگ کرد”. . . “دخترم فکر می کند من احمق هستم”. . . “پسرم نسبت به همه بی احترام و بی ادب است”. . . “دخترم وانمود می کند که ما را نمی شناسد”. . . “ما در اتاق او ته سیگار و مواد بسته بندی مواد غذایی آشغال پیدا می کنیم”. . . “او دائماً در شبکه های اجتماعی است و در کار مدرسه دخالت می کند.”

اگر نوجوان در خانه دارید ، می دانید که چرا این شکایات با هم جمع شده است: نوجوانان خیلی خوب ممکن است همه این تخلفات را انجام دهند قبل از اینکه با شما تماس بگیرند. خبر خوب این است که این فعالیت های به ظاهر سرکش تحریک کننده اما کاملاً طبیعی است و به استثنای استعمال سیگار ، اساساً سالم است.

وقتی نوجوانان بازی می کنند ، شما برای عشق ، راهنمایی و مدل سازی EQ بالا هستید. شما می توانید برای احترام به بدن خود مثالی بزنید ، انتخاب احساسی را بیاموزید و رفتارهایی را که برای کارهای خود ارزش قائل هستید الگو قرار دهید. می توانید با همدلی گوش کنید ، حتی وقتی کلمات را دوست ندارید ، و وقتی محدودیت تعیین کنید پیام های واضح “احساس می کنم” ارسال کنید.

مهم است که از نظر عاطفی با نوجوان خود درگیر باشید و نشان دهید که برایتان مهم است. اما به همان اندازه مهم است که از عکس العمل بیش از حد اجتناب کنید ، که فقط فرزند شما را از آن سو دور می کند و باعث قطع ارتباط می شود. در اینجا چند ایده برای برقراری ارتباط و برقراری ارتباط صمیمانه بین شما و نوجوانان آورده شده است.

بفهمید چرا دکمه هایتان فشار می آیند

اگر فقط نزدیک بودن به یکدیگر جرقه ایجاد کند نمی توانید امیدوار شوید که دوباره نزدیک شوید. عمیق آرام باشید و بر احساسات شدیدی که به طور مکرر با نوجوانان شما شعله ور می شوند تمرکز کنید. وقتی از خود می پرسید آیا این احساسات قدیمی است و ماهیت آنها چیست – عصبانیت ، صدمه ، شرم ، ترس ، اجازه دهید احساسات شدت یابد. اکثر دکمه های داغ به لطف خاطرات احساسی وجود دارند ، بنابراین این تمرین می تواند به شما بگوید که شعله ور شدن ناشی از رفتار نوجوان شما یا برخی از حافظه های قدیمی است. اگر یکی از این موارد باشد ، اکنون باید بتوانید با فرزند خود بهتر کنترل کنید.

خود را جای نوجوان خود قرار دهید

قبل از اینکه تصمیم بگیرید از نوجوان خود بخواهید رفتاری را که شما را آزار می دهد تغییر دهد ، زبان بدن کودک و حالات چهره او را تجزیه و تحلیل کنید تا کاملاً از روحیه کودک مطلع شوید و پاسخ احساسی کودک را به درخواست شما تصور کنید. اگر از ناراحتی کودک تصویر می کنید ، به این فکر کنید که کودک چه موضوعی را تهدیدکننده ، شرم آور یا دشوار می داند؟ به عبارت دیگر ، کودک چه احساسی دارد و این چگونه رفتار آزار دهنده کودک را توضیح می دهد؟ بینشی همدلانه ای که از این تمرین بدست می آورید ، شانس شما را برای رسیدن به نوجوانتان بسیار بهبود می بخشد.

آنچه را از یکدیگر نیاز دارید دریابید

بیان مستقیم علاقه خود به دانستن اینکه کودک شما به چه چیزهایی احتیاج دارد راهی دیگر برای استفاده از همدلی برای دور هم جمع شدن شماست. چه روی یک موضوع خاص تمرکز داشته باشید و چه در کل رابطه خود ، می توانید با تهیه هر یک از شما لیستی از سه تا پنج مورد مورد نیاز از یکدیگر با فرزند خود به روشی متقابل و محترمانه مذاکره کنید. سپس لیستی از مواردی را که هر یک فکر می کنید دیگری به شما احتیاج دارد از خود تهیه کنید. با توجه به اینکه چه تبادلاتی ممکن است انجام دهید ، لیست ها را مبادله کنید ، مقایسه کنید و مشخص کنید که هرکدام از شما مایل به انجام چه مواردی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.