7 نکته برای پوشک کردن کودک

پوشک کردن کودک؛ مادر بودن یک مرحله دوست‌داشتنی است. شما کودک کوچک خود را در آغوش می‌گیرید و با نگاه کردن به فرزند خود انرژی می‌گیرید. اما این مراقبت شبانه‌روزی از کودک و شب‌هایی که بی‌خوابی می‌کشید، می‌تواند اوقات چالش‌برانگیز و سختی را ایجاد کند، خصوصاً اگر برای بار اول مادر شده‌اید.  شما از والدین، ​دوستان و آشنایان مشاوره خوبی برای مراقبت از کودکتان دریافت می‌کنید. اما باید این را بدانید که هر پدر و مادری به روش خودش فرزندش را تربیت می‌کند.

اما یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین کارها برای والدین، پوشک کردن کودک است. خیلی از مادر و پدرها در روزها و هفته‌های اول پوشک کردن کودک به روش درست را بلد نیستند و همین موضوع باعث می‌شود همواره از کثیف شدن تخت و پتوهایشان شکایت کنند. بیایید همه مواردی را که باید در مورد پوشک کردن کودک به عنوان یک پدر یا مادر جدید به خاطر بسپارید بررسی کنیم.

پوشک کردن کودک

۱. انتخاب یک پوشک راحت برای پوشک کردن کودک

قبل از اینکه بخواهید چیزی را از قفسه خریداری کنید، از خود این سوال را بپرسید که آیا کودک من در این پوشک راحت خواهد بود؟ برای این کار، پوشکی را انتخاب کنید که به لطیف بودن معروف است. از خرید پوشک‌‌های سفت و ناخوشایند خودداری کنید و حتما پوشکی نرم و لطیف برای محافظت پوست نرم دلبند خود تهیه کنید. به هر حال، یک کودک راحت، یک کودک خوشحال نیز هست!

۲. انتخاب اندازه مناسب پوشک

اندازه پوشک به طور کلی بر اساس وزن کودک و مرحله فعلی رشد وی است. متناسب بودن اندازه‌ی پوشک با اندازه‌ی اندام کودک بسیار مهم است، زیرا پوشک نامناسب به درد بچه شما نمی‌خورد. در اینجا نحوه اطمینان از پوشک مناسب برای کودک آورده شده است:

  • فضای باز بیش از حد در قسمت ران کودک شما به این معنی است که باید اندازه کوچک‌تری را انتخاب کنید. پوشک باید آنقدر راحت و اندازه باشد که درست در قسمت ران کودک قرار بگیرد.
  • اگر انگشت خود را بین قسمت کمری پوشک و پوست کودک خود قرار دهید و اگر احساس محدودیت کنید، برای کودک شما نیز همین احساس را خواهد داشت. پس با این کار می‌توانید متوجه شوید اندازه پوشک مناسب است یا نه.
  • اگر پوشک مد نظر تمام قیمت‌های زیرشکمی فرزند شما را نپوشاند، باید اندازه‌ی بزرگ‌تری را برای پوشک انتخاب کنید.

پوشک کردن کودک

۳. تهیه‌ی پوشک جاذب

نوزادان تازه متولد شده تقریباً ۲۰ بار در روز ادرار می‌کنند! اما شما نمی‌توانید هر ۲۰ بار پوشک آن‌ها را عوض کنید. پس باید از پوشکی استفاده کنید قابلیت جذب بالایی داشته باشد.

۴. وسایلی که در کنار پوشک باید تهیه کنید.

در کنار پوشک کردن کودک، بهتر است از این وسایل نیز استفاده کنید: دستمال یا پنبه‌ی مرطوب مخصوص کودک و پودر بچه. پاهای کودکان به راحتی عرق‌سوز می‌شود و گاهی اوقات به پودر بچه یا مرطوب‌کننده احتیاج دارند.

۵. زمان‌های را برای چک کردن پوشک فرزندتان تعیین کنید.

شما بعد از مدت زمان کوتاهی بعد از به دنیا آمدن دلبندتان، تفاوت گریه‌های او را به خوبی متوجه خواهید شد. این که گرسنه است، دلدرد دارد،‌خوابش میاید یا خودش را کثیف کرده است. برای این که کار به گریه‌های کودکتان نرسد،‌ با خود قرار بگذارید که هر یک ساعت پوشک او را چک کنید. اگر کثیف شده بود پوشکش را عوض کنید.


از دست ندهید! ۱۲ دلیل گریه کردن کودک و نحوه آرام کردن کودک 


۶. ادرار سوختگی یا بثورات پوشک را در صورت بروز، درمان کنید!

پوشک کردن کودک

بثورات پوشک یک مشکل جدی در کودکانی است که پوشک می‌شوند. بثورات شبیه لکه‌های قرمز بر روی باسن و کناره‌های ران کودک شما هستند و به دلیل تحریک مدفوع و ادرار یا پوشک بسیار تنگ ایجاد می‌شوند. اجازه ندهید کودکتان مدت طولانی در پوشک مرطوب خود بماند و بلافاصله آن‌ها را عوض کنید. این کار می‌تواند احتمال بثورات را کاهش دهد. شما می‌توانید از کرم‌ها یا پمادهای بثورات پوشک برای رفع این مشکل استفاده کنید.

۷. دور انداختن پوشک استفاده شده

وقتی کودک شما پوشک خود را کثیف می‌کند، شما نمی‌توانید پوشک کثیف او را کنار بقیه‌ی زباله‌ها قرار دهید. چون بوی نامطبوعی دارد. برای دور انداختن پوشک‌های کثیف و استفاده شده، یک سطل زباله‌ی جدا در نظر بگیرید و پوشک‌ها را درون آن بریزید.

 

نحوه‌ی پوشک کردن کودک مهم‌تر از خرید یک بسته پوشک گران‌قیمت است. البته، اندازه‌ها و مارک‌های مختلفی نیز وجود دارد که باید هر یک از آن‌ها بررس شوند، اما مهم، درک این است که نیاز کودک شما به پوشک ممکن است کاملاً متفاوت از سایر نوزادان باشد. پوشک کردن کودک در ابتدا می‌تواند کمی دشوار باشد. اما نگران نباشید به زودی یاد می‌گیرید که مانند یک حرفه‌ای آن را انجام دهید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.