روش هایی برای کمک به کودک بیش فعال

هیچ دو کودک در مدرسه و هرکجای دیگر دقیقاً مثل هم یاد نمی گیرند، این حقیقت به ویژه برای دانش آموزان دارای اختلال نقص توجه / بیش فعالی (ADHD) صادق است، بیش فعالی شرایطی است که از ۵ تا ۱۰٪ دانش آموزان آمریکایی را تحت تأثیر قرار می دهد و باید کمک به کودک بیش فعال مدنظر قرار گیرد. حتی داروهایی مانند Adderall و Ritalin که راه حل های کوتاه مدت ارائه می دهند، نیز نمی تواند کودکان بیش فعال را به سطح کودکان نرمال برساند.

روش هایی برای کمک به کودک بیش فعال

در اینجا چند روش عالی وجود دارد که والدین و معلمان می توانند به کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی و بیش فعالی در کلاس کمک کنند.

تقویت مثبت و کمک به کودک بیش فعال

تنبیه هیچ گاه کارگشا نیست. در حالی که تنبیه به معلم تسکین موقت می بخشد، ولی به طور مؤثری به کودک یاد نمی دهد که چگونه باید در کلاس رفتار کند. پاداش دادن به رفتارهای مثبت می تواند به آنها کمک کند در یک کلاس درس یاد بگیرند که چه کاری باید انجام دهند.

فعال باشید

بهترین دفاع، حمله است، به خصوص وقتی که می خواهیم به دانش آموزان مبتلا به ADHD کمک کنیم که در کلاس درس شرکت کنند. هیچگاه تنبیه نکنید. در عوض با کودک همکاری کنید. به عنوان مثال، اگر كودك هنگام حل یک مسئله در توجه به دستورالعمل ها مشكل داشته باشد، تکلیف خود را به قسمت های كوچك تر تقسیم كرده و وقفه های مختصر را بین هر قسمت برنامه ریزی كند.

با والدین ارتباط برقرار کنید

ارتباط با والدین کودک در کمک به دانش آموز ADHD بسیار مهم است. بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از کودکان در سن مدرسه از اضطراب رنج می برند، که ممکن است در ADHD آنها نقش داشته باشد. اما معلمان این را نمی دانند، مگر اینکه با والدین ارتباط برقرار کنند. وقتی والدین قبل از شروع مدرسه به طور فعال نیازهای خاص فرزند خود را برطرف می کنند، تکالیف کلاس کاملاً بهتر توسعه یافته و اجرا می شود.

به دنبال روانشناس کودک حرفه ای باشید

مرکز درمان بیش فعالی کودکان

اگر کودکی تحت درمان یک درمانگر باشد، برای والدین نیز مهم است که همکاری کنند. اگرچه یک متخصص بازی درمانی یا پزشک معالج ممکن است از تجهیزات بازی درمانی کودکان مانند بازی های کارت استرس و کارنامه های درمانی برخوردار باشد، اما پیشرفتی در جلسات نخواهد بود مگر اینکه راهکارهای درمانگر از والدین به معلمان ابلاغ شود. اطلاعات به دست آمده از جلسات با وسایل بازی درمانی کودکان می تواند در کلاس بسیار سودمند باشد.


مقاله مرتبط: تاثیر بازی درمانی بر بیش فعالی


این امر برای والدین و معلمان کاملاً مهم است که در تلاش برای کمک به دانش آموزان مبتلا به ADHD، با یکدیگر همکاری کنند. عملی کردن این ایده ها می تواند یک تفاوت اساسی برای کودک adhd فراهم کند.


منبع: childswork

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.