افزایش اعتمادبنفس کودک نوپا با بردهای کوچک

همه ما می دانیم که تربیت کودک نوپا چقدر سخت است، اما خیلی ها نمی دانند که اهمیت تربیت در این سنین چقدر زیاد است. آنها عاشق لگد زدن در اشیاء و گودال ها (برای ایجاد سر و صدا بزرگ) و نشان دادن عضلات بزرگ شده خود هستند. همچنین به همین دلیل است که آنها می توانند خیلی لجباز باشند، و از گوش دادن یا تسلیم شدن امتناع ورزند.

افزایش اعتمادبنفس کودک نوپا با بردهای کوچک

کودک نوپا فقط می خواهد برنده شود!

شما نمی توانید از کودک خود در برابر شکست هایی که متحمل خواهند شد محافظت کنید. اما شما می توانید به کودک کوچک خود کمک کنید تا اعتماد به نفس و مقاومت بیشتری پیدا کند، بنابراین در بزرگسالی او راحتتر با شکست و ناامیدی کنار می آید.

ایجاد اعتماد به نفس در کودک نوپا

فرزند شما هرچه بیشتر حس کند که شما به او ایمان دارید، بیشتر به خودش اعتقاد و اعتماد خواهد داشت. در اینجا چند روش آسان برای افزایش اعتماد به نفس کودک نوپا آورده شده است که سریع نتیجه می دهند!

با احترام گوش کنید

وقتی با صبر و احترام به فرزندتان گوش می دهید، به او این پیام را می دهید كه واقعاً برای او به عنوان یك شخص ارزش قائل هستید.

درخواست کمک کنید

“آیا می توانی این را برای بابا حمل کنی؟” درخواست کمک به او می گوید، من می دانم که می توانی این کار را انجام دهی. وقتی کودک به شما نشان دهد که چقدر توانایی دارد، به خود نیز افتخار می کند. به عنوان مثال، بگویید: “عزیزم، دستانم خیلی پر است، لطفاً می توانی به مامان کمک کنی و کیف من را حمل کنی؟”

گزینه های پیشنهادی

“کدام یک را باید بگیریم؟” هر روز تصمیمات زیادی گرفته می شود. بگذارید فرزندتان دو تا از آن تصمیمات را بگیرد. کودکان یک ساله تصمیم گیرنده خوبی نیستند. اما در ۲ سالگی، از آنها بخواهید که انتخاب کنند: “کدام گل ها را بخریم، صورتی یا زرد؟” پرسیدن نظر فرزندتان به او نشان می دهد که فکر می کنید او باهوش است و به انتخاب های او اعتماد دارید.

دو قانون بزرگ در مورد انتخاب ها:

گزینه های زیادی ارائه نکنید. مغز نابالغ کودک نوپای شما ممکن است بیش از حد با گزینه های زیادی روبرو شود. برای مثال به او بگویید “آیا می خواهید در فنجان قرمز، فنجان زرد، فنجان سبز یا فنجان بنفش شیر میل کنید؟”

اگر قصد دارید نظر کودک خود را نادیده بگیرید، هرگز نظرش را نپرسید. به عنوان مثال، اگر از قبل تصمیم گرفته اید که گل های صورتی را بخرید، از او نپرسید چه گلهایی را دوست دارد.

بگذارید کار را انجام دهد

“شما می توانید این کار را انجام دهید!”
انجام کاری که شما می توانید در عرض پنج ثانیه انجام دهید ممکن است برای کودک نوپای شما پنج دقیقه طول بکشد، اما عجله نکنید! دستان خود را در جیب های خود قرار دهید، لب های خود را به حالت فشرده درآورید، نفس های آرام و عمیق بکشید و تلاش های او را تشویق کنید. (“واو! تو واقعاً سخت تلاش می کنی!” “کارت عالیه، تقریباً فهمیدی!”) صبر و زبان بدن به شما پیام کوچکی به کودک می دهد که به شما اعتماد دارم. البته اگر او واقعاً ناراحت است كمك كنید.

انجام بازی

ایده اصلی بازی” این است که کودک خود را هوشمند / قوی / سریع / و غیر حساس کند. بازی نمونه خوبی از واقعیت است. اگر کودک در بازی بتواند به کنترل خود بپردازد پس در واقعیت هم می تواند اما در بازی برای ایجاد اعتمادبنفس باید اجازه دهید که کودک پیروز شود.

چرا بسیار مهم است که کودک نوپای خود را پیروز جلوه دهید

اگر کودک شما در طول روز با پیروزی ها و موفقیت های کوچک روبرور شود، به طور خودکار از احترام و همکاری بیشتری برخوردار می شود.  دقیقاً در مورد کودک نوپای شما اینگونه است. اگر کودک نوپای شما در تمام طول روز احساس بازنده بودن کند، احتمال همکاری اش با شما بسیار کم است. اما اگر به او اجازه دهید در تمام طول روز پیروزی های کوچکی “کسب کند”، به احتمال زیاد با توجه به انصاف ذاتی انسان ها، به شما اجازه می دهد در چند مبارزه کوچک هم پیروز شوید. او در واقع اینگونه فکر خواهد کرد: “می دانی چی شده مادر؟ من امروز چند بار برنده شده ام، می خواهم این یکی را شما برنده شوی.”

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.