19 حقیقت شگفت انگیز درباره شیردهی

دلایل زیادی وجود دارد که شیر مادر را “طلای مایع” می نامند. شیرمادر یک ماده باورنکردنی است که کودک از آن تغذیه می کند، شیرمادر با نیازهای کودک سازگار می شود و حتی از بیماری ها محافظت می کند. در اینجا برخی از حقایق شیردهی آورده شده است که کاملا شگفت آور است!

19 حقیقت شگفت انگیز درباره شیردهی

حقایقی درباره نرخ شیردهی

۱. بر اساس گزارش CDC، در ایالات متحده بیش از ۸۰ درصد نوزادان از شیرمادر تغذیه می کنند.

۲. AAP توصیه می کند شیردهی به طور انحصاری برای شش ماه اول زندگی انجام شود، اما فقط ۲۵٪ مادران این کار را انجام می دهند.

۳. سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند شیردهی را تا ۲ سالگی ادامه دهید.

۴. ۶/۵۷ درصد از نوزادان از طریق ترکیبی از شیر مادر و شیر خشک تا شش ماهگی تغذیه می شوند.

۵. والدین سیاه پوست با بیشترین چالش های شیردهی روبرو هستند. فقط ۶۴٪ از آنها شیردهی را شروع می کنند و بیشتر آنها پس از ۵-۶ هفته شیردهی را متوقف می کنند. چرا انقدر زود؟ مادران سیاه پوست معمولاً پس از تولد زودتر به کار خود بازمی گردند، اطلاعات کمتری در مورد شیردهی از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی می گیرند و دسترسی کمتری به پشتیبانی حرفه ای مانند مشاوران شیردهی دارند.

۶. سوئد با ۹۸٪ یکی از بالاترین میزان شیردهی را دارد! این موضوع می تواند تا حدی ناشی از سخاوتمندانه ترین سیاست های مرخصی والدین در جهان باشد.

۷. در سال ۲۰۱۸، سرانجام شیر دادن مادر در جمع پنجاه ایالت به قانون تبدیل شد!

حقایقی در مورد شیر مادر

۸- در چند روز اول پس از تولد، سینه های مادر شیر غنی از مواد مغذی پر از کلسیم، پروتئین ها، مواد معدنی و آنتی بادی هایی که نوزادان در چند روز اول زندگی خود به آن نیاز دارند را تولید می کند.

۹. شیر مادر به طرز شگفت انگیزی سازگار است! اگر شما یا کودک خود بیمار هستید، برای جلوگیری از افزایش عفونت، تعداد آنتی بادی ها و افزایش گلبول های سفید شیردهی را افزایش دهید.

۱۰. شیر مادر باعث خواب آلودگی نوزادان می شود! در اواخر روز، شیر مادر حاوی سروتونین بیشتری است – هورمونی که به نوزادان کمک می کند تا بخوابند.

۱۱. یک روز مقدار زیادی سیر بخورید و شیر خود را بو کنید، آیا شیر بوی سیر می دهد؟ رژیم غذایی می تواند بو و طعم شیر مادر شما را تغییر دهد – که این موضوع کمک می کند کودک با طعم دهنده ها آشنا شود.

حقایقی درباره مادر شیرده

۱۲. شیردهی یک تن کالری می سوزاند – چیزی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ در روز – جای تعجب نیست که شما بعد از شیردهی اینقدر گرسنه شوید!

۱۳. شیردهی مغز شما را خوشحال می کند! در دوران شیردهی، مغز شما پرولاکتین و اکسی توسین (هورمون های “احساس خوب”) را آزاد می کند که به شما کمک می کند با نوزاد ارتباط برقرار کنید.

۱۴. والدینی که با موفقیت شیر ​​می دهند کمتر دچار افسردگی پس از زایمان می شوند … شاید به دلیل همه آن هورمون های خوب باشد!

۱۵. یکی دیگر از فواید سالم: افرادی که شیر می دهند کمتر به سرطان پستان مبتلا می شوند.

حقایقی درباره نوزادان شیرخوار

۱۶- یک نوزاد تازه متولد شده فقط می تواند در فوکوس ۸ تا ۱۵ اینچ دور از صورت خود چیزها را به وضوح ببیند، به این معنی که می تواند شما را هنگام پرستاری ببیند. این موضوع برای یک پیوند عاطفی خوب اهنیت دارد!

۱۷. نوزادان حس بویایی خوبی دارند و رایحه مخصوص شیر مادر را می دانند. به همین دلیل است که وقتی گرسنه می شود سر خود را رو به شما برمی گرداند.

۱۸- بسیاری از مطالعات نشان می دهد که نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند کمتر به عفونت گوش، مشکلات تنفس و دستگاه گوارش مبتلا می شوند.

۱۹- در فرهنگ هایی مانند کونگ سان آفریقای جنوبی، مادران به طور سنتی ۵۰-۱۰۰ بار در روز نوزادان را شیر می دهند!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.