9 نشانه اصلی بارداری

9 نشانه اصلی بارداری۱. سوزن سوزن شدن نوک سینه ها

از آنجا که هورمون های بارداری خون رسانی به پستان های شما را افزایش می دهند، ممکن است احساس سوز سوز شدن در اطراف نوک سینه های خود را داشته باشید. این موضوع می تواند یکی از علائم اولیه بارداری باشد و گاهی اوقات در طی یک هفته یا بیشتر از زمان بارداری قابل مشاهده است.

۲. لکه بینی

لکه بینی می تواند نشانه بارداری باشد. البته این نشانه در بین تمام افراد باردار دیده نمی شود اما برخی دچار لکه بینی قهوه ای به عنوان نشانه بارداری می شوند.
این ترشح ناشی از خونریزی بعد از انتقال جنین به دیواره رحم است که هنگامی رخ می دهد که تخمک بارور شده در دیواره رحم لانه می کند. خونریزی ناشی از لانه گزینی جنین ممعمولا یک تا دو هفته پس از بارور شدن تخمک رخ می دهد.

۳. احساس مریضی

مگر اینکه خوش شانس باشید، تا از حالت تهوع فرار کنید. با این حال، حالت تهوع صبحگاهی یکی از علائم رایج در اوایل بارداری است. این غالباً از حدود شش هفته بارداری شروع می شود ، هرچند ممکن است از چهار هفته شروع شود.

ممکن است احساس مریضی و سستی کنید و یا حتی استفراغ کنید. علی رغم نام ، حالت تهوع صبحگاهی می تواند در هر زمان از شبانه روز یا شب شما را تحت تأثیر قرار دهد.

۴. سینه های حساس و متورم

هنگامی که حدود شش هفته باردار هستید ، ممکن است سینه های شما به طور فزاینده ای حساس شوند. این شبیه احساسی است که قبل از پریود شدن شما احساس می کنند ، اما بیشتر.

ممکن است متوجه شوید که سینه های شما بزرگتر و متورم است و رگهایی در زیر پوست دیده می شوند. حساسیت به لطف بیشتر در سه ماهه اول بارداری دیده می شود و با پیشرفت بارداری کاهش می یابد.

۵. احساس خستگی

خسته؟ ممکن است در حالی که بدن شما برای حمایت از کودک شما لنگ می زند ، درست از همان مراحل اولیه بارداری ، خود را غواصی کنید. هورمونهای بارداری در بدن مقصر هستند ، زیرا اینها باعث احساس خستگی ، ناراحتی و احساسات می شوند.

اگرچه خستگی به خودی خود علامت آتش سوزی نیست ، اما یکی از علائم حاملگی است. ممکن است متوجه شوید که خستگی بیشترین سه ماهه اول و سه ماهه سوم شما را از بین می برد.

۶. نوک سینه های تیره تر

تغییرات پوستی در دوران بارداری معمول است. یکی از اولین تغییراتی که ممکن است مشاهده کنید تیره شدن پوست دور نوک پستان (آرئول) است. این می تواند از حدود هشت هفته رخ دهد. همچنین ممکن است متوجه شوید برجستگی های اطراف نوک سینه ها بارزتر شده و نوک سینه ها قائم تر هستند. ممکن است مجرا و واژن شما به قرمز مایل به ارغوانی تر نیز تغییر کند، اگرچه احتمالاً متوجه این موضوع نخواهید شد!

۷- اشتیاق به غذا و تغییر حس بویایی

هوس غذایی می تواند یکی از علائم بارداری باشد. در ابتدا احتمال اینکه بعضی از طعم ها را از بین ببرید ، احتمالاً حتی قبل از از دست دادن قاعدگی وجود دارد.

ممکن است طعم فلزی در دهان خود مشاهده کنید ، یا متوجه شوید که نمی توانید با قهوه صبحگاهی یا غذایی که معمولاً دوست دارید مانند تخم مرغ روبرو شوید.

ممکن است حس بویایی شما نیز تغییر کند و نسبت به بوی غذا یا آشپزی حساسیت بیشتری پیدا کنید.

۸. نامنظم شدن عادت ماهانه

اگر معمولاً بسیار منظم هستید و پریودتان به موقع شروع نمی شود ، احتمالاً قبل از مشاهده علائم دیگر ، تست بارداری انجام می دهید. پریود فراموش شده یکی از مطمئن ترین علائم بارداری است.

اما اگر قاعدگی شما معمولاً نامنظم است ، یا اینکه به دلیل به وجود آمدن بعدی بعدی خود را از دست می دهید ، ممکن است متوجه نشوید که قاعدگی شما دیر است. در این حالت ، سینه های حساس ، احساس آرامش و داشتن سفرهای اضافی به سمت حلقوی ممکن است نشانه های اولیه بارداری شما باشد.

۹. اثبات: تست مثبت بارداری در منزل

اگر حداقل تا اولین روز از دست رفتن قاعدگی صبر کنید ، اکثر تست های بارداری در خانه نتیجه مطلوبی را به شما می دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.