10 نکته مهم برای داشتن دوران بارداری سالم!

داشتن دوران بارداری سالم خواسته‌ی هر بانویی است. اگر باردار هستید و یا به باردار شدن فکر می‌کنید، باید تغییراتی را در سبک زندگی خود ایجاد کنید تا سلامتی خود و فرزند در حال رشد خود را حفظ کنید. شما احتمالاً بعضی از توصیه‌های اساسی مانند عدم استعمال سیگار یا الکل و همچنین استراحت را می‌دانید. ما در این مقاله می‌خواهیم به برخی از نکاتی که بهتر است شما در دوران بارداری و یا حتی قبل از آن رعایت کنید، بپردازیم.

در اینجا نکاتی مهم در مورد سبک کلی زندگی برای داشتن دوران بارداری سالم آورده شده است:

۱. برای داشتن دوران بارداری سالم، آب بیشتری بنوشید

داشتن دوران بارداری سالم

یکی از مهم‌ترین نکات رژیم غذایی برای داشتن دوران بارداری سالم، اطمینان از هیدراته ماندن بدن است. به این معنا که آب مورد نیاز بدن شما، تامین می‌شود. نوشیدن ۶-۸ لیوان آب در روز علاوه بر اینکه پوست شما را صاف و شفاف نگه می‌دارد، باعث کاهش علائم ناخوشایند مانند یبوست و نفخ شکم در دوران بارداری نیز می‌شود.

۲. برای داشتن دوران بارداری سالم و آرام، با خیال راحت ورزش کنید

داشتن تناسب اندام در دوران بارداری از نظر جسمی و روحی برای شما مفید است. اما مهم است که ابتدا بدن در حال تغییر را بشناسید و خود را با تغییراتی که در شما اتفاق می‌افتد سازگار کنید.

پیشنهاد نویسنده: معرفی ورزش هایی برای دوران بارداری

۳. با مشورت پزشک خود، ویتامین مصرف کنید

نیازهای تغذیه‌ای شما در دوران بارداری می‌تواند تا ۵۰٪ افزایش یابد. اما بدن شما در حین بارداری و در سه ماهه اول آن، به توجه متفاوتی نیاز دارد. اگر در مصرف قرص مشکل دارید، به دنبال یک ویتامین محلول کودک باشید که بتوانید آن را بنوشید.

۴. رژیم غذایی متعادل داشته باشید

داشتن دوران بارداری سالم

تهیه یک خانه سالم برای کودک در حال رشد به این معنی نیست که باید خود را از همه چیزهایی که دوست دارید بخورید، محروم کنید. فقط چند تغییر کوچک برای تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن شما و کودکتان کافیست.

۵. تمرینات کف لگن را تمرین کنید

کف لگن نقطه‌ای بسیار مهم در دوران بارداری شماست. این نوع از تمرینات برای دوران بارداری و زمان زایمان شما، بسیار مفید خواهد بود. با تمرینات کف لگن، زنان می‌توانند در دوران بارداری کنترل مثانه و روده خود را حفظ کنند. چرا که در این دوران به دلیل فشار رحم به دیگر اعضا، کنترل روده و مثانه کمی سخت‌تر است.

۶. سوزش معده و یبوست را کاهش دهید

سوزش سر دل مشکلی رایج در دوران بارداری‌ست. تحقیقات نشان داده است که تا حدود ۸۰٪ مادران آن را تجربه می‌کنند. آهن یکی از مهم‌ترین مواد معدنی است که شما باید برای داشتن دوران بارداری سالم، مقدار آن را در سطح مناسبی حفظ کنید. اگر قرص آهن برای شما تجویز شده باشد، می‌تواند مشکل یبوست را در شما ایجاد کند. بنابراین توصیه می‌شود رژیم غذایی غنی از آهن را دنبال کنید و نیازی به مصرف مکمل‌های آهن نیست. افزایش مصرف مایعات، به کاهش یبوست نیز کمک می‌کند.

۷. بدنتان را از سموم پاک کنید

اگرچه بسیاری از خانم‌ها دوست ندارند مصرف کافئین را به طور کامل در دوران بارداری ترک کنند، اما متخصصان معتقدند مصرف کم یا متوسط ​​کافئین بی‌خطر است. در مورد الکل، دستورالعمل‌های فعلی نشان می‌دهد عدم مصرف الکل، ایمن‌ترین گزینه است. محافظت از کودک در برابر دود تنباکو یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای شروع زندگی سالم کودک خود انجام دهید.

۸. مطالعه کرده و اطلاعات خود را بالا ببرید

داشتن دوران بارداری سالم

یکی از بهترین راه‌های آمادگی برای بارداری و زایمان، شرکت در کلاس‌های قبل از زایمان، مطالعه کتاب‌هایی در این باره و درخواست مشاوره است. دانش کافی، برای شما داشتن دوران بارداری سالم را فراهم می‌کند. همچنین از استرس شما تا حد زیادی می‌کاهد و در دوران بارداری و زایمان احساس راحتی بسیار بیشتری خواهید کرد. زیرا متمرکز و آماده خواهید بود.

۹. مراقب وزن خود باشید

شما باید مراقب میزان اضافه وزن خود در دوران بارداری باشید. افزایش بیش از حد وزن ممکن است برای شما و کوچولوی در حال رشد شما مضر باشد.

۱۰. با مراقب‌های لازم، جالت تهوع صبحگاهی خود را کاهش دهید

۸۰٪ از زنان در طی سه ماهه اول بارداری خود دچار حالت تهوع صبحگاهی می‌شوند. که احتمالاً به دلیل تغییر سطح هورمون‌ها می‌باشد. اطمینان حاصل کنید که ویتامین شما به گونه‌ای تنظیم شده است که شامل رفع فعال شدن بیماری صبحگاهی است. با این کار نیازی به مصرف مکمل‌های اضافی برای رفع این مشکل نیست.

دوران بارداری، دورانی حساس و شیرین است. برخی از بانوان در این دوران از درد زیاد و مشکلات مختلف مانند حالت تهوع، درد دل، سردرد و غیره رنج می‌برند، اما برخی دیگر این دوران را شیرین‌ترین دوران زندگی خود می‌داننذ. چرا که نکات مهم برای داشتن بارداری سالم را رعایت کرده و از این دوران مانند دیگر لحظات زندگی خود لذت می‌برند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.