5 مورد از سوالات متداول در تشخیص بارداری

سوالات متداول در تشخیص بارداری | وقتی خانمی در معرض بارداری قرار دارد، بهتر است به هر علامتی از طرف بدن خودش توجه کند. علائم بارداری در روزها و هفته‌های اول شامل گرفتگی عضلات، یبوست، تغییر در خلق و روحیات و غیره هستند که شما می‌توانید این علائم را به طور کامل در مقاله‌ی “10 مورد از علائم بارداری؛ چطور بفهمیم که باردار هستیم؟” مطالعه کنید. درباره بارداری و قبل از آن، موضوعاتی وجود دارد که همه‌ی بانوان باید آن‌‌ها را بدانند. پرسیدن سوالات متداول در تشخیص بارداری می‌تواند به شما برای داشتن بارداری بهتر و آسان‌تر کمک کند.

اما در ارتباط با دوران قبل از بارداری، بیشتر خانم‌ها سوالات ثابتی می‌پرسند که در این مقاله می‌خواهیم به سوالات متداول در تشخیص بارداری پاسخ دهیم.

سوالات متداول در تشخیص بارداری

سوالات متداول در تشخیص بارداری

1. چقدر زود می‌توانم علائم بارداری را تجربه کنم؟

بروز علائم بارداری در خانم‌ها متفاوت است. سینه‌های نرم، حالت تهوع، خستگی، خواب آلودگی، حساسیت به بو و نفخ شکم معمولاً علائمی هستند که از حدود یک هفته یا ده روز قبل از رسیدن قاعدگی شروع به بروز می‌کنند. تکرر ادرار، چند روز قبل از پریود شما اتفاق می‌افتد. علائم دیگر مانند ترشحات واژن، تغییر رنگ مخاط دهانه رحم، نوک سینه‌های تیره، مدتی طول می‌کشد تا خود را نشان دهند.

2. دلایل تأخیر دوره پریودی چیست؟

یکی از سوالات متداول در تشخیص بارداری برای بانوان، تاخیر در پریودی آن‌هاست. تاخیر در دوره پریودی می‌تواند توسط چندین عامل ایجاد شود. این احتمال وجود دارد که شما باردار باشید. با این حال تغییرات هورمونی، افزایش وزن، کاهش وزن، خوردن دارو، استرس، استرس، سندرم تخمدان پلی کیستیک، تیروئید، قرص‌های جلوگیری از بارداری یا مصرف مواد مخدر نیز می‌تواند باعث تاخیر در دوره‌ی پریودی شما شود.

سوالات متداول در تشخیص بارداری

3. چه تفاوتی بین PMS و علائم بارداری وجود دارد؟

علائم بارداری و اثرات سندرم قبل از قاعدگی (PMS) بسیار شبیه به هم هستند. به عنوان مثال تغییر در خلق و روحیات، درد عضلات ران پا و کمر، افزایش وزن، احساس سنگینی و سفتی در سینه‌ها و ختسنگی و خواب‌آلودگی. بنابراین، برای تأیید بارداری باید کمی بیشتر صبر کنید. ثابت شدن دمای پایه بدن، ترشحات واژن و نوک‌سینه‌های تیره برخی از نشانه‌های ثابت بارداری هستند. با این حال، هیچ یک از آن‌ها قطعی نیستند و تنها راه برای تایید باردار بودن یا نبودن آزمایش تست بارداری است.

4. آیا ممکن است پریودی اتفاق نیوفتد اما بارداری هم رخ ندهد؟

پریود عقب افتاده لزوماً به معنای باردار بودن شما نیست. تاخیر در دوره قاعدگی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله تغییرات هورمونی یا استرس. تا زمانی که آزمایش بارداری آن را تأیید نکند، پریود نشدن در یک دوره را نمی‌توان نشانه حاملگی دانست.

5. آیا ممکن است پریود شویم اما باردار هم باشیم؟

این سوال یکی دیگر از سوالات متداول در تشخیص بارداری است. غیر معمول نیست که مادران، در مراحل اولیه بارداری دچار خونریزی می‌شوند. ممکن است دیدن لکه خون کم رنگ، ترشحات صورتی رنگ ​یا قهوه‌ای روشن وجود داشته باشد که برای چند ساعت یا چند روز ادامه داشته باشد. برای تأیید بارداری خود، به نزدیک‌ترین داروخانه بروید و یک کیت بارداری در خانه بگیرید یا برای پاسخ قطعی به متخصص زنان مراجعه کنید.

سوالات متداول در تشخیص بارداری

پرسیدن این سوالات متداول در تشخیص بارداری و شنیدن جواب‌ها می‌تواند به شما اطمینان و آرامش بدهد. علائم و مراحل بارداری هرگز در بین همه خانم‌ها شبیه به هم نیست. بعض از علائمی که شما تجربه می‌کنید ممکن است به دلیل یک بیماری خاص در شما باشد که از آن اطلاع ندارید. علائم بارداری لزوما حاملگی را تأیید نمی‌کند. اما بهترین کار این است که پس از مشاهده هر گونه واکنش در بدن خود، به پزشک مراجعه کنید.

در صورتی که جواب آزمایش شما مثبت بود، مراقبت‌های زیادی وجود دارد که با انجام دادن آن‌ها بارداری آسان و بهتری خواهید داشت.


برای اطلاعات بیشتر در مورد هفته‌ی اول بارداری این مقاله را از دست ندهید! هفته اول بارداری


از همراهی شما ممنونیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.