12 راز بزرگی که هر پدر و مادر خوب باید بداند!

پدر و مادر خوب چه ویژگی هایی دارند؟

اگر می خواهید پدر و مادر خوب و وظیفه شناسی باشید بخوانید!

پدر و مادر خوب بودن و تربیت بچه ها به بهترین شیوه و طبق اصول می تواند کار سختی باشد. یک کار سخت بسیار سخت که در قبال آن پاداشی دریافت نمی کنید اما در عین حال می تواند بزرگ ترین محرک زندگی شما باشد. فرزندان شما بیش از آنچه بتوانید ابراز کنید شما را شاد خواهند کرد و به شما احساس ارزش خواهند داد.

چگونه پدر و مادر خوب و وظیفه شناسی باشیم؟

آیا لذت پدر و مادر خوب بودن به این معناست که والدگری و فرزندپروری کار ساده‌ای ست؟ قطعا خیر! روزهایی وجود دارد که دلتان چیزی جز یک فریاد بلند بر سر تمام اعضای خانواده نخواهد خواست. احساس می کنید گیر یک دیکتاتور کوچک افتاده اید و مسئولیتی که پذیرفته اید شما را می کشد. اشکالی ندارد که حتی گاهی به خاطر پدر یا مادر شدن احساس بدی داشته باشید، با چند تغییر اساسی، هر کسی می تواند در راستای پدر و مادر خوب شدن تلاش کند.

پدر و مادر خوب

پدر و مادر خوب و خوشبخت بودن یعنی چه؟

اگرچه ممکن است اصطلاح “والدین خوشحال و پدر و مادر خوب” مبهم به نظر برسد، اما توضیح آن بسیار ساده است. والدین خوشبخت و پدر و مادر خوب افرادی هستند که در بیشتر روزها، و نه هر روز، شادی و خوشحالی را در خانواده پیدا می کنند. آنها می دانند که به ازای هر روز سخت روزهای شادی وجود دارد و مرتب به خودشان یادآوری می کنند که خودشان هم در کودکی از خطا و اشتباه مبرا نبوده اند.

آیا رازهایی در مورد فرزندپروری شاد و تبدیل شدن به پدر و مادر خوب وجود دارد؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید که طبق مطالعه ای در سال ۲۰۰۹، علی رغم استرس و چالش های پدر و مادر بودن، فرزندپروری می تواند سطح رضایت از زندگی شما را بهبود بخشد. با این حال، این موضوع تحت تأثیر عوامل فردی مانند شخصیت شما است. بچه دار شدن کلید خوشبختی نیست، آیا شما پتانسیل تبدیل شدن به یک معلم و پدر و مادر خوب را دارید؟


پیشنهاد نویسنده: ۶ نکته برای تربیت کودکان شاد؛ چگونه کودکان شادی داشته باشیم؟


۱۲ نکته کلیدی برای پدر و مادر خوب بودن!

پدر و مادر خوب

در اینجا روش هایی وجود دارد که می توانید به بالاترین سطح رضایت از زندگی خانوادگی تان برسید و به یک پدر و مادر خوب تبدیل شوید:

  1. حتما هر روز زمانی را برای بازی با فرزندانتان اختصاص دهید؛ برایشان کتاب بخوانید، عروسک بازی کنید، مهمانشان شوید و یا با هم حمام کنید.
  2. سازگار و انعطاف پذیر باقی بمانید.
  3. فرزندان خود را در تصمیم گیری و تنظیم قوانین منزل مشارکت دهید.
  4. مراقبت های جسمی از خود و فرزندانتان را در اولویت قرار دهید.
  5. جلسات هفتگی یا ماهانه خانوادگی داشته باشید.
  6. در کارهایشان تا حد امکان مداخله نکنید و به آن ها اجازه دهید اشتباه کرده و تجربه کسب کنند.
  7. بگویید “متاسفم” و قبول کنید که همه می توانند اشتباه کنند؛ حتی پدر و مادر.
  8. سپاسگزاری را تمرین کنید و به آن ها هم یاد دهید بابت نعمت هایشان شکرگزار باشند و از کسی که برایشان کاری انجام می دهد تشکر کنند.
  9. چالش ها را به عنوان تجربیات یادگیری (هم برای شما و هم برای فرزندانتان!) و نه نبردهایی برای پیروزی در زندگی ببینید.
  10. کینه و ناراحتی را کنار بگذارید و درمورد هر چیزی همان موقع که باید صحبت کنید.
  11. در لحظه زندگی کنید.
  12. همواره برای زندگی برنامه ریزی داشته باشید.

اگرچه در سخت ترین روزها ممکن است پدر و مادر خوب بودن طاقت فرسا و بسیار سخت به نظر برسد، اما غیرممکن نیست. تلاش برای یافتن دیدگاهی که به شما کمک کند تا پتانسیل هایتان را ببینید و موارد مثبت کودکتان را کشف کنید می تواند بسیار موثر باشد. فراموش نکنید که فرزندان شما آینه ی رفتارتان هستند و مانند یک دوربین فیلم برداری تمام حرکات شما را ضبط می کنند. با صبوری، محبت و رفتار منطقی می توانید مطمئن باشید که فرزندی خوب و سالم تربیت خواهید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.