ماه اول بارداری؛ 10 علامت که شما در ماه اول بارداری هستید!

اگر می خواهید بدانید باردارید یا نه...

فکر می کنید ممکن است در ماه اول بارداری باشید؟ نسبت به بارداری خود نگرانید؟ به نظر علائم بارداری دارید؟ نگران نباشید، در این نوشته از کودک شید برخی از علائم رایج ماه اول بارداری از لکه بینی و قاعدگی گرفته تا خستگی و علائم روانی را ذکر و بررسی می کنیم.

۱. در ماه اول بارداری سینه ها متورم، دردناک یا بیش از حد لطیف می شوند

یکی از رایج ترین علائم بارداری، تورم یا زخم پستان است. وقتی پستانها برای تولید شیر برای کودک آماده می شوند، پر شده و کمی تغییر شکل می دهند که این در مراحل اولیه بارداری اتفاق می افتد. این درد به طور معمول چند ماه طول می کشد، اما همه زنان این تجربه را نخواهند داشت. اگر قبلاً از قرص های جلوگیری از بارداری استفاده کرده باشید، کمتر احتمال دارد چنین مشکلی پیدا کنید.

ماه اول بارداری

۲. احساس خستگی شدید خواهید داشت

احساس خستگی و خستگی در ابتدای بارداری نیز بسیار رایج است، زیرا فشار زیادی را برای بدن شما ایجاد می کند تا جنین رشد کند. این علائم در حدود ۱۲ هفته دوام دارند و سپس از بین می روند زیرا تا آن زمان جفت کاملاً تشکیل شده است.

۳. در ماه اول بارداری لکه بینی بسیار رایج است

خونریزی خفیف حدود پنج تا ده روز پس از بارداری طبیعی است، زیرا این زمانی است که جنین در رحم کاشته می شود. بسیاری از خانم ها فکر می کنند این خونریزی دوره پریود آن ها است، اما به طور معمول بسیار سبک تر از یک دوره قاعدگی است و به مدت طولانی ادامه ندارد.

۴. نسبت به بو حساس می شوید

اگر هر بویی شما را اذیت می کند این می تواند نشانه بارداری شما باشد. حساس بودن به بوها یکی از رایج ترین علائم ماه اول بارداری است. برخی از محققان معتقدند که این ممکن است برای محافظت از زنان باردار در برابر خوردن غذای منقطع باشد که می تواند برای کودک مضر باشد.

۵. تکرر ادرار یا یبوست در ماه اول

علائم بارداری

هنگامی که کودک را حمل می کنید، رحم شما روی مثانه شما فشار می آورد، بنابراین ممکن است احساس تکرر ادرار کنید. این فشار و تغییر در روده شما همچنین می تواند باعث یبوست شود، بنابراین هر دوی اینها می تواند نشانه اوایل بارداری باشد.

۶. احساس سرگیجه در ماه اول بارداری

فشار خون می تواند به تدریج در اوایل بارداری به دلیل ترکیبی از تغییر هورمون ها و ضربان قلب سریعتر کاهش یابد. این می تواند احساس ضعف و سبکی در شما ایجاد کند؛ اما نگران نباشید، این برای مراحل اولیه بارداری طبیعی است. اگر به طور منظم احساس سرگیجه می کنید و نگران هستید، با پزشک خود ملاقاتی کنید.

۷. احساس تهوع خواهید کرد

احساس حالت تهوع یک عارضه جانبی بسیار شایع در مراحل اولیه بارداری است. همه ما اصطلاح “تهوع صبحگاهی” را شنیده ایم که حدود ۸۰ درصد زنان باردار آن را تجربه می کنند. این حالت به طور معمول در سه ماه اول بارداری ادامه دارد. برای برخی از زنان بدبخت فقط در صبح محدود نیست و ممکن است در هر ساعتی از روز اتفاق بیفتد.

۸. پریود نشدن

پریود نشدن ممکن است نشانه مطمئنی از بارداری به نظر برسد، اما دلایل مختلفی وجود دارد که قاعدگی‌تان به هم بریزد یا قطع شود؛ از جمله استرس یا رژیم غذایی. با این حال پریود نشدن هنوز هم یکی از علائم مهم بارداری ست و ارزش خرید تست بارداری را دارد.

۹. طعم فلزی در دهان خود دارید

اگرچه تاکنون توضیح علمی در مورد چرایی طعم فلزی دهان در زنان باردار وجود ندارد، اما بسیاری از خانم ها این علامت را تجربه کرده اند و برای برخی از آنها می تواند در طول بارداری ادامه داشته باشد.

علائم بارداری

۱۰. احساس گرسنگی بیش از حالت عادی

احساس گرسنگی بیشتر یکی از علائم رایج در اوایل بارداری است؛ بدن شما برای رشد و تغذیه کودک بسیار سخت کار می کند، زنان باردار تقریباً به ۳۰۰ کالری اضافی در روز نیاز دارند. ممکن است در طول روز هر دقیقه احساس گرسنگی کنید. یا اگر یک ماهه باردار باشید تمایل به غذاهای غیرمعمول پیدا کنید.

نظر شما در مورد این لیست چیست؟ علائم ماه اول بارداری خود را به خاطر دارید؟ کدام یک از علائم بالا در شما شدیدتر است؟ منتظر نظراتتان هستیم!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.