مراقبت از کودک در طول کرونا؛ 7 نکته مهم

مراقبت از کودک در طول کرونا؛ در این روزهایی که کرونا، همه‌ی ما را در خانه حبس کرده و در جای‌جای جهان همه‌گیر شده است، مهم‌ترین چیز رعایت اصول بهداشتی است. به خصوص برای مادرانی که به تازگی فارغ شده‌اند و یک نوزاد شیرخواره دارند. چرا که هم مادر و هم نوزاد در ماه‌هیا ابتدایی دارای بدنی حساس و سیستم ایمنی ضعیفی هستند و به مراقبت بیشتری احتیاج دارند.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانیم برای جلوگیری و مراقبت از کودک در طول کرونا انجام دهیم، ماندن در خانه است. شاید حوصله‌تان سر برود و یا کلافه شوید. ول در حال حاضر این بهترین راه حل است.

مراقبت از کودک در طول کرونا

برای مراقبت از کودک در طول کرونا، اگر مجبور شیم بیرون برویم، چه کار کنیم؟

مادران شاغل که مجبور هستند روزها سرکار بروند، باید بیشتر مراقب خودشان باشند. برای مراقبت از کودک در طول کرونا باید اطمینان حاصل کنند که تمام نکات بهداشتی رعایت کرده و ناقل نخواهند شد. استفاده از ماسک، دستکش و فاصله گرفتن از اشخاص دیگر برای این دسته از خانم‌ها ضروری‌ست. چرا که آن‌ها به فرزند خود شیر می‌دهند. پس باید از خود مراقبت بیشتری بکنند. در اینجا چند مورد از نکاتی که شما باید در این دوران کرونا رعایت کنید نام برده شده است.

  • برای مراقبت از کودک در طول کرونا پس از رسیدن به خانه، وسایل خود را جداگانه در جایی که کودکتان نمی‌تواند به آن درست بزند  قرار دهید. سپس دست و صورت خود را شسته و دوش بگیرید تا آلودگی‌ها از بدن شما پاک شوند. سپس سراغ کودکتان بروید.
  • هرگز نباید نوزادان خود را ببوسید. در صورت امکان، باید سعی کنید هنگام تماس با نوزادانتان ماسک بزنید و همیشه مطمئن باشید که دلبندتان هرگز با وسایل شما که با خود بیرون می‌برید، تماسی ندارد.
  • دستان خود را در فاصله‌های زمانی منظم بشویید، حتی اگر بیرون از خانه هستید. زیرا دستان شما با بسیاری از وسایلی در تماس هستند که ممکن است ویروس داشته باشد.
  • همیشه وسایلی را که از بیرون به داخل خانه می‌آورید را بشویید، هرچه که باشد. اگر دلبند شما به وسایل زنگ زد، حتما دستان او را بشویید.

مقاله‌ی مرتبط: آموزش حمام کردن نوزادان، طرز صحیح شستن نوزاد


  • سعی کنید قسمت‌هایی از خانه که معمولاً کودکتان با آن در تماس است، تمیز کنید.
  • پدربزرگ و مادربزرگ، خواهر و برادر، همه دوست دارند با دلبند شما بازی کنند. ایرادی ندارد، اما ابتدا از تمیز بودن این افراد اطمینان حاصل کنید
  • هرگز اجازه ندهید هیچ شخص خارجی با کودک شما تماس داشته باشد. نه گفتن را مودبانه تمرین کنید و دلیل آن را توضیح دهید. مطمئناً درک می‌کنند زیرا همه دنیا دلیل آن را می‌دانند.

مراقبت از کودک در طول کرونا

مراقبت از کودک در طول کرونا به تلاش بیشتری نیاز دارد. شما فقط باید مراقب خودتان و کودک خود باشید. همیشه از تمیز بودن و ضدعفونی بودن دستان و وسیل خود اطمینان حاصل کنید تا سلامت دلبند خودتان را تضمین کنید. از همراهی شما سپاس گزاریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.